Hue verlichting schakelen bij Pauze en en start film bv

Started by RonG, November 2, 2020, 14:28:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Ik heb in mijn HT nu hue verlichting alsook een Logitech harmony ultimate (geen hub).

Is het überhaupt mogelijk? Dus wanneer ik een film start, licht uit, film pauze sfeerlicht bv aan etc?

In de woonkamer heb ik ook hue verlichting en gebruik daar een Logitech harmony elite met een hub, zou dus daar ook kunnen testen.

Kwabbernoot

Dat kan wel via een plug-in in Kodi. Nu weet ik niet of je dat programma gebruikt. Zo heb ik mijn LIFX lampen een tijdje laten bedienen. Ik neem aan dat het dan ook kan met Hue.

Of het kan via de Logitech weet ik niet.

Koen K

Volgens mij zou dat ook met IFTTT moeten kunnen. In ieder geval voor Netflix zijn er al wat voorbeeldjes: https://ifttt.com/search/query/netflix

RonG

Ik speel content enkel af vanaf een NAS middels een Zappiti player en Sony UHD player voor de discs.

Koen K

De Harmony met Hub kan in ieder geval met IFTTT werken.

RonG

Quote from: Koen K on November  2, 2020, 14:43:45
De Harmony met Hub kan in ieder geval met IFTTT werken.

Dat moet ik ff googlen, nooit gehoord van IFTTT  :blush:

RonG

Heb even een filmpje erover gekeken maar is wat overkill denk ik om een lampje aan of uit te zetten.

Heb het eens geprobeerd in te stellen op de Elite maar dat lijkt dus niet te kunnen, kan er wel de lampen mee bedienen maar niet dat wat ik wil.

denoontje

Lampen aan uit met kan met starten/stoppen activiteit. Niet met pauze start.
Zijn geloof ik wel wat workarounds te bedenken...
Heb hier zelfde probleem en als je inet leest doet logitech er niets aan...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RonG

Quote from: denoontje on November  2, 2020, 19:18:54
Lampen aan uit met kan met starten/stoppen activiteit. Niet met pauze start.
Zijn geloof ik wel wat workarounds te bedenken...
Heb hier zelfde probleem en als je inet leest doet logitech er niets aan...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja klopt, internet maakt mij niet echt wijzer, zover ik nu denk is dat het niet op een simpele manier kan. Als ik sommige youtube filmpjes kijk is er heel veel mogelijk maar niet zoiets helaas.

Ik wil er ook niet weet ik wat voor scripts schrijven icm met andere software, lol. Kan ik niet eens :)

RalphH

Plugin werkt perfect met pauze stop en start, helaas niet in meer in kodi 19. Dwz...tot ze m in python3 hebben omgezet.

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=344886

Heb sinds kort een shield (Klaar met htpc en HDR geemmer ;D) en daar werkt ie weer prima bij.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sjettepet

Quote from: RalphH on November  2, 2020, 19:44:41
Plugin werkt perfect met pauze stop en start, helaas niet in meer in kodi 19. Dwz...tot ze m in python3 hebben omgezet.

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=344886

Heb sinds kort een shield (Klaar met htpc en HDR geemmer ;D) en daar werkt ie weer prima bij.

Werkt prima onder 19 hoor, bij mij althans.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sjettepet

Quote from: RalphH on November  3, 2020, 06:32:32
Hebben ze m misschien gefix inmiddels, mooi. :thumbs-up:
Te vroeg gejuicht. Ik gebruik Libreelec en die is nog niet over naar Kodi 19. Bedankt voor de waarschuwing, ik zou de Hue-functie niet graag missen. Even pauzeren voor een nieuw biertje resulteert nu niet langer in een struikelpartij over lege flesjes.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

RalphH

Ik zou m ook niet willen missen. Was even op 19 vanwege HDR/4k issues Op Windows, maar baalde wel van de lampjes.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

dexter98

Direct vanuit kodi wordt waarschijnlijk wat lastig.

Maar met openhab of homeassitant moet het denk ik wel lukken. Die kunnen beiden zowel met kodi als met hue praten. Draait met gemak op een raspberry pi. Kun je meteen nog andere zaken automatiseren.

Wat events aan elkaar knopen en je bent er.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


Wotnix

Zelf heb ik Home Assistant, welke draait op een Intel NUC. Ik ga deze ombouwen naar een Docker omgeving, wat voor mij weer een totale nieuwe ervaring is. De NUC koos ik niet specifiek voor HA (Home Assistant) maar voor een opleiding die ik deed.
Automatiseren via Raspi4 en SD kaart wil ik niet adviseren i.v.m. corrupte kaartjes. Veel van hen knopen er een SSD aan dat betrouwbaarder is.


KODI sturing

Een aantal jaren geleden kreeg ik het voor elkaar om Kodi te laten werken middels http commando's zoals "POST" en "GET". In feite stuur je (Json) commando's heen en weer naar HA die daar in een scene iets mee gaat doen. Hier kun je veel in fora's over vinden hoe dat in zijn werk gaat.


Automatiseren

Pas een beetje op dat je niet over de top gaat. De kunst is om de WAF te respecteren. Ik zie voorbeelden van tablets aan de muur, apps op de telefoon en lui bij wie een normale schakelaar niet meer te vinden is. Allemaal hartstikke cool natuurlijk, zolang je automatiserings host verbonden is. Als ie crashed dan ben je ook minder verbonden met je geliefde denk ik zo ;D

Hier schakel ik alles met Shelly modules, over Wifi. Deze dingen zijn -ook niet onbelangrijk- goed te beveiligen. HET grote voordeel is, dat de schakelaar blijft zitten en dat je de lampen kunt bedienen zonder een automatiserings host.


Samenvatting
Home Assistant is the way to go.
Ook omdat het alle mogelijke protocollen ondersteund.


| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Sjettepet

Quote from: dexter98 on November  6, 2020, 01:46:56
Direct vanuit kodi wordt waarschijnlijk wat lastig.
Direct vanuit kodi gaat prima, met de HUE adddon.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

RalphH

Yep, alleen niet in 19 en op pc heb je die nodig voor hdr volgens mij. Op shield bijv werkt hdr op 18 wel en dus ook de hue plugin.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Paynemaster

Quote from: RalphH on November  2, 2020, 19:44:41
Heb sinds kort een shield (Klaar met htpc en HDR geemmer ;D) en daar werkt ie weer prima bij.

Hoe zit dat precies met de Shield. Gaat dit ook via Kodi? Of is er een Android app voor?

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Marantz AV7705 l Marantz MM8003 l Klipsch RP-8000F l Klipsch RP-504C l Klipsch spl 150 l Klipsch RP-600M l Klipsch RP-500SA l Project Essential 3 l Phono Box S2 l HTPC l LG OLED65C9PLA l Projector BenQ W1210ST l Projectiescherm Electro ProHD+

RalphH

Kodi ook. Iets anders (kant en klaar) heb ik nog niet gevonden.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Paynemaster

Quote from: RalphH on February  9, 2021, 06:34:44
Kodi ook. Iets anders (kant en klaar) heb ik nog niet gevonden.
Ah oke. Dacht te begrijpen dat je Kodi ook een beetje zat was. Ik gebruik Kodi in samen met de Cinemavision addon waaruit ik ook de hue lampen kan bedienen. Welke gebruik jij in Kodi?

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Marantz AV7705 l Marantz MM8003 l Klipsch RP-8000F l Klipsch RP-504C l Klipsch spl 150 l Klipsch RP-600M l Klipsch RP-500SA l Project Essential 3 l Phono Box S2 l HTPC l LG OLED65C9PLA l Projector BenQ W1210ST l Projectiescherm Electro ProHD+

RalphH

Nee was htpc zat  ;D

Heb nu kodi 18.nogwa op de shield met hue ambilight plugin (snapcase repo, mpolednik basis meen ik). Werkt enkel nog niet met kodi matrix die je nodig hebt op pc voor HDR, maar op shield dus geen probleem.

Cinemavision wel ooit naar gekeken, maar leek me destijds teveel gepriegel om simpel lampen uit en aan te zetten
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Paynemaster

Ah top bedankt. Daar ga ik ook even naar kijken. Alleen jammer dat er geen mogelijkheid is om de lampen aan te krijgen bij de end credits

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Marantz AV7705 l Marantz MM8003 l Klipsch RP-8000F l Klipsch RP-504C l Klipsch spl 150 l Klipsch RP-600M l Klipsch RP-500SA l Project Essential 3 l Phono Box S2 l HTPC l LG OLED65C9PLA l Projector BenQ W1210ST l Projectiescherm Electro ProHD+

RalphH

Dacht wel dat die erin zat hoor, of was ooit een bèta.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Paynemaster

Hmmm oke, interessant. Ben benieuwd.
Kan je de verschillende verlichting kleuren  er ook mee bepalen?

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Marantz AV7705 l Marantz MM8003 l Klipsch RP-8000F l Klipsch RP-504C l Klipsch spl 150 l Klipsch RP-600M l Klipsch RP-500SA l Project Essential 3 l Phono Box S2 l HTPC l LG OLED65C9PLA l Projector BenQ W1210ST l Projectiescherm Electro ProHD+