Advies nodig voor sim racer op PS4

Started by sandervg, November 1, 2020, 12:37:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Ik race momenteel af en toe met project cars op PS4, maar ben daar niet helemaal content mee. Physics voelen niet realistisch en vind de opbouw van het spel niet optimaal (of begrijp het onvoldoende). Wil graag overstappen naar een andere sim. Denk aan F1 2020 (of een oudere versie) of Assetto Corsa. Maar - ik zit niet zo in de games-scene - zie door de bomen het bos niet meer.

Het liefst race ik (ook) met F1 auto's. Hoeven niet de auto's van 2020 te zijn, maar gewoon een moderne F1 van de laatste jaren is prima. Wel bij voorkeur ook wat 'herkenbare' tracks en de gebruikelijke F1 regels met banden etc. (want die ken ik nu eenmaal).

Keuze:
1. F1 2020/2019/2018 voor PS4: De oudere zijn wat goedkoper
- Zijn de physics beter dan van bv. project cars?
- Heeft een nieuwe jaartal alleen recentere auto's en tracks, of zijn ook de graphics en het realisme verbeterd dus loont tet toch om de meer recentere versie te kopen?

2. Assetto Corsa voor PS4: ik begrijp dat deze voor de PS4 het meest realistisch is
- Er zijn verschillende uitvoeringen, maar zie niet precies wat het verschil is?
- Kun je Assetto Corsa eenvoudig uitbreiden dat je serieus F1 kunt racen? (beetje zoals bij het F1 spel) Ook met de F1 regels en banden reglement? (er zit standaard geen moderne F1 auto in, maar ik lees voor over 'mods' en 'skins', begrijp niet hoe dat werkt)
- Ik zie iets over een Ferrari package. Daar zit een 2017 Ferrari in. Maar hoe werkt dat dan: als ik op silverstone ga racen, krijg ik dan 20 Ferrari's op de track (omdat dit de enige F1 auto is) of krijgen ze dan automatisch de looks van de andere teams? En kan ik zelf ook een andere look kiezen? (hoeft echt geen red bull te zijn, maar eigenlijk vind ik alles goed behalve Ferrari :))

Een hoop vragen, maar ik zoek echt wat hulp om me op weg te helpen hier.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Kwabbernoot

Hmm, ik zie deze nu pas. Speel je met controller of met een stuurtje?

sandervg

Quote from: Kwabbernoot on November 11, 2020, 23:34:41
Hmm, ik zie deze nu pas. Speel je met controller of met een stuurtje?
Stuurtje  8).  Geen F1 stuur, maar gewoon stuur
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Madhouse

Er zit wel een hele hoop verschil in de F1 games. Maar sims zijn het niet, eerder een simcade (tussen sim en arcade in). Anyway, met F1 2020 hebben ze een goede game neergezet. Als je F1 wilt rijden zou ik daar voor kiezen. De game is gewoon verder doorontwikkeld dan zijn voorgangers. Lekker alle assists uitzetten en alle visuele hulpmiddelen en lekker gaan racen.

Met AC op de PS4 hebben ze wel wat F1 auto's. Maar op de PS4 versie heb je weinig meer. Voor de PC zijn er een hoop mods maar op de PS4 kun je niets.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

sandervg

Dank voor de input. Dankzij een heel sympathiek aanbod van Kwabbernoot, ga ik in ieder geval starten met Asseto Corsa. Daar kijk ik erg naar uit. Als ik dan toch nog wat mis met F1, kan ik er altijd later nog de F1 game van 2020 (of tzt 2021) bij kopen.  :pompom: :pompom:
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian