welke mediaplayer

Started by sterremos, October 30, 2020, 21:58:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sterremos

Vanavond gekeken naar de War off the world musical, wat een mooi spektakel  :)maar  zou mooier overkomen als ik het geluid in het DTS-HD Master Audio 5.1 zou kunnen horen.
Echter wilde dit niet via mijn systeem.

Even uitleg van de opzet.
een Sony Tv KD-65AF8 met de Kodi app
een Yamaha versterker RX-A680.
een Synology  in het netwerk DS214 Play waar de content opstaat.
Via Kodi op de sony speelt de content, echter de "zware" content lukt niet. geluid staat te klepperen.

We hebben dus een mediaplayer nodig om deze "zware"content af te spelen.

Wat raden jullie aan, we zijn geen spelletjes speler dus is shield is niet nodig.
Wat misschien wel aardig zou zijn is om in de player ook de mogelijkheid aanwezig is om Volumio te installeren. ik heb nu een aparte Raspberry voor.

Hoor graag wat jullie zouden doen

Ron


HereIsTom

Wat trekt je Sony TV precies niet? Is dat de grote van het bestand, beeld, audio?
Kun je in Kodi zelf wel een stream afspelen DTS-HD Master?
En het geluid wordt van je TV naar de Yamaha gestuurd?
En de Nvidia Shield TV is 'ook' voor spelletjes maar juist voor het afspelen van zware content zoals videos.

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

DennisV

Shield

tv is een tv  geen mediaplayer in mijn opinie.
je bent al bekend met kodi is dus win-win situatie

ds214 met twee bays is zo vol volgepropt met content van 60gig.
extra usb poorten aanwezig op de shield om externe HD's aan te sluiten.
en/of gebruik één van de poorten voor een externe ssd schijf om je applicaties op te draaien.

Marantz 7012//Dali opticon 6//Vokal//opticon 2//K-14//LG65C9

dexter98

Idd shield.+1

draait ook kodi, maar draai je ook een berg andere apps nog op (NPO Ziggo Netflix Spotify draait allemaal super)

Andere optie als je echt alleen kodi wilt is vero4k. Sinds ik de vero heb gebruik ik die echter nog maar weinig. Verder wel top ding.

Draaien allebei zware files zonder echte stutter/drop-outs.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


PascalP

Maat van me heeft ook Kodi op zijn Sony TV draaien, werkt gewoon met alles codecs etc.
Dus weet niet precies wat je probleem is? Staat is wel op 'passthrough' of laat je de Sony alles verwerken naar PCM?

Zelf gebruik ik een Shield in de woonkamer omdat er ook andere apps op staan, in de HT gebruik ik een Vero4K+, beide aanraders wat mij betreft.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sterremos

dank voor de reacties,

Wat trekt je Sony TV precies niet? Is dat de grote van het bestand, beeld, audio?
Kun je in Kodi zelf wel een stream afspelen DTS-HD Master?
En het geluid wordt van je TV naar de Yamaha gestuurd?
Ik heb beeld, en wel geluid, maar dit loopt te bufferen, wel niet geluid dus.
we draaien af via de sony met kodi, en stuurt het geluid naar de Yamaha. waarschijn door de grote bestanden, dit was een BD van 25 Gb


draait ook kodi, maar draai je ook een berg andere apps nog op (NPO Ziggo Netflix Spotify draait allemaal super)
NPO Spotify, amazon ed draaien ook super via de Sony

Andere optie als je echt alleen kodi wilt is vero4k. Sinds ik de vero heb gebruik ik die echter nog maar weinig. Verder wel top ding.
Ben niet gebonden aan Kodi, andere optie is geen issue

Maat van me heeft ook Kodi op zijn Sony TV draaien, werkt gewoon met alles codecs etc.
Dus weet niet precies wat je probleem is? Staat is wel op 'passthrough' of laat je de Sony alles verwerken naar PCM?

in kodi op de Sony staat ie op passthtought anders heb ik alleen een 2 kanaal stream


ron

Fox

Gebruik je WiFi of bedraad?

sterremos