HT-set voor de woonkamer (muziek + TV-geluid)

Started by Huub-13, October 30, 2020, 19:57:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Huub-13

Binnenkort wil ik in mijn woonkamer een basic HT-set installeren (4.0 = 2 front- + 2 achterspeakers, zonder sub, zonder center), die in de plaats komt van de huidige stereo-opstelling.
De set wordt gebruikt voor weergave van stereo-muziek, TV-geluid (standaard TV-uitzendingen, geen Netflix o.i.d., wel You Tube concerten via de TV) en Blu Ray + DVD's vanuit een Denon multispeler.

V.w.b. apparatuur denk ik aan:
- Frontspeakers: 2 x KEF Reference 1 (heb ik al)
- 2 klasse D monoblocks (heb ik al) voor aandrijving van de KEF-frontspeakers
- AV-receiver: Marantz SR 7015 (of bijv. in prijs vergelijkbare Denon, Yamaha,  . . .)
- Achterspeakers: 2 x Dali Oberon 1C + Dali sound hub compact (actief draadloos systeem)

De Kef Reference 1 wil ik dan aandrijven met de monoblocks, die aan de front-pre-outs van de receiver hangen.
De Dali sound hub compact wil ik via een RCA-kabel met de surround back-pre-outs van de receiver verbinden, waarna het "back"-geluid draadloos naar de Dali Oberons 1C gaat.

De vragen die ik me bij deze constructie stel:
- Werkt zo'n systeem in principe, is bijv. de afstand hub<->achterspeakers (ong. 4 meter) niet te groot?
- Treedt er geen tijdsverschil (delay) op in voor- en achtergeluid vanwege de verschillende wijzen waarop het geluid wordt doorgegeven?
- Zijn er andere addertjes onder het gras die ik nu niet zie?
- Is een AV-processor niet logischer dan een receiver, aangezien ik de eindversterkers niet nodig heb? Zo'n processor kost hetzelfde of meer als een receiver en is hij kwalitatief beter . . .??

Goede raad is welkom!
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker