Projector heeft nieuwe handshake nodig na pauze

Started by sandervg, October 29, 2020, 20:24:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Ik heb ineens een gek probleem: als ik een film na deze te hebben gepauzeerd weer aanzet door op 'play' te drukken, verliest mijn projector de handshake en gaat deze opnieuw 'connecten'. Het geluid blijft wel direct doorlopen, maar het beeld is een seconde of 5 - 10 zwart. Bijzonder irritant. In 80% van de keren heb ik er last van, soms gaat het wel goed. Workaround is nu bij stilstand eerst de film 20 seconde terugspoelen en dan weer aanzetten. Nogal irritant.

Dit is plotseling gekomen. Kan het niet precies relateren aan wijzigingen, anders dan dat de Epson een onderhoudsbeurt heeft gehad om het cinema filter en het luchtfilter te vervangen. Maar dat lijkt me hier onmogelijk mee te kunnen samenhangen. Ik weet ook niet 100% zeker of het daarna gekomen is (in het begin heb ik er geen aandacht aan gegeven onder het motto, 'zal wel weer vanzelf verdwijnen' maar is dus niet het geval)

Apparatuur:
Projector: Epson TW5000
Versterker: Arcam AVR550
Player: Dune smart H1 en Oppo BDP 103

Enig idee?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

RalphH

Misschien inputsignal vastzetten op hdmi?
Op de arcam geen updates gedaan die invloed kunnen hebben? Powersave optie op de monitor uitgang daar ofzo.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

sandervg

Quote from: RalphH on October 29, 2020, 21:19:02
Misschien inputsignal vastzetten op hdmi?
Op de arcam geen updates gedaan die invloed kunnen hebben? Powersave optie op de monitor uitgang daar ofzo.
Nee, geen updates uitgevoerd.

Kan het zijn dat de reparateur een update op de Epson heeft uitgevoerd?

Hoi kan ik een inputsignal vaststetten op HDMI?

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

RalphH

Ja kan, moet ie nog handhaken, maar wellicht valt ie niet meer weg na pauze. Blijf je tijdens pauze wel beeld houden trouwens?

Epson monteur en update zou zomaar kunnen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

sandervg

Ja, wel beeld tijdens pauze. Druk ik op play, dan valt het beeld (meestal) weg en duurt het een seconde of 5 - 15 tot het beeld terugkomt.

Begrijp nog niet helemaal hoe ik het inputsignaal kan vastzetten op HDMI
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

kan dit niet ook zijn doordat de audio op 'standby' gaat en je receiver daardoor een nieuwe handshake doet?
heb je wel audio in deze 5-15 seconden?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

Quote from: PascalP on November  4, 2020, 14:35:06
kan dit niet ook zijn doordat de audio op 'standby' gaat en je receiver daardoor een nieuwe handshake doet?
heb je wel audio in deze 5-15 seconden?
Yep, wel audio, geen beeld. Wat bedoel je met 'audio op standby'? 
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

RalphH

Quote from: sandervg on November  4, 2020, 14:33:59

Begrijp nog niet helemaal hoe ik het inputsignaal kan vastzetten op HDMI

Vandeweek dacht ik een setting te hebben, maar krijg t niet meer gevonden.

Welke player gebruik je?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

PascalP

Quote from: sandervg on November  4, 2020, 14:44:51
Yep, wel audio, geen beeld. Wat bedoel je met 'audio op standby'?

Dat je player geen audio meer uitzendt na xx seconden op pauze en dat wanneer je verder speelt de audio weer komt, zodoende dat het voor de receiver gezien wordt als een nieuwe handshake.
Dat bedoel ik zeg maar ;)

Is het zowel op de Oppo als op de Dune?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

sandervg

Quote from: RalphH on November  4, 2020, 14:57:15
Vandeweek dacht ik een setting te hebben, maar krijg t niet meer gevonden.
Welke player gebruik je?
Quote from: PascalP on November  4, 2020, 15:00:30
Is het zowel op de Oppo als op de Dune?
Oppo en de Dune, beide hebben het probleem. Zeer irritant.

Het is niet afhankelijk van de duur dat het op pauze staat. Dus op pauze en direct weer op play geeft zelfde probleem.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

RalphH

Vaag. En youtube video, of iets met meer dan 24Hz?

Zie je m dan toevallig ook linksonderin op no signal ofzo knipperen.
Mijn oude 5500 kreeg geleidelijk aan Juist kuren met alles boven 30Hz. Leek een hdmi board issue ofzo, wellicht vergelijkbaar

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer