Denon 1600 of Sony DVP-NS900V ??

Started by Deshone, May 29, 2002, 19:51:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deshone

Hoi Allemaal,

Ik zit met een dilemma.

Wat wordt de standaard, dvd-audio of sacd  ???

Dus met andere woorden zal ik de denon 1600 of de sony dvp-ns900v aanschaffen ?

Of is het verstandig voor de denon te gaan en eventueel later een losse sacd-speler te kopen ?

En wie weet of deze 2 spelers goed zijn qua beeld en geluid ?

Het zal in ieder geval een vooruitgang worden met mijn oude sony 315, hopelijk  :D

Ik hoor het graag van jullie.

J.A.F._Doorhof

Hi,

En welkom op ons forum.

Wat is wijsheid ?
Wat de standaard wordt dat weet nog niemand, DVD-A heeft een streepje voor bij de ene partij, SACD bij de andere. Persoonlijk geloof ik meer in DVD-A.

De Denon 1600 is een fantastische speler, maar de Sony ook. Bij de Denon kun je redelijk goedkoop wat tweaks uitvoeren waardoor de speler op een totaal ander level gaat functioneren (coax out, en verzwaren/dempen).

Persoonlijk zou ik OF een losse SACD speler kopen OF een goede combispeler. Vergeet namelijk niet dat als je 2 spelers gebruikt je ook 2 5.1 inputs op je receiver/processor moet hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Deshone

#2
Dank je.

Dan is de volgende vraag is de sony een goede combispeler ?

Hoe presteert die qua beeld en geluid ?

En hij wordt aangesloten op een denon 3801, dus dat lijkt me geen probleem toch ?

J.A.F._Doorhof

De Sony is geen combispeler.
De Pioneer 747 wel.

De Sony 900V schijnt op zich een goede performer te zijn. De Denon 1600 heeft (vindt ik) als voordeel dat hij echt ALLES leest, van DVD-RW's die niet helemaal goed zijn tot Jeepers Creepers (de probleem titel van dit moment).

De afwerking van de Denon van binnen is echter wat simpel, maar zeker niet verkeerd. De Sony ziet er iets gelikter uit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Deshone

#4
Daar heb je gelijk in, maar gaat een alles-vreter niet ten kosten van de kwaliteit ?

Zoveel dingen in 1 kan toch niet goed zijn ? Of laat ik het anders zeggen, niet beter dan allemaal losse apparaten ?

En een sony heeft toch bijna nooit problemen met DVD's ?

J.A.F._Doorhof

Tja,

Vroeger werd dat ook gezegt van DD & DTS decoders, die kon je ook maar beter los kopen. Naarmate de techniek beter wordt zul je gewoon combispelers kunnen kopen. Vroeger moest je zeker geen DVD speler gebruiken als CD-transport, maar met de nieuwe generatie is dat al een HEEL stuk beter geworden, de Toshiba SD-900 is bv al beter dan een losse mid-end CD speler en kan zelfs concurreren met de betere transporten.

Ik schat dat je over een jaar of 1-2 een digitale multiformat speler koopt die echt goed is van kwaliteit, tot die tijd zou ik kiezen voor het formaar waar JOUW favouriete muziek op verschijnt, voor mij is dat DVD-A.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

Op het avs forum loopt een tread over de pioneer 747 en de meningen over het apperaat zijn nogal verdeeld.
Ik wacht nog maar een jaartje of zo tot er wat meer combi spelers in de aanbieding zijn en er tevens wat meer titels zijn.
Als 1 van de 2 formaten is doorgebroken kan je dan ook een dedicated speler kopen.

jeroen

Deshone

Op sacd is nog niet veel van mijn smaak verschenen.

Waar kan ik op het net zien welke titels er zijn op dvd-a ?

En wat zijn de bevindingen van de Marantz 4200 ?

J.A.F._Doorhof

Er zijn al verschillende sites op het net met DVD-A en SACD lijsten, heb zo even geen links voor je. Maar zal die morgen even opzoeken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

ezdvd uit australie begint steeds meer dvd audio in hun collectie te krijgen. Nu al een stuk of 50 titels.
Weet alleen niet of er ook een regiocode op dvd audio zit!!!

jeroen

Henk

Quote from: jeroen_B on May 29, 2002, 21:32:44ezdvd uit australie begint steeds meer dvd audio in hun collectie te krijgen. Nu al een stuk of 50 titels.
Weet alleen niet of er ook een regiocode op dvd audio zit!!!

Op de huidige DVD-Audio titels zit geen regiocodering (ook niet in het DVD-Video gedeelte).