Denon Avr x2400 probleempje center kanaal wijzigt zichzelf

Started by wolfkampf, October 28, 2020, 14:30:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wolfkampf

Hoi allen,
Iemand bekent met het volgende probleem:

Sinds kort als ik film kijk krijg ik heel af en toe een hickup in het geluid van één tiende seconde en vervolgens gooit de denon mijn center geluid naar een andere speaker. Dat heeft hij al gedaan naar links achter en een keer naar links voor. Zet ik de film heel even op pauze en druk weer op start gaat het weer goed... nu 3x gehad in 2 dagen tijd.... nooit eerder gehad en verder is er niks veranderd. Mijn setup is:
Tw9300 beamer de avr 2400 dus en zappiti speler.
:nopompom:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Ralf67

Heb je het probleem ook met de Samsung bluray speler ?

PascalP

Heb je 'center spread' aanstaan? Had een soortgelijk euvel (heel af en toe) op mijn Arcam AVR550 en het was opgelost nadat ik deze optie uit had gezet (of het is toeval geweest).
Ik had ook wel eens dat de stemmen driften naar een andere speakers, heel vreemd als de stemmen ineens uit je Atmos speaker komen :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

wolfkampf

Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

wolfkampf

Quote from: PascalP on October 28, 2020, 15:15:58
Heb je 'center spread' aanstaan? Had een soortgelijk euvel (heel af en toe) op mijn Arcam AVR550 en het was opgelost nadat ik deze optie uit had gezet (of het is toeval geweest).
Ik had ook wel eens dat de stemmen driften naar een andere speakers, heel vreemd als de stemmen ineens uit je Atmos speaker komen :P
Zegt me niks, nooit van gehoord ook  ;D
Zal eens kijken. Wel moet ik zeggen dat ik niet aan de instellingen heb gezeten :sigh:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Jack_D

Had zoiets met mijn oude Harman, in Logic7 Cinema modus. Alleen was dat altijd de zelfde paar blu-rays en op het zelfde moment of momenten in de film. Zat dus in de geluidsdecoding waardoor het geluid de mist in ging. Maar het gebeurde dus niet willekeurig en niet in andere geluid modi.

wolfkampf

Quote from: Jack_D on October 28, 2020, 21:14:00
Had zoiets met mijn oude Harman, in Logic7 Cinema modus. Alleen was dat altijd de zelfde paar blu-rays en op het zelfde moment of momenten in de film. Zat dus in de geluidsdecoding waardoor het geluid de mist in ging. Maar het gebeurde dus niet willekeurig en niet in andere geluid modi.
Wel toevallig dat ik het bij 2 films achter elkaar had en de 3 jaar ervoor nog nooit haha.
Maar zojuist weer een film gekeken (hummingbird met jason statham) en nu geen last.  :baaa: misschien blijft het hierbij.
;D
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

MechanicalAnimal

hey Rick, en wat gebeurt er als je die 2 films weer ff opzet?

als je weet waar het ongeveer zat, kun je er zo naar toe spoelen, als het in de soundtrack zit dan zou je dit gewoon zonder falen 10 x moeten kunnen herhalen.

en als je dan bij andere schijven geen last heb dan zou het dus aan de audiotrack moeten liggen.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

wolfkampf

Quote from: MechanicalAnimal on October 29, 2020, 07:41:48
hey Rick, en wat gebeurt er als je die 2 films weer ff opzet?

als je weet waar het ongeveer zat, kun je er zo naar toe spoelen, als het in de soundtrack zit dan zou je dit gewoon zonder falen 10 x moeten kunnen herhalen.

en als je dan bij andere schijven geen last heb dan zou het dus aan de audiotrack moeten liggen.
. Hey Maarten,
Ja ga ik nog eens proberen.  Wel vreemd want 1x op de pauze knop en het is voorbij  8)
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

MechanicalAnimal

Quote from: wolfkampf on October 29, 2020, 08:25:27
. Hey Maarten,
Ja ga ik nog eens proberen.  Wel vreemd want 1x op de pauze knop en het is voorbij  8)

das idd raar, maar als je daarna terugspoelt, kun je het dan wel weer op exact hetzelfde moment reproduceren? ondanks je eerder pauze knop actie?

ik krijg altijd de kriebels van zulke problemen, hoe ingewikkelder systemen worden, hoe minder goed ik ook kan troubleshooten.

van de klap op de TV van vroegah en je hebt weer beeld, ben je nu 3 dagen in de weer met software, WiFI-analyses, kabelarij en waan je je een halve ICTer  :D






SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

wolfkampf

Quote from: MechanicalAnimal on October 29, 2020, 08:39:51
das idd raar, maar als je daarna terugspoelt, kun je het dan wel weer op exact hetzelfde moment reproduceren? ondanks je eerder pauze knop actie?

ik krijg altijd de kriebels van zulke problemen, hoe ingewikkelder systemen worden, hoe minder goed ik ook kan troubleshooten.

van de klap op de TV van vroegah en je hebt weer beeld, ben je nu 3 dagen in de weer met software, WiFI-analyses, kabelarij en waan je je een halve ICTer  :D
^^
Haha geniaal ben het met je eens :tounge:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0