JVC N5: 2.35/1 vs 16/9 met ondertitels

Started by sanderkevdw, October 28, 2020, 11:09:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

williams

Quote.    Je tovert je 16:9 projector toch niet met 1 druk op de knop om in een full 2:35:1 projector

Als je met je 16:9 projector 2:35:1 projecteert wat gebeurd er dan met het overgebleven niet bruikbaar beeld? daar gaat men punt over.
   

De overgebleven pixels die dus in de zwarte balken zitten worden natuurlijk over het 235 doek geprojecteerd.
Sommige mensen storen zich hier aan omdat ze soms nog wat schemer zien boven en onder het doek vandaar de oplossingen die ik hierboven gepost hebt .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Quote.    Dat bedoel ik toch al heel de tijd je moet ofwel alles beplakken om die zwarte balken weg, of als je 16:9 op een 2:35:1 scherm wil projecteren gooi je beeld weg wat toch ook niet ideaal is.   

Denk dat je iets door elkaar gooit .
Mocht je een 16/9 film projecteren op een 235 scherm dan gooi je geen info weg maar dan komt de lensmemory om de hoek kijken die de film weer netjes terug zoomt binnen de hoogte van het 235 scherm .
Je hebt nu wel 2 zwarte balken aan de zijkant van je scherm maar met de lensmemory oplossing heb je ten ALLE tijden alle info die op de film staat 16/9 of 235/1 op je doek geprojecteerd .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

darkrunner

Ja krijg dat precies niet goed uitgelegd hoe in het bedoel...

Gaat me erom: eender hoe je het doet je nog steeds moet masken of met velours aan de slag moet, dan kan je imo  niet spreken van een goed systeem (lens memory) eerder roeien met de riemen die je hebt tot projetor fabrikanten daar eens eindelijk een echte oplossing voor maken


reza

#53
In de meeste bioscoop doen ze precies hetzelfde ;)
Daar hangen ze een 21.9 of een 16.9 scherm en masken ze wat nodig is. Of dat ook met 1 knop op de afstandsbediening gaat weet ik niet :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

m9

Quote from: darkrunner on October 29, 2020, 19:58:58
Ja krijg dat precies niet goed uitgelegd hoe in het bedoel...

Gaat me erom: eender hoe je het doet je nog steeds moet masken of met velours aan de slag moet, dan kan je imo  niet spreken van een goed systeem (lens memory) eerder roeien met de riemen die je hebt tot projetor fabrikanten daar eens eindelijk een echte oplossing voor maken

je kunt niet en een 16:9 en een 21/22:9 paneel in een pj hebben het is het een of het ander en afhankelijk van je voorkeur kies je dan voor een scope of een regulier 16:9 scherm bij voorkeur met masking.