Stereo-surround-set van Martin.

Started by DVDmartinDVD, October 28, 2020, 10:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DM

Welke stroomkabels heb je aan de Luxman en de Mola Mola hangen? Wat voor effect hadden die in jouw set?

DVDmartinDVD

Quote from: DM on November 10, 2020, 10:12:19
Welke stroomkabels heb je aan de Luxman en de Mola Mola hangen? Wat voor effect hadden die in jouw set?

Hi,

Ik heb aan de luxman de 3DW Gold van audiomaat hangen en aan de Mola Mola een kabel met Oyaiden stekkers eraan.
https://www.audiomaat.nl/m-way-3dw-gold-ac.html

Effect was met de Mola Mola een betere plaatsing van de instrumenten en de Luxman gaf een bredere soundstage.
Maar moet wel zeggen dat we elk apparaat hebben voorzien van een betere stroomkabel. Viktor had een tas vol met kabels dus we konden goed luisteren wat elk kabel deed in de keten.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

JeroenGRT

Gave set!

Hoe zit dat nu eigenlijk met die luxman type aanduidingen? In het verleden wel eens de L-505u gehoord, maar er is ook een ax en ux versie... is de ax versie altijd volledig klasse a?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

DM

Quote from: DVDmartinDVD on November 11, 2020, 20:27:57
Hi,

Ik heb aan de luxman de 3DW Gold van audiomaat hangen en aan de Mola Mola een kabel met Oyaiden stekkers eraan.
https://www.audiomaat.nl/m-way-3dw-gold-ac.html

Effect was met de Mola Mola een betere plaatsing van de instrumenten en de Luxman gaf een bredere soundstage.
Maar moet wel zeggen dat we elk apparaat hebben voorzien van een betere stroomkabel. Viktor had een tas vol met kabels dus we konden goed luisteren wat elk kabel deed in de keten.

Dank je! Veel kabels vergeleken dus, dat is altijd goed.

DVDmartinDVD

Quote from: JeroenGRT on November 11, 2020, 20:59:16
Gave set!

Hoe zit dat nu eigenlijk met die luxman type aanduidingen? In het verleden wel eens de L-505u gehoord, maar er is ook een ax en ux versie... is de ax versie altijd volledig klasse a?

Bedankt,

Ben niet heel erg thuis in de wereld van luxman. Het merk deed me wel heel erg verbazen in de sound kwaliteit. In mijn situatie kwam deze er beter uit dan de Mark Levinson en de Hegel.

Mooie match met de Dynaudio Confidence in ieder geval
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Quote from: DM on November 11, 2020, 21:39:38
Dank je! Veel kabels vergeleken dus, dat is altijd goed.

Wist niet dat stroomkabels nog zoveel verschil kon maken, luisteren is zeker aangeraden  ;)
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Huub-13

Quote from: JeroenGRT on November 11, 2020, 20:59:16
Gave set!

Hoe zit dat nu eigenlijk met die luxman type aanduidingen? In het verleden wel eens de L-505u gehoord, maar er is ook een ax en ux versie... is de ax versie altijd volledig klasse a?

Voor zover ik weet bestaat er geen L-505AX.
Wel is er de 505UX en de 550AX (inmidddels MKII).
505UX: 2 x 100 W in 8 Ohm klasse AB
550AX: 2 x 20 W in 8 Ohm klasse A

Die 2 x 20 W in klasse A zijn gegarandeerd. De versterker kan echter veel grotere vermogens leveren, maar gaat dan over in klasse AB.
Klinkt als weinig vermogen, maar in werkelijkheid is het een heel krachtige versterker.
Ik heb enige tijd een 550AX gehad en heb nu spijt dat ik hem heb verkocht . . .
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

DVDmartinDVD

Bedankt voor de toelichting Huub-13

Ik zie dat jij een accuphase versterker hebt, Had nog overwogen om een accuphase E800 te kopen, maar toch niet gedaan.

Dus jij vond de luxman mooier klinken?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Huub-13

Ik vond mijn set met de Luxman 550AX mooier klinken dan met de Accuphase E270.
Wel is de Luxman mechanisch van wat mindere kwaliteit: wiebeliger schakelaartjes en voelt hier en daar wat plastic-achtig.
De Accuphase is perfect gebouwd!

Zo'n E-800 lijkt me het absolute einde, maar is financieel totaal onbereikbaar.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

DVDmartinDVD

Qua bouw is de wat duurdere luxmannen wel beter gebouwd, daarvan zijn knoppen zijn absoluut niet plastic achtig. Is allemaal aluminium gefreesd. Alleen de bovenkant al is echt prachtig ontworpen.

Denk dat de combi luxman en de Tambaqui dac beter is dan de E800 met interne dac. Maar neem niet weg dat ik wel erg twijfelden, alleen voor de looks al ;)

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

#35
Nog een review geplaatst op de purecable site:

7 november 2020
Toen Koen vroeg of ik zijn nieuwe kindj́e de purecable NetMSTR wilde uitproberen zij ik volmondig JA. Ik heb al in mijn set de HQv2 netwerkkabel tussen de Melco s100 switch en de Grimm MU1 netwerk Roonserver speler.
De Netmaster kabel is een 100Mbe met 2 volledig gescheiden aderparen van solid high purity PC-OCC waarbij de aders zijn behandeld met een natuurlijk olie waaraan zuurstof bindt met nanodeeltjes goud en zilver afgeschermd met een koperfolie. Deze kabel is ook afgemonteerd met een Telegartner Rj45 pluggen.
Tegenover de HQv2 versie is deze kabel veel soepeler en daardoor makkelijker weg te werken achter je meubel.
Eenmaal aangesloten ben ik gaan luisteren, de kabel was al immers ingespeeld.
Er vielen mij nog niet echt verschillen op, na een paar dagen later toch maar eens de HQv2 terug gezet. Toen vielen er dingen op, de smoothness was ineens minder en soms leek het erop dat sommige klanken net over de grens heen gingen. Terug plaatsen van de NetMSTR was weer ineens de smoothness terug en alle klanken worden weer mooi binnen de kaders gehouden, ook kan je meer gerichter luisteren iedere klank is mooi te volgen.

Als je naar het nummer luistert van Yosi Horikawa – Bubbels dan kun je echt onafhankelijk alle stuiterende balletjes op de voet volgen, denk dat hier ook de kracht van deze kabel is. Waarbij met de de HQv2 het geluid elkaar overlapt wordt het met de NetMSTR wel heel puntig weergegeven en met een vleugje smoothness is het een heel prettig kabeltje om naar te luisteren.

Denk wel dat je set in staat moet zijn om deze "subtiele" verschillen weer te kunnen geven de daarbij muziek die het inzich heeft en de rest van de bekabeling moet ook op orde zijn.

De prijssegment waar het in bevindt is ook redelijk te noemen. Ik kan deze kabel zeker aanbevelen als je opzoek bent naar een zeer goed en betaalbaar netwerkkabel. Zelf gaan luisteren en vergelijken is natuurlijk aan te bevelen.

Geluisterd op een set met een luxman L509x versterker de Mola Mola Tambaqui dac de Grimm MU1 Roon streamer, Melco s100 switch en Dynaudio Confidence 20 speakers, LS Ultimate van purecable.

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

#36
Hier mijn favoriete muziek lijst van Tidal en op eigen SSD schijf op Roon.
Misschien dat er nog leuke suggesties tussen zitten of hebben jullie nog mooie suggesties  :coffee:

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

JeroenGRT

Bedankt voor de toelichting Huub, ik zal eens kijken naar dat lijstje Martin. Ik zie al wel wat bekende opnames er tussen staan.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

DVDmartinDVD

Iemand ervaring met de Purecable speakerMSTR kabels?

Ik gebruik nu de Purecable Ultimate, ben toch nieuwsgierig of de MSTR weer een stuk beter zijn.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

De Mola Mola is voorzien van onze CineMike pre-amp edition power cord. Afgewerkt met gold plated Oyaide C-079/P-079e connectoren.



Tot morgen Martin!  ;)


Quote from: DVDmartinDVD on November 11, 2020, 20:27:57
Hi,

Ik heb aan de luxman de 3DW Gold van audiomaat hangen en aan de Mola Mola een kabel met Oyaiden stekkers eraan.
https://www.audiomaat.nl/m-way-3dw-gold-ac.html

Effect was met de Mola Mola een betere plaatsing van de instrumenten en de Luxman gaf een bredere soundstage.
Maar moet wel zeggen dat we elk apparaat hebben voorzien van een betere stroomkabel. Viktor had een tas vol met kabels dus we konden goed luisteren wat elk kabel deed in de keten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike