nieuwe av receiver of surround processor voor mijn SR9600?

Started by Umberto., October 25, 2020, 12:01:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Umberto.

Ik heb een Marantz SR9600 die eigenlijk nooit echt gebruikt is waar deze voor gebouwd is.

Nu ga ik de woonkamer verbouwen en inbouwspeakers gebruiken (WAF....)
De SR9600 ga ik niet meer gebruiken als receiver, maar kan ik deze wel gebruiken als eindversterker met een mooie surround processor ervoor?
Disturbing the peace sinds 1975

Dirk

in theorie kan dat, je gebruikt dan de 7 interne versterkerkanalen door je nieuwe processor op de "7.1 input" van de Marantz aan te sluiten.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Umberto.

Quote from: Dirk on October 25, 2020, 12:52:15
in theorie kan dat, je gebruikt dan de 7 interne versterkerkanalen door je nieuwe processor op de "7.1 input" van de Marantz aan te sluiten.

ik hoor een "maar"? :unsure:
Disturbing the peace sinds 1975

Dirk

niet echt  ;D
maar als je hem om emotionele reden niet kwijt wil snap ik het
als je (even) geen geld hebt voor een nieuwe 7ch amp en dit als een soort tijdelijke tussenoplossing ziet snap ik het
als je dadelijk alles nieuw gaat kopen en installeren zou ik eerder opteren voor een nieuwe 7ch eindversterker, die SR9600 is ook niet bepaald meer van de jongste.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Umberto.

Quote from: Dirk on October 25, 2020, 13:04:58
niet echt  ;D
maar als je hem om emotionele reden niet kwijt wil snap ik het
als je (even) geen geld hebt voor een nieuwe 7ch amp en dit als een soort tijdelijke tussenoplossing ziet snap ik het
als je dadelijk alles nieuw gaat kopen en installeren zou ik eerder opteren voor een nieuwe 7ch eindversterker, die SR9600 is ook niet bepaald meer van de jongste.

Emotionele waarde niet, meer zonde van een goede versterker.
Ik vraag me af wat een andere versterker toevoegt?
Je gebruikt de voorversterker toch niet? Het is alleen 7x140 watt.
Of zie ik dit verkeerd?
Disturbing the peace sinds 1975

jossie

Wat van de 9600 voldoet dan niet in het nieuwe plan?
Omni !

Umberto.

Quote from: jossie on October 26, 2020, 20:33:20
Wat van de 9600 voldoet dan niet in het nieuwe plan?

Hij is verouderd en kan de moderne formaten niet meer aan
Disturbing the peace sinds 1975