Geen geluid uit center kanaal

Started by mel, October 24, 2020, 17:00:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jossie

Quote from: stevie1 on October 25, 2020, 21:09:09
Onkyo heeft heel vaak last van een defecte hdmi boarden.
Komt door de warmte die ze ontwikkelen. Dat is bekend bij de fabrikant, vandaar dat ze soms ook onder coulance (na de garantie periode) met sommige reparateurs een schikking treffen.
Ik zou aan het bellen slaan en ook dat proberen, maar dat ben ik. het is mij gelukt met een processor.
Mocht ie gemaakt zijn en besluit hem te houden dan inderdaad de warmte reguleren door een goeie axiale of pc/usb ventilator.
Die coulance regeling is dacht ik eind 2018 al gestopt. Is het jou daarna nog gelukt?
Omni !

jossie

Quote from: TabCam on October 25, 2020, 19:48:08
Als je geen garantie meer hebt kan je ook kijken of een heatsink helpt.
Te laat, de BGA chip heeft zichzelf al losgewerkt. Dit heeft (misschien) alleen zin als je Onkyo nog werkt.

De geweldige HDMI CEC regeling en/of ethernet control zorgen ervoor dat het HDMI board 24/7 aan staat. Resultaat: ongeveer 1kW per dag verstoken om de tv tegelijk met versterker aan te zien springen.

Onkyo? Onmiddelijk CEC uitzetten.

Of je koopt (binnenkort) een nieuwe...
Omni !

Tabcam

Doe ik vaak als eerste. Heb het nog nooit helemaal fijn werkend gekregen met meerdere invoerapparaten :nopompom:. Zorgt  er eerder voor dat zaken uit gaan als ik het niet wil. Wie weet als ik de stereo en HT redelijk gescheiden heb, ik het ooit weer eens ga proberen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mel

Bedankt voor de tips. Ik veronderstel dat de enige oplossing is om de receiver naar de winkel te doen voor herstelling ?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

jossie

Ik zou eerst maar even bellen Mel, ik weet niet of jij de prijs van een HDMI board nog wil uitgeven. Van dit model is het board ook duurder natuurlijk dan van een 'kleintje'.
Omni !

stevie1

Quote from: jossie on October 25, 2020, 21:40:41
Die coulance regeling is dacht ik eind 2018 al gestopt. Is het jou daarna nog gelukt?
Was daarvoor helaas.
Het ging destijds om de pr sc 5509.
Moet eerlijk zeggen was ook al klaar met dit merk toen ze een paar jaar geleden helemaal uit het niets spotify uit de apps  er van af haalde.
Wat klantvriendelijkheid.
Liever een oudere denon/ marantz dan die bakpan. sorry
ik heb zelf veel ervaring met de 6400h en 4400h van denon. Bijna geen verschil.
Eindversterkertje op de pre outs. Voila. top geluid voor weinig.

mel

Iemand een idee wat zon nieuw HDMI board geplaatst kan kosten ?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Fox

Waarom doe je zo moeilijk en contact je Onkyo niet of 1 van de Authorised Service Points.
Daar moet je sowieso naar toe...

https://eu.onkyo.com/nl-NL/support

Authorised Service Points
Netherlands
Audio Service BV
Edisonweg 10
6662 NW Elst (Gld)
Email:  [email protected]

CE Repair Mijdrecht
Nijverheidsweg 19e
3641 RP Mijdrecht
Email:  [email protected]

mel

Quote from: Fox on October 28, 2020, 11:19:08
Waarom doe je zo moeilijk en contact je Onkyo niet of 1 van de Authorised Service Points.
Daar moet je sowieso naar toe...

https://eu.onkyo.com/nl-NL/support

Authorised Service Points
Netherlands
Audio Service BV
Edisonweg 10
6662 NW Elst (Gld)
Email:  [email protected]

CE Repair Mijdrecht
Nijverheidsweg 19e
3641 RP Mijdrecht
Email:  [email protected]

Ik heb ondertussen kontakt genomen maar nog geen antwoord.

Toch bedankt
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Fox

graag gedaan en ik hoop dat je een positief resultaat krijgt

mel

Quote from: Fox on October 28, 2020, 15:25:48
graag gedaan en ik hoop dat je een positief resultaat krijgt

Nu wel, kosten zijn te hoog, was tussen de 400 en de 500 euro
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820