Tabtension scherm

Started by jeroenver, October 24, 2020, 10:33:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Guus2

Ik licht 2 duidelijke nadelen van het ivisions scherm eruit en toon die ook aan. Deze nadelen ondervind ik specifiek bij het ivisions scherm, jij meld aan mij vervolgens dat deze niet bestaan. Dat jij ze met jouw ogen niet ziet in jouw testopstelling geloof ik maar dit betekend niet dat het niet bestaat en voor een ander niet storend kan zijn. Zonder de 2 duidelijke nadelen is het ivisions scherm bijna een perfect scherm in mijn beleving(uitstekende bouwkwaliteit en goede tab tension op het eerste gezicht zoals ik al zei). Oftewel als er geen enkele hotspot of zichtbare structuur/glinstering aanwezig was, dan is het ivisions scherm in mijn beleving bijna net zo goed geweest als de Stewart (de kleuren spatten er bij de Stewart nog net wat meer af en de lichtopbrengst is beter maar dat verschil is geen 5000 euro waard imo). Want ik ga er wel vanuit dat de lichte lijnen die zichtbaar waren bij het ivisions scherm eruit te halen zijn door het afstellen van de tab-tension(dit heb ik niet geprobeerd, omdat hij al retour ging om de genoemde redenen).

Oftewel vandaar deze vragen richting jou, ik leg jou dat niet in de mond, ik trek conclusies uit hetgeen dat jij zelf zegt en stel op basis daarvan de vragen. Jij stelt namelijk dat het ivisions scherm hotspot en glinster vrij is en daardoor uniform is qua weergave op het doek, dan is het nagenoeg een perfect scherm en dat is nogal wat voor een tab tensioned scherm van 729 euro. In die prijsklasse heb ik dat bij tab tensioned nooit kunnen vinden (vast scherm overigens wél) en ik kwam zo dus bij Stewart uiteindelijk uit(ik WOU dat dus helemaal niet, ik heb niet zonder reden keer op keer geupgrade). Ik vraag mij daarom oprecht af welke kwaliteitsverschillen jij wel beleefd tussen ivisions en stewart, die vraag heb ik oprecht en die heb je hieronder ook niet inhoudelijk beantwoord. Het was geen persoonlijke aanval, ik ben daar gewoon reuze benieuwd over. Want voor mij was het grote verschil tussen de ivisions en de Stewart dus de uniformiteit, dat was voor mij de meerprijs van de Stewart waard, maar jij stelt dat de ivisions ook volledig uniform is op het oog, dus dan ben ik benieuwd hoe jij dit ziet, wat in jouw beleving wel de verschillen zijn aangezien je ze beide zelf verkoopt.

Betreft "on-topic blijven"; ik heb dus de ervaring dat een echt goed tab tensioned scherm niet bestaat onder de 1000 euro. Enkel een vast scherm is dan een optie als je het echt goed wilt hebben. Vandaar dat ik mijn ervaringen hier dus deel en ik zie dat persoonlijk als zeer relevant en juist erg on topic, want toen ik met mijn HT-hobby begon toen dacht ik ook dat ik binnen een budget van 1000 euro wel een probleemloos tab tensioned scherm zou moeten kunnen vinden maar dit is mij dus niet gelukt. Dat jij hier anders over denkt mag en dat is óók relevant, maar mijn ervaring is dus net zo goed relevant. Daar wou ik het dan even bij laten.

jeroenver

Wat een reacties op mijn post.
Durf bijna niet meer te zeggen dat mijn scherm hangt :)
Maar ieder geval....Hij hangt!!!
Wat een beest van een scherm zeg.
135 inch groot,bijna net zo breed als mijn woonkamer :)
Wel heerlijk dat electrisch scherm.
Wat betreft de beeldkwaliteit,ben ik zeer tevreden.
Geen vervorming of iets dergelijks in het doek.
Bij de eerste keer dat ik het scherm liet zakken zag ik wel vervormingen,maar na het toepassen van de juiste spanning aan het doek is dat zo verdwenen.
Laten we hopen dat ik er jaren plezier van kan hebben.

ppeter

Proficiat en veel plezier Jeroen!
Fotoke mag altijd hé...😉👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **