films met dts-hd-ma en true hd happert

Started by norbert72, October 21, 2020, 15:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

norbert72

hallo mensen .vraag ik kom er steeds vaker achter .als ik een film met ander geluid sporen dan 5.1 of dts  stream van mijn desktop na men mede8er (bedraad cat 6) dat deze films happeren. men pc staat bedraad op zolder en word via tp-link Desktop switch TL-SG105 8 x 10/100/1000Mbps RJ-45 .en mijn ziggo connect box met elkaar verbonden .mijn ziggo verbinding is 250/25 mbits.denk dat men pc ongeveer 6 a 7 jaar oud is. heeft iemand een tip hoe ik dit beter kan laten verlopen

mvg norbert

ps hoop dat ik het hier goed gepost hebt

quattronl

Hoeveel % CPU en memory gebruik heeft je PC als deze een film met HD audio afspeelt? Als dat tegen de 100% is dan zit daar (mede) het probleem.
Zijn er nog andere achtergrond processen die lopen tijdens zo'n film? Denk aan antivirussoftware e.d.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

norbert72

hallo bedankt voor je antwoord

mijn pc  is amd Fx-6100 six core .heb 16 gb werk geheugen en windows 10 64x  en heb bitdefender total security als antivirus .en verder sluit ik alles af mischien keer edge die open blijft staan maar geen zware programma's

mvg norbert

Witalik

Je kan het checken als je taakbeheer start tijdens het kijken van een film. Specs zeggen maar zoveel op papier. Je weet niet hoe de PC in werkelijkheid draait.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

pieper

Als de pc alleen als opslag dient zou dit toch geen probleem mogen zijn, zeker niet bedraad aangesloten ik zou eerder denken aan je mediaplayer hoe oud is die?
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

norbert72

hallo bedankt voor jullie hulp .mijn mede8er 500/2 is wel paar jaartjes oud denk wel 8 jaar of zo. als ik een film draai zie ik niet echt dat men pc extreme geheugen gebruik .processor rond de 18 % zitten en geheugen zit rond de 5 en 8 gb .hebben jullie mischien nog een tip voor een nieuwe mediaplayer .ben er eigenlijk niet meer zo in verdiep

ps nogmaals bedankt voor jullie medewerking

gr norbert

TornadoGo

Welke software gebruik je en hoe is die ingesteld?
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

norbert72

hij gebruikt het software van mede8er . hij staat ingesteld op volg audio .verder staat ie als nas ingesteld. hij heeft laaste  firmware. helaas na 2015 niks meer uitgekomen

gr norbert

pieper

Quote from: norbert72 on October 23, 2020, 11:05:52
hallo bedankt voor jullie hulp .mijn mede8er 500/2 is wel paar jaartjes oud denk wel 8 jaar of zo. als ik een film draai zie ik niet echt dat men pc extreme geheugen gebruik .processor rond de 18 % zitten en geheugen zit rond de 5 en 8 gb .hebben jullie mischien nog een tip voor een nieuwe mediaplayer .ben er eigenlijk niet meer zo in verdiep

ps nogmaals bedankt voor jullie medewerking

gr norbert


Er zijn er heel veel volgens mij kun je rond de 200 euro best een mooie speler kopen tegenwoordig die alles doet incl. 4k hdr bijv:

Zappiti
Dunehd
Zidoo
Nvidia Shield
enz.


Keuze genoeg  ;D
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

RalphH

Als je de film op een stickje zet en afspeelt op de medi8ter, doet t dan wel goed?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

PascalP

Zijn de films niet x265 ipv x264?
Meeste oudere mediaspelers hebben daar veel moeite mee
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pieper

ik heb je een pm verstuurd ik heb nog een dunhd pro 4k te koop.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

norbert72

hallo mensen sorry van de late reactie. maar moest gewerkt worden . ik heb de films op een externe harde schijf gezet en bij sommige films doet ie het ook dus denk dat de mede8er aan vervanging toe is .want als ik de spec lees moet hij true had en dts -hd gewoon aan kunnen. hij is na het vinden van de kassa bon ook al 10 jaar oud .dus wij gaan even rond kijken na een nieuwe .


heel erg bedankt voor het mee denken en jullie advies

gr norbert