NLziet schokkerig beeld via smart TV-app

Started by brt, October 20, 2020, 11:26:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

brt

Sinds een paar maanden hebben wij NLziet en dat is op de LG 55EG910V oled tv als app verkrijgbaar.
Beeld vind ik best oke, maar met voetbalwedstrijden (en soms ook snelle aftitelingen) is het beeld gewoon erg schokkerig. De voetbal beweegt zich verre van in een vloeiende lijn en is wazig. Als ik NLziet via mijn Iphone stream naar de Chromecast die op diezelfde tv is aangesloten is het beeld een stuk beter en heb ik minder last van de haperige bal. Ook lijkt het beeld wat helderder.

Herkennen jullie dit? En zou het middels instellingen in de TV op te lossen zijn, of ligt dit gewoon aan de app van NLziet?
Bandbreedte is ruim voldoende. De betreffende programma's (bijv. Eredivisie zondagavond) worden in HD aangeboden. App van smart tv is meest recente versie.
https://help.nlziet.nl/hc/nl/articles/360021373012-In-welke-kwaliteit-worden-programma-s-aangeboden-
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Etiennevh

Hmm ik heb er zelf geen last van, kijk op een Philips 8800 serie via dezelfde app. Al eens geprobeerd je TV bekabeld ipv draadloos te connecten? (als je dit niet al hebt..)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

marcel1970

Op mijn LG oled C7 nergens last vast ... Neem aan dat je bij instellingen van NLziet de kwaliteit op maximaal hebt staan? Moet wel zeggen dat ik NLziet op de Nvidia Shield fijner vind werken..
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

brt

Quote from: Etiennevh on October 20, 2020, 14:58:43
Hmm ik heb er zelf geen last van, kijk op een Philips 8800 serie via dezelfde app. Al eens geprobeerd je TV bekabeld ipv draadloos te connecten? (als je dit niet al hebt..)

Hij is bekabeld aangesloten idd.
Bij voetbalwedstrijden ook gewoon goed beeld dus?

Want dat is wel heel erg vreemd dan. Ik neem aan dat we het over dezelfde app hebben (voor smart tv)...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

brt

Het is versie 4.18
Bij 'verbinding testen' geeft hij een download snelheid van ruim 40mbps weer.
Ruim voldoende voor een hd stream zou je zeggen...

Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Tabcam

Misschien eens motion compensation aan dan wel uit zetten? LG was niet zo goed met motion compensation bij de oudere TV-series.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Etiennevh

Quote from: brt on October 20, 2020, 18:41:25
Hij is bekabeld aangesloten idd.
Bij voetbalwedstrijden ook gewoon goed beeld dus?

Want dat is wel heel erg vreemd dan. Ik neem aan dat we het over dezelfde app hebben (voor smart tv)...
Jep, zelfde Android TV app inderdaad. Zal kijken of ik de versie kan vinden.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

brt

Quote from: TabCam on October 20, 2020, 20:19:38
Misschien eens motion compensation aan dan wel uit zetten? LG was niet zo goed met motion compensation bij de oudere TV-series.

Ja daar zat ik ook al aan te denken, maar is het dan niet vreemd dat ie via de Chromecast het een heel stuk beter doet dan via de app? Je zou zeggen dat de TV dezelfde beelden moet verwerken...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Tabcam

Quote from: brt on October 21, 2020, 09:13:51
Ja daar zat ik ook al aan te denken, maar is het dan niet vreemd dat ie via de Chromecast het een heel stuk beter doet dan via de app? Je zou zeggen dat de TV dezelfde beelden moet verwerken...
Dat lijkt zo maar en zijn verschillende mogelijke oorzaken voor het verschil. De LG kan per input andere instellingen hebben. Dan kan je bv. een invoer van een game console sneller (en vaak dan ook minder bewerkt) met minder input lag laten zien. Ik zou ook niet weten hoe de nabewerking dan is.

De Chromecast kan ook het signaal decoderen en anders aan de TV aanbieden omdat hij 'denkt' dat het onveranderd niet compatibel is. Misschien niet nodig maar Met zoveel software/hardwarecombinaties wordt echt niet alles optimaal getest.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Quote from: TabCam on October 21, 2020, 17:29:07
Dat lijkt zo maar en zijn verschillende mogelijke oorzaken voor het verschil. De LG kan per input andere instellingen hebben. Dan kan je bv. een invoer van een game console sneller (en vaak dan ook minder bewerkt) met minder input lag laten zien. Ik zou ook niet weten hoe de nabewerking dan is.

De Chromecast kan ook het signaal decoderen en anders aan de TV aanbieden omdat hij 'denkt' dat het onveranderd niet compatibel is. Misschien niet nodig maar Met zoveel software/hardwarecombinaties wordt echt niet alles optimaal getest.

Gisteravond Ajax - Liverpool weer hetzelfde resultaat. Beeld is een stuk beter via de Chromecast. Het beeld is ook helderder en de lijnen van de bal zijn strakker en logischer. Wat me ook al een tijd opvalt is dat zowel via Chromecast als via de smart-tv app na een uurtje kijken hij om de zoveel minuten opnieuw moet lijken te bufferen. Geluid en beeld vallen dan 1 a 2 seconden uit en daarna is ie er weer. Ook dit vind ik superirritant.

Best kans dat de Chromecast het signaal anders decodeert Tabcam, dank voor de suggestie.

Ik heb overigens nog wel andere motion instellingen geprobeerd, maar daar wordt het niet bepaald beter op. Dus dit is wat het is vrees ik.
Andere smart tv apps zoals Netflix en YouTube werken gewoon prima en geven een mooi beeld.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

m9

https://www.testufo.com/framerates-versus

je kunt eens met je instellingen spelen inderdaad en zien wat er gebeurt.
moet je de pc wel aansluiten op de ingang die problematisch is.

brt

Quote from: m9 on October 22, 2020, 09:28:42
https://www.testufo.com/framerates-versus

je kunt eens met je instellingen spelen inderdaad en zien wat er gebeurt.
moet je de pc wel aansluiten op de ingang die problematisch is.

Het is de app van NLziet op de smart-tv zelf die het slechtste beeld geeft, dus er is geen ingang. 
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Tabcam

Hoe loopt de bedraadde bekabeling? Je zegt dat je 40 Mbps downloadsnelheid krijgt maar kan het zijn dat het stiekem toch via WiFi gaat? Bedraad zou sneller moeten zijn maar soms is dat om 'rare' redenen niet zo. Want de beschrijving die je geeft doet vermoeden dat de app-versie de verbindingssnelheid knijpt omdat er teveel moet worden gewacht.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

De dag erna gaf ie 50mbps aan. Loopt vanuit de modem-router via fiber naar een Meraki switch en van daaruit naar de tv.
In de instellingen vd tv kan ik zien dat het netwerk bedraad is aangesloten.
Lijkt me dan ook ruim voldoende voor een bistream die zo rond de 7 a 8 mbps is bij full hd..

Ik denk dat het idd iets met de conversie vd Chromecast moet zijn waarom het er daar beter uit ziet. Maar jammer is het wel natuurlijk
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Zit me net ook te bedenken dat je het ook met een gewone i.p.v de optische kabel kan proberen. Als er dan hetzelfde uitkomt ligt het in ieder geval niet aan die opzet. Heb zelf ook een LG maar gebruik geen NLziet. Zal eens kijken wat ik daar voor nodig heb, ben niet zo van het overal accounts aanmaken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Quote from: TabCam on October 24, 2020, 23:44:56
Zit me net ook te bedenken dat je het ook met een gewone i.p.v de optische kabel kan proberen. Als er dan hetzelfde uitkomt ligt het in ieder geval niet aan die opzet. Heb zelf ook een LG maar gebruik geen NLziet. Zal eens kijken wat ik daar voor nodig heb, ben niet zo van het overal accounts aanmaken.

De snelheid voor de smart tv is gewoon goed, dat geeft zowel een test via de Netflix app als de NLziet app op de TV aan. Netflix geeft ook gewoon een uistekend beeld en als daar een auto snel door beeld rijdt is er niks aan de hand. Het lijkt dus echt bij de NLziet app van de smart tv te zitten. Misschien dat die app te weinig 'vraagt' tov van wat hij aan snelheid nodig heeft, maar dat kan ik dan weer nergens instellen...

Pingtijden heb ik niet van de TV, wel via de wifi (iPhone). Ping is dan 9ms, snelheid 53 Mbps

Voor NLziet moet je idd een account aanmaken...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

brt

Heb een speedtest app op mijn TV gezet. De ping is daar 69ms, wat ik vrij langzaam vindt. Snelheid is wel boven de 40mbps, genoeg om Ultra HD te streamen geeft ie aan.

Ik ga wel eens bellen met NLziet, heb ook de laatste versie van de app. Mijn TV is 'al' weer 4 jaar oud, terwijl NLziet vrij jong is, wellicht is het slecht compatible.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Tabcam

#18
Quote from: brt on October 25, 2020, 21:00:04
Heb een speedtest app op mijn TV gezet. De ping is daar 69ms, wat ik vrij langzaam vindt. Snelheid is wel boven de 40mbps, genoeg om Ultra HD te streamen geeft ie aan.

Ik ga wel eens bellen met NLziet, heb ook de laatste versie van de app. Mijn TV is 'al' weer 4 jaar oud, terwijl NLziet vrij jong is, wellicht is het slecht compatible.
Zal deels een verklaring kunnen zijn waarom hij terugschaalt. 60 is inderdaad relatief langzaam, veel meer dan een frame.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Quote from: TabCam on October 25, 2020, 21:04:05
Zal deels een verklaring kunnen zijn waarom hij terugschaalt. 60 is inderdaad relatief langzaam, veel meer dan een frame.

Heb het nog een paar keer gedaan. Ping zit meestal rond de 60ms. Download speed varieert tussen de 40 en 55 Mbps, upload vaak rond de 20 a 25 Mbps.
Wat ik vreemd blijf vinden is dat Netflix geen fouten geeft met snel bewegend beeld, maar NLziet wel. Beide zijn met een smart app op de TV geinstalleerd en zouden dus van dezelfde beschikbare snelheid gebruik moeten maken. Ik kan op mijn TV niet instellen welke snelheid welke app mag gebruiken.

Dus ik vrees dat dit ff is wat het is :(
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Tabcam

Zijn verschillende apps dus waarschijnlijk verschillende methodes om de snelheid bij te stellen. Gok dat Netflix er een stuk beter in is dan NLZiet :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Heb NLStart / NPO op zowel de LG 65EF950V als de NVidia geprobeerd. Beide met reclame maar op de NVidia is het OK en op de LG bedroevend qua kwaliteit. Gok dat het hetzelfde is met NLZiet.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Quote from: TabCam on October 27, 2020, 20:42:45
Heb NLStart / NPO op zowel de LG 65EF950V als de NVidia geprobeerd. Beide met reclame maar op de NVidia is het OK en op de LG bedroevend qua kwaliteit. Gok dat het hetzelfde is met NLZiet.

Blijkbaar toch iets wat lastig is voor die apps op de LG Oleds... Netflix en YouTube ziet er wel gewoon goed uit via de smart-tv app?
Dank voor het checken trouwens!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon