Speakers bij Mac voor thuiswerken

Started by R, October 20, 2020, 10:01:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Nu we steeds meer thuiswerken neemt de behoefte toe aan fatsoenlijke speakers bij mijn werkplek. Bijna alles is smart, werkt op batterijen of is van Sonos (niet goed).

Heeft er iemand nog tips voor een fatsoenlijke speaker (budget ca 300-400 voor 2) die via Airplay aan mijn mac te hangen zijn. Eventueel USB/RCA/Jack bedraad kan/mag ook.

Dank vast!

jahtari

#1
Wellicht een setje actieve studiomonitors?

https://www.bax-shop.nl/studio-monitors/adam-t7v-actieve-studiomonitor-per-stuk

Die Adams zijn waanzinnig goed voor het geld. Duitse kwaliteit.

Of als het iets  :laugh: duurder mag https://www.wilsonaudio.com/products/tunetot/tunetot
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Audio addict

De Dali Zensor 1AX zijn echt fijne speakers.

Voorheen waren die 600€ , nu 400€ bij Klubben.
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

Richi

Die goedkope Logitech speakers met subje zijn erg goed voor het geld. Zoiets als dit: https://www.logitech.com/nl-nl/product/speaker-system-z313?crid=47

Zelf heb ik de voorlopers hiervan en ik ben er zeer tevreden mee.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HAL

#4
-Harman Kardon Soundsticks

-Edifier r1280t

R

Dank voor de tips, ik ga eens even googelen. (muv Wilson dan ;))

R

Via jullie tips bij de Denon 150 uitgekomen. 1 besteld en morgen maar eens testen.

HJ2

Ik heb een hele kleine onkyo alles in 1 met dvd speler. Kleine footprint. Daar wat kleine speakers bij en ik ben helemaal happy (voor bij de pc dan)
If you always do what you always did, you always get what you always got...

John Wx

Thuiswerken is toch werken en arbeidsvitaminen vanaf wekkerradio  8)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dura

Quote from: Richi on October 20, 2020, 10:27:54
Die goedkope Logitech speakers met subje zijn erg goed voor het geld. Zoiets als dit: https://www.logitech.com/nl-nl/product/speaker-system-z313?crid=47

Zelf heb ik de voorlopers hiervan en ik ben er zeer tevreden mee.

Dit soort systemen kan inderdaad best de moeite waard zijn; ik heb nog een setje stokoud 2.1 Boston systeem op mijn PC, en het blijft me verbazen wat een ruimtelijk coherent geluid eruit komt ondanks de bedenkelijke bouwkwaliteit; voor een groot gedeelte vanwege het nearfield eenwegsysteem vermoed ik.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

jahtari

Quote from: R on October 21, 2020, 14:15:38
Via jullie tips bij de Denon 150 uitgekomen. 1 besteld en morgen maar eens testen.
snap niet hoe je dan bij een denon 150 uit komt....  :nopompom:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

HAL

Ik, eerlijk gezegd, ook niet. En koop je er dan 2 of slechts 1?

Audio addict

Twee van die Denon speakers als stereo paar lijkt me een prima audio setje  :)
Marantz PM7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - REL S510 - DALI M601 Stands - AC Infinity Aircom T8 - Audioquest - Addictive Sound Acoustic Panels.

R

Quote from: HAL on October 21, 2020, 20:35:43
Ik, eerlijk gezegd, ook niet. En koop je er dan 2 of slechts 1?

Aantal redenen:
- denon sound in het algemeen prima voor dit soort toepassingen
- lekker simpel ontwerp, veel aansluitopties/ondersteuning. Oa airplay/utp
- geen focus op voice
- wil iets klein voor op het bureau, als het bevalt en het is nodig bestel ik er nog 1
- nette prijs en komt goed uit de reviews