Stof in Epson tw9300 ?

Started by williams, October 18, 2020, 17:23:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

williams

Ik post deze vraag even voor een maatje van me die een Epson tw9300 heeft.
Zelf ben ik niet zo thuis in de Epson modellen maar ik heb het gevoel dat er wat stof in het lichtpad zit en mijn vraag is dan ook of er mensen zijn die hier ervaringen mee hebben  of het weten op te lossen .
Hoop dat het probleem een beetje te zien is op de foto.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

Je kan zien of het stof is door de projector in en uit focus te draaien.

Beste is het te laten reinigen.
Of even met je dealer contact opnemen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

williams

QuoteJe kan zien of het stof is door de projector in en uit focus te draaien.

Beste is het te laten reinigen.
Of even met je dealer contact opnemen.   

Hoi frank wat zou ik dan voor verschil moeten zien tijdens het in en uit focus draaien ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

Quote from: williams on October 18, 2020, 20:07:40
Hoi frank wat zou ik dan voor verschil moeten zien tijdens het in en uit focus draaien ?

Of de vlek grote of kleiner gaat worden.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Stef

Mijn Epson 9300 is een paar weken geleden verkocht.

Net voor ik deze in de markt wou zetten merkte ik dat er wellicht stof op het paneel zat.

M-Service, officieel repair centre voor o.m. Epson, heeft dit heel correct en snel opgelost.

Projector op maandag opgestuurd via UPS en dezelfde week zaterdag was hij al terug.

Je mag rekenen op +- 100 EUR voor de service beurt (in mijn geval heeft men ook de filter vervangen + retour zending naar Belgie dus all in 130 EUR).

Mvg,
Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

williams

Ok thanks voor de info   , ga dit doorzetten naar mijn maatje .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

ritchard

Dan heb ik nog een vraag....
De lens van elke beamer die ik heb gehad lijkt wel vies.
Omdat het beeld verder mooi is en ik het idee heb dat het normaal is laat ik het zo.
Maakt iemand wel een de lens schoon?
Op dit moment heb ik een TW9300.
Alvast hartelijk bedankt.

Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

J.A.F._Doorhof

Je focussed ver van de lens dus stof (tenzij extreem) maakt niets uit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

darkrunner

Quote from: ritchard on October 19, 2020, 19:57:17
Dan heb ik nog een vraag....
De lens van elke beamer die ik heb gehad lijkt wel vies.
Omdat het beeld verder mooi is en ik het idee heb dat het normaal is laat ik het zo.
Maakt iemand wel een de lens schoon?
Op dit moment heb ik een TW9300.
Alvast hartelijk bedankt.

Gr. Ritchard
Ook vaak naar men lens gekeken en had ook altijd dat gedacht, en vooral met wat voor product en welke doek kuis je zo een lens.

home@the movies

#11
Quote from: darkrunner on October 19, 2020, 21:36:40
Ook vaak naar men lens gekeken en had ook altijd dat gedacht, en vooral met wat voor product en welke doek kuis je zo een lens.

Eer een lens echt "vuil" gaat worden dan moeten er al rare dingen gebeuren, tenzij de projector in een woonkamer hangt of in een open ruimte waar er gekookt wordt of zo.
Er zijn speciale lens cleaner producten (vloeistof en doekjes)die de coating van de lens niet aantasten, wel eerst met een blaaspijpje en kwastje stofkorrels van de lens afblazen om het risico op het maken van krassen te vermijden. Ook steeds in draaiende bewegingen proper maken, maar ik raad vooral aan om dit enkel in hoogst uitzonderlijke omstandigheden te doen.
In een "normale" ruimte gaat een lens niet zomaar direct vies of vuil worden, en het moet al echt erg zijn wil je dit ook effectief op het beeld gaan zien.
Voorkomen is beter dan genezen, in dit geval dus vooral zo lang mogelijk afblijven en niet paranoïde worden ;-)