iPhone 2020

Started by Teejoo, October 17, 2020, 19:15:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

De nieuwe modellen zijn deze week geïntroduceerd. Had eigenlijk wel al een topic verwacht 😊

Ik heb nu de 8+, en was eigenlijk van plan de nieuwe iPhone te kopen. Hoeveel zou ik erop vooruit gaan qua camera en andere zaken tov de 8+ als je naar de 12 kijkt? De 8+ maakt al erg mooie foto's vind ik.

En is er al meer bekend of onze 5G netwerken ondersteund worden?

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Fransosowitz

Dit is dan een interessant artikel:


https://www.iculture.nl/uitleg/5g-iphone/


Zelf overweeg ik ook een iPhone 12 te kopen. Mijn iPhone7 is niet zo heel best meer qua batterij en ik zou ik graag een wat groter display hebben. Maar heb er geen haast bij, dus nog ff rustig over nadenken. Het uiterlijk van de 12 lijkt er duidelijk op vooruit gegaan te zijn: de afgelopen generaties vind ik een beetje 13 in dozijn...

Richi

#3
Grappig hoe iedereen toch weer een andere voorkeur heeft qua design. Ik ben van een 7 naar een 11 gegaan. Wat een verschil qua camera zeg. Niet normaal meer. Vooral de portret stand van de 11 vind ik erg mooi. De 12 zal in dat alles nog wel beter zijn. Qua design vind ik de ronde randen van de 7 en de 11 juist erg mooi en praktisch (ligt vloeiend in de hand). De 12 heeft weer het design van de 4 en dat vond ik toch wel erg scherp en daardoor ook niet zo lekker in de hand liggen of in de broekzak zitten.

@Teejoo: je gaat er qua camera enorm op vooruit. Veel lichtgevoeliger, scherper, sneller en daardoor gemiddeld genomen echt mooiere foto's. Bijgaand een paar foto's die ik met de 11 gemaakt heb. Onbewerkt, alleen verkleind. De 12 zal nog een stukje mooiere foto's maken.

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ppeter

Ik heb momenteel nog een perfect werkende iPhone 6 naar alle tevredenheid.
Vorig jaar wou ik bijna de 11 Pro kopen, maar omdat het nog steeds geen grote vernieuwing was qua design en ik al op de hoogte was van het vernieuwde model 2020, heb ik nog een jaartje op de tanden gebeten en gewacht op de nieuwe 12. En voila, gisteren de iPhone 12 Pro besteld in de kleur Graphite. 😁

Gaat volgens mij een grote upgrade zijn qua design, display, camera, snelheid en algemene specs.
En zeker wat betreft de camera voor foto en video, zal het smullen zijn van de mooie kiekjes. 😎👍

>>>
iPhone 12 Pro zet de stap van 8-bits naar 10-bits HDR-opnamen en kan maar liefst 700 miljoen kleuren vastleggen voor nog levensechtere video's. En wat dacht je van opnemen in Dolby Vision? Dé standaard van dit moment in filmstudio's. Je kunt de Dolby Vision-beelden zelfs bewerken en ze met AirPlay weergeven op het grote scherm, zodat je het verschil nog beter ziet.

De grotere sensor van de groothoekcamera haalt veel meer detail uit donkere elementen. En je kunt nu voor het eerst ook in de Nachtmodus met behulp van een statief spectaculaire timelapse-video's opnemen. Nu kunnen ook je video's een nachtje doorhalen.

Ook op de camera aan de voorkant kun je nu de Nachtmodus gebruiken. Zo maak je ook met weinig licht foto's van je favoriete onderwerp met veel detail en natuurlijke kleuren. Deep Fusion, Slimme HDR 3 en opnemen in Dolby Vision zijn nu ook op de TrueDepth-camera beschikbaar. Dus hoe het licht ook is, je ziet er altijd goed uit.

Binnenkort beschikbaar:
Apple ProRAW. Bizar veel creatieve vrijheid.
ProRAW bevat alle standaard RAW-informatie, naast de Apple beeldgegevens. Dat scheelt tijd bij het nabewerken. De ruisreductie is namelijk al gebeurd, net als de aanpassingen bij een meervoudige belichting. Dus je kunt meteen aan de slag met de kleur en witbalans.
<<<

Bron: Apple
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Rowdy

Kijk eens op www.icreatemagazine.nl, geeft een schat aan informatie over iPhone en iPad.

Teejoo

#6
Quote from: ppeter on October 17, 2020, 21:04:05
Ik heb momenteel nog een perfect werkende iPhone 6 naar alle tevredenheid.
Vorig jaar wou ik bijna de 11 Pro kopen, maar omdat het nog steeds geen grote vernieuwing was qua design en ik al op de hoogte was van het vernieuwde model 2020, heb ik nog een jaartje op de tanden gebeten en gewacht op de nieuwe 12. En voila, gisteren de iPhone 12 Pro besteld in de kleur Graphite. 😁

Gaat volgens mij een grote upgrade zijn qua design, display, camera, snelheid en algemene specs.
En zeker wat betreft de camera voor foto en video, zal het smullen zijn van de mooie kiekjes. 😎👍


Zo zat ik er ook een beetje in. En dan kan mijn vrouw de 8+ hebben. Ik wel niet of ik voor de pro ga. Dat tikt toch wel echt aan.

Teejoo

Quote from: Rowdy on October 18, 2020, 19:58:51
Kijk eens op www.icreatemagazine.nl, geeft een schat aan informatie over iPhone en iPad.
Handig!

ppeter

Quote from: Teejoo on October 18, 2020, 22:03:37
Zo zat ik er ook een beetje in. En dan kan mijn vrouw de 8+ hebben. Ik wel niet of ik voor de pro ga. Dat tikt toch wel echt aan.
Normaal gaf ik mijn iPhone (3/4/5) ook altijd door aan mijn vrouw.
Maar omdat er accu problemen waren met de 5, heb ik deze toen vroegtijdig vervangen voor een 7 die ook nog steeds perfect werkt. Dus de 6 zal helaas naast de 5 in de lade verdwijnen..
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Teejoo

Ik zit er zelfs over te denken om de 11 te kopen. Die is nu een stuk goedkoper en lijkt me ook wel een upgrade tov de 8+.

Richi

Quote from: Teejoo on October 19, 2020, 22:46:34
Ik zit er zelfs over te denken om de 11 te kopen. Die is nu een stuk goedkoper en lijkt me ook wel een upgrade tov de 8+.
Bevalt mij uitstekend, de 11. Aangezien ze bij de introductie van de 12 volgens mij niets over accuduur hebben gezegd, vermoed ik dat die gelijk of minder is vergeleken met de 11. En het feit dat ik de telefoon nu maar om de dag of 2 dagen hoef op te laden, is toch wel erg prettig.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ppeter

Quote from: Teejoo on October 19, 2020, 22:46:34
Ik zit er zelfs over te denken om de 11 te kopen. Die is nu een stuk goedkoper en lijkt me ook wel een upgrade tov de 8+.
De 11 is zeker een mooi toestel, met een goede camera en uitstekende autonomie.
Maar persoonlijk voor het beperkte prijsverschil en jaren plezier, zou ik voor de 12 Mini gaan.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Teejoo

Quote from: ppeter on October 20, 2020, 20:40:04
De 11 is zeker een mooi toestel, met een goede camera en uitstekende autonomie.
Maar persoonlijk voor het beperkte prijsverschil en jaren plezier, zou ik voor de 12 Mini gaan.
De mini??

ppeter

Quote from: Teejoo on October 20, 2020, 20:48:56
De mini??
Oh ja sorry, je komt van een 8+! ☺️
Maar het verschil met de mini is maar 0,1 inch voor de display, maar een compacter en lichter toestel.
Win/win situatie?

https://www.apple.com/benl/iphone/compare/?device1=iphone8plus&device2=iphone11&device3=iphone12mini
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Hanky Panky

Quote from: Teejoo on October 19, 2020, 22:46:34
Ik zit er zelfs over te denken om de 11 te kopen. Die is nu een stuk goedkoper en lijkt me ook wel een upgrade tov de 8+.

Ga dan iig voor de 11 pro als je de beste variant voor het maken van foto's wil hebben.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

minplus

Moet ze nog even vergelijken, maar mogelijk ga ik binnenkort voor de SE ter vervanging van m'n ouwe 5.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Teejoo

Quote from: ppeter on October 20, 2020, 21:22:13
Oh ja sorry, je komt van een 8+! ☺️
Maar het verschil met de mini is maar 0,1 inch voor de display, maar een compacter en lichter toestel.
Win/win situatie?

https://www.apple.com/benl/iphone/compare/?device1=iphone8plus&device2=iphone11&device3=iphone12mini
Leuke link, maar ik ben nu gewend aan dit formaat. Dan heb ik met de 12 een veel groter scherm en dan nog een iets kleiner toestel met langere batterijduur.

Rowdy


ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Rob_Dingen

Quote from: Teejoo on October 19, 2020, 22:46:34
Ik zit er zelfs over te denken om de 11 te kopen. Die is nu een stuk goedkoper en lijkt me ook wel een upgrade tov de 8+.
De 12s maakt echt veel mooiere foto's als je daar iets om geeft.
Heb ze allemaal gehad en ook een nieuwe besteld.

Rob

ppeter

Ondertussen de eerste ervaring en test met de camera.
Foto met weinig licht iPhone 6 vs iPhone 12 Pro
Zonder woorden!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

VlisChris

Zelfde situatie, en zelfde belichtingstijd?
Dus tweede foto niet extra lang belicht oid?

Dan is dat een extreem verschil.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Teejoo

#22
Quote from: ppeter on October 25, 2020, 11:49:59
Ondertussen de eerste ervaring en test met de camera.
Foto met weinig licht iPhone 6 vs iPhone 12 Pro
Zonder woorden!
De vraag is natuurlijk of je dit resultaat ook hebt met de gewone 12? Of komt dat door die scanner?

J.A.F._Doorhof

Dat is de nachtmodes.
Die had de 6 nog niet.

Kan je van de P30Pro foto's laten zien in de nacht waar je mond van open valt.
Het mooie is wel dat ze dit nu (oa bij Samsung en Apple) ook aan het doen zijn met snellere sluitertijden.

Ze nemen als het ware heel veel foto's en stacken deze
Dit word ook gebruikt bij astrofotografie.
Je onderdrukt hierdoor ruis, en geeft meer ruimte voor openen van de foto.

Het is een supergave techniek.
Vooral omdat je in nightmodes soms schiet met 20 seconden uit de hand en de fotos gewoon helemaal scherp zijn.

Dat ze dit nu ook doen zonder lange sluitertijden is puur door de enorme ontwikkeling van uitlezen en berekenen van de sensor readout.
Je gaat dit hopenlijk meer en meer zien, alleen jammer dat dit soort dingen dus alleen voor JPG is.
Bij RAW speelt Adobe daar wel mee via HDR DNG wat wel anders is maar feitelijk kun je er bijna hetzelfde mee.

Dit is echt de vooruitgang waar ik en heel veel andere op zitten te wachten.
Het is nog verre van perfect qua smearing maar voor telefoons is het gewoon bizar goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Even met de p30 pro gemaakt

Ik heb er dus nog wel 3 seconden voor nodig
Maar dit is dan ook meteen hdr.
Situatie is pikdonker en de display is behoorlijk helder.
Als ik dat met een DSLR doe dan... Wel moet je flink trekken.

Een dat van een fricking telefoon....
Ik hou daar wel van
Helemaal nu het zoals bij Samsung en iPhones ook gewoon als casual shot kan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"