Elac 208.2 gepimpt

Started by audio_stabilo, October 17, 2020, 17:12:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on October 18, 2020, 14:48:10
2* 60 watt aan 8 ohm.

Ja dat is de bluesound.  En die vond ik beter laag geven

Ralf67

Ombouwen naar de Bluesound Powermode en de Rotel de deur uit dan.

audio_stabilo

Brom opgelost. Andere strommstekker

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on October 18, 2020, 14:59:19
Ombouwen naar de Bluesound Powermode en de Rotel de deur uit dan.

Misschien dat de rotel strakker speelt en dat het daardoor minder lijkt  maarja is evt op te lossen met een sub

Rowdy

Of de BlueSound Powernode geeft een lichte versterking in de lage regionen.

audio_stabilo

Quote from: Rowdy on October 18, 2020, 15:13:36
Of de BlueSound Powernode geeft een lichte versterking in de lage regionen.

Ja dat kan inderdaad ook :)

JGvH

Je moet gewoon doen wat jij t beste vind klinken

frits marantz

Mooi gedaan! Elac is een mooi speaker merk. Ben zelf ook fan geworden.

audio_stabilo

#33
Misschien dat ik tussen de rotel wel een mini dsp zet om het onderste laag iets op te krikken. Hoe werkt dat ? Want er zit nu een pinnetje tussen de main in en pre out. Is het dan gewoon die pin eruit en dan de mini dsp op de main in ? En op de pre out dan niks ? (Of evt een sub)

vik

Mooi project met als doelstelling de kleur Titan Shadow?

Vanaf deze kant lijkt het goed gelukt.  8)

Quote from: audiogek on October 17, 2020, 17:12:39
Gister en vandaag maar eens mijn elac speakers aangepakt. Alleen het doek moet ik nog gaan vervangen.

Ik moet zeggen. Mooi gelukt!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rowdy

Quote from: audiogek on October 19, 2020, 09:57:05
Misschien dat ik tussen de rotel wel een mini dsp zet om het onderste laag iets op te krikken. Hoe werkt dat ? Want er zit nu een pinnetje tussen de main in en pre out. Is het dan gewoon die pin eruit en dan de mini dsp op de main in ? En op de pre out dan niks ? (Of evt een sub)
Zou het pinnetje vervangen voor korte interlinies.


Je sluit de DSP tussen pre out en main in.

audio_stabilo

#36
Quote from: Rowdy on October 19, 2020, 11:32:27
Zou het pinnetje vervangen voor korte interlinies.


Je sluit de DSP tussen pre out en main in.

Maar als ik geen sub gebruik moet die toch alleen op de main in ? Om de fronts te sturen?
In pre out zit dan niks toch van de rotel. Maar dan is de koppeling weg geloof ik... heb ik dan wel geluid

Of ga ik van de main in van de rotel naar 2 uitgangen van de mini dsp ? En van pre out van de rotel naar de 2 ingangen van de mini dsp

Rowdy

Je Rotel bestaat uit twee delen:
- voorversterking
- eindversterking
Het pinnetje zorgt ervoor dat deze twee wordt doorverbonden, ander heb je geen geluid uit de luidsprekers.


Tussen de voor- en eindversterking kun je i.p.v. het pinnetje een DSP, processor, equalizer of iets dergelijks plaatsen. De pre out gaat naar de ingang van het DSP, de uitgang van de DSP gaat naar de main in.

audio_stabilo

Quote from: Rowdy on October 19, 2020, 12:52:05
Je Rotel bestaat uit twee delen:
- voorversterking
- eindversterking
Het pinnetje zorgt ervoor dat deze twee wordt doorverbonden, ander heb je geen geluid uit de luidsprekers.


Tussen de voor- en eindversterking kun je i.p.v. het pinnetje een DSP, processor, equalizer of iets dergelijks plaatsen. De pre out gaat naar de ingang van het DSP, de uitgang van de DSP gaat naar de main in.

Ja precies. Denk dat ik beter dat kan doen dan een subwoofer.
Want het rare is dat ik met bluesound powernode 2i meer dieper laag had

audio_stabilo

Er komt toch nog steeds een brom door de speakers met usb. Iemand bekend mee ? Maakt niet uit welk apparaat en of het apparaat uit of aan staat

Raphie

Aardlus, alles aan dezelfde randaarde? Indien laptop, lader los trekken.
JBL PRX Power!

audio_stabilo

Quote from: Raphie on October 19, 2020, 18:17:11
Aardlus, alles aan dezelfde randaarde? Indien laptop, lader los trekken.

Ook al doe ik een laptop erop die uit staat komt die al

frits marantz

Deugt die Rotel wel? Met de Bluesound geen last?

audio_stabilo

Quote from: frits marantz on October 19, 2020, 18:40:15
Deugt die Rotel wel? Met de Bluesound geen last?

Die bluesound was een powernode. Maar tv met optisch niks aan de hand. Wel als de usb aangesloten zit want dan komt de brom ook daar doorheen

Misscnien maar een losse dac. Heb het vermoeden dat de usb aansluiting niet helemaal lekker is

frits marantz

Ik hoop dat je de oplossing vindt. Gelukkig gebruik ik alleen processoren en USB's voor mijn PC en laptops en heb dit niet voor de audio systemen. De oude(re) meuk hier werkt gelukkig gewoon altijd.

Spijkie

Quote from: audiogek on October 19, 2020, 18:12:54
Er komt toch nog steeds een brom door de speakers met usb. Iemand bekend mee ? Maakt niet uit welk apparaat en of het apparaat uit of aan staat

Andere usb kabel geprobeerd? Ik heb t zelfde gehad met n interlink, die vervangen en t was klaar.Je zou eens een jitterbug van audioquest kunnen lenen bij je audiozaak.kijken of dat wat helpt.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

audio_stabilo

Heb maar een andere usb dac besteld

Blijf het overigens vaag vinden dat een "simpele" powernode 2i dieper laag weergeeft dan een zwaardere rotel. Bij die powernode voelde je bijwijze van de bank trillen.

JGvH

Lijkt me dan duidelijk dat je voor de powernode moet gaan. Al weer een probleem opgelost ;D

audio_stabilo

Quote from: JGvH on October 20, 2020, 11:54:35
Lijkt me dan duidelijk dat je voor de powernode moet gaan. Al weer een probleem opgelost ;D

Powernode had ik veel gezeik met spotify connect. Traaaaaaaaag

JGvH

Heeft de rotel ook streaming aanboord?