Hannibal’s set

Started by Hannibal_, October 17, 2020, 08:00:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Hannibal_

Quote from: frank2 on January 21, 2021, 17:41:19
Anita neemt meteen een vlucht naar boven waar ze kan computeren.... en als ze roept hoor ik het niet..
( ja mijn vrouw heet ook Anita)

En ik woon vrijstaand...

Mijn "Anita" vlucht naar achter, de eetkamer in.
(Zucht limiet 50-60 dB ;) )
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Quote from: Jazzman on January 21, 2021, 17:44:50
Ik heb wel buren, maar de huizen van de buren staan minstens op 50 meter afstand van mijn luisterruimte..


En die klagen ook? 😅
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: Hannibal_ on January 21, 2021, 17:51:28
Mijn "Anita" vlucht naar achter, de eetkamer in.
(Zucht limiet 50-60 dB ;) )

Blond Han?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Quote from: Peerless Monster on January 21, 2021, 17:52:00
Blond Han?

Nee, erger henna mahoganie... niet van haarzelf dus, anders grijs bennikbang...
(Ze leest toch niet mee, hoop ik?  :blink: )

Weworruoudhe
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Quote from: Hannibal_ on January 21, 2021, 18:00:40
Nee, erger henna mahoganie... niet van haarzelf dus, anders grijs bennikbang...
(Ze leest toch niet mee, hoop ik?  :blink: )

Weworruoudhe
Naaarmate mannen ouder gaan ze minder goede hoge tonen hoor. Het trieste is dat vrouwen lager gaan praten.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Quote from: vergeerr72 on January 21, 2021, 18:03:00
Naaarmate mannen ouder gaan ze minder goede hoge tonen hoor. Het trieste is dat vrouwen lager gaan praten.

;D ;D ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on January 21, 2021, 18:03:00
Naaarmate mannen ouder gaan ze minder goede hoge tonen hoor. Het trieste is dat vrouwen lager gaan praten.

Nij had ook al wat up hips, toende je dit hips schreef?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Sinds ik mijn rega DAC heb is het rustig op dat gebied. Het ding bied voldoende ingangen en klinkt super (over looks hebben we het even niet, want : zwarte schoendoos met ledjes all over the Place).

Maar ik vind de DAC toch wel het meest bepalende component na speakers. Misschien op dezelfde plaats als de versterker, maar imo nog net belangrijker.

Anyway, wat belangrijker is doet er eigenlijk niet veel toe.
Ik volg DACjes een beetje.
Die eventueel bereikbaar zijn.

Nu valt me op dat er wel vaak meer ingangen op zitten, maar het lijkt steeds vaker maar 1 van ieder te zijn. Er lijkt ook een soort nieuwe standaard te zijn bij de betaalbare dac's: 1 toslink, 1 coax, 1 usb. Gebruiken die soms allemaal dezelfde chipset/basis componenten? Sommige hebben nog, in mijn ogen, exotische ingangen als AES & IIS. In mijn beleving kan IK daar niets mee met mijn componenten. Convertors er tussen, zo dat al kan, is wat mij betreft een no go.

Het verraste me eigenlijk dat dit ook het geval is bij de topping DACs, die toch verder interessant klinken (zonder er überhaupt 1 beluisterd te hebben). De D90 bv. Een andere ontwikkeling lijkt ook een Bluetooth ontvanger in DACs. Ook in die D90 dacht ik. Ik weet niet of dat voor mij wenselijk is.

De inputs op mijn DAC zijn op de usb na bezet, dus 2x toslink, 2x coax.
Als ik zou willen veranderen, heb ik die ingangen ook op de volgende "nodig".

De DACs die daarbij aansluiten zijn er weinig (die ik vind).
Dit soort doosjes even daargelaten: https://www.amazon.nl/Ligawo-6518745-schakelaar-Toslink-coaxiaal/dp/B00LL39TVQ

Denafrips heeft de Ares II. Ooit ben ik door Ronald hier op hun terminator gewezen.
Ben ik al aan 2R2 toe?
Zodra je daar overigens naar de "hogere" modellen (bv dual mono, pontus) kijkt, valt er al weer een toslink weg.

De ingang koning die ik tot nu toe gevonden heb is de Pro-ject DAC box (RS).
Naast wat exoten maar liefst 4x toslink en 2x coax.
Ben ik al aan buizen in het uitgangs circuit toe? (I know, omschakelbaar).

MQA en DSD hoeft allemaal niet.

Ik blijf beetje rondsnuffelen ...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

#58
Quote from: Hannibal_ on January 24, 2021, 06:02:00
Sinds ik mijn rega DAC heb is het rustig op dat gebied. Het ding bied voldoende ingangen en klinkt super (over looks hebben we het even niet, want : zwarte schoendoos met ledjes all over the Place).

Maar ik vind de DAC toch wel het meest bepalende component na speakers. Misschien op dezelfde plaats als de versterker, maar imo nog net belangrijker.

Anyway, wat belangrijker is doet er eigenlijk niet veel toe.
Ik volg DACjes een beetje.
Die eventueel bereikbaar zijn.

Nu valt me op dat er wel vaak meer ingangen op zitten, maar het lijkt steeds vaker maar 1 van ieder te zijn. Er lijkt ook een soort nieuwe standaard te zijn bij de betaalbare dac's: 1 toslink, 1 coax, 1 usb. Gebruiken die soms allemaal dezelfde chipset/basis componenten? Sommige hebben nog, in mijn ogen, exotische ingangen als AES & IIS. In mijn beleving kan IK daar niets mee met mijn componenten. Convertors er tussen, zo dat al kan, is wat mij betreft een no go.

Het verraste me eigenlijk dat dit ook het geval is bij de topping DACs, die toch verder interessant klinken (zonder er überhaupt 1 beluisterd te hebben). De D90 bv. Een andere ontwikkeling lijkt ook een Bluetooth ontvanger in DACs. Ook in die D90 dacht ik. Ik weet niet of dat voor mij wenselijk is.

De inputs op mijn DAC zijn op de usb na bezet, dus 2x toslink, 2x coax.
Als ik zou willen veranderen, heb ik die ingangen ook op de volgende "nodig".

De DACs die daarbij aansluiten zijn er weinig (die ik vind).
Dit soort doosjes even daargelaten: https://www.amazon.nl/Ligawo-6518745-schakelaar-Toslink-coaxiaal/dp/B00LL39TVQ

Denafrips heeft de Ares II. Ooit ben ik door Ronald hier op hun terminator gewezen.
Ben ik al aan 2R2 toe?
Zodra je daar overigens naar de "hogere" modellen (bv dual mono, pontus) kijkt, valt er al weer een toslink weg.

De ingang koning die ik tot nu toe gevonden heb is de Pro-ject DAC box (RS).
Naast wat exoten maar liefst 4x toslink en 2x coax.
Ben ik al aan buizen in het uitgangs circuit toe? (I know, omschakelbaar).

MQA en DSD hoeft allemaal niet.

Ik blijf beetje rondsnuffelen ...
Ik was zelf niet zo gecharmeerd van de Topping, erg steriel klinkend. De denafripps spreekt mij meer aan op basis van de reacties, de Pegasus van Brt ben ik ook erg benieuwd naar.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Heeft die Pegasus wel input poortjes?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Quote from: Hannibal_ on January 25, 2021, 17:16:38
Echt? Aan de achterkant?  ;D
Ja, maar weer maar 1x coax en 1x optical
Dan is denafripps ares 2 interessanter
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on January 25, 2021, 17:23:59
Dan is denafripps ares 2 interessanter

Waarom?
Wat heb jij met Denafripps?
Jij hebt een prachtige Amara.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Voor Hannibal. Ik heb ook niet per se twee poorten nodig.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Quote from: Peerless Monster on January 25, 2021, 18:50:10
Waarom?
Wat heb jij met Denafripps?
Jij hebt een prachtige Amara.

Er zijn meer mensen die wel eens naar een andere DAC kijken ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Quote from: Hannibal_ on January 26, 2021, 05:26:47
Er zijn meer mensen die wel eens naar een andere DAC kijken ;)

Ipv kijken zou luisteren de betere optie zijn 🤣
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Dac's is heel interessant. Denafrips is prachtig, maar je moet wel van dit geluid houden. Pegasus is eigenlijk de namaak Denafrips, soort 2e productielijn. Er zijn flinke discussies op een ander forum hierover... Ik heb lang tussen beide getwijfeld maar de lastige import regels in Indonesië... Ik kwam hier in mijn woonplaats een Topping D70 tegen voor een koopje en heb die maar gekocht.. Dat steriele herken ik helemaal niet, ik vind hem eerder te "vol" klinken. Mijn eventuele upgrade moet maar wachten tot we ooit weer terug komen (of import moet eenvoudiger worden)...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

brt

Ik heb ook erg getwijfeld tussen de Ares II van Denafrips en de Musician Pegasus maar ben toch voor de laatstgenoemde gegaan omdat ik diverse recensies las - ook van gebruikers - die ook de Ares II hadden en vonden dat de Pegasus een stuk beter was. Ook wordt de Pegasus veel met de Topping D90 vergeleken die ik dan weer thuis heb gehad om te vergelijken met mijn RME Adi-2 dac. Ik kon die 2 niet uit elkaar houden en heb de D90 teruggestuurd.

Toch bleef het kriebelen en heb ik dus de sprong in het diepe gewaagd en ben ik voor de Pegasus gegaan. Het ding is bijna 2 maanden onderweg geweest dus dat leverde me nogal wat kopzorgen op, maar inmiddels staat ie in mijn woonkamer en is nog volop aan het inspelen.
Ik kan al wel horen dat deze dac de potentie heeft om de RME voorbij te gaan.
Ik had zelf nog nooit een r2r dac beluisterd en ik ben echt verbaasd over het zeer open, natuurlijke geluid wat de Pegasus geeft. Het laag is echt heerlijk, het midden enorm open en gelaagd, ik hoor gewoon meer details dan bij de RME en het hoog is zacht zonder rolled-off te zijn. Ik ervaar ook een veel diepere soundstage en in de breedte is beeld ook gegroeid. Holografischer is het.

De Pegasus (en ook de Ares II) heeft verder geen extra functies als EQ of koptelefoon en een afstandsbediening, maar dat gebruikte ik toch al niet. Voor mij lijkt het kwartje dan ook volledig op zijn plek te vallen. Ik ben wel benieuwd hoe het geluid zich ontwikkelt in de in 'inspeelperiode' want het varieerde de eerste 48 uur nogal (soms hemels, soms ruk). Ik hoop er binnenkort naar te kunnen luisteren en dan zal ik ook nog eens terugschakelen naar mijn RME dac, kijken of de verschillen echt zo zijn als ik in eerste instantie ervaar.

Laatste ding mbt de Pegasus tov de Ares: wat ik veel lees is dat de Ares II een nogal warm klinkende dac is, en best wat details in het hoog weglaat, en ook in het laag. Daar heb ik met de Pegasus absoluut geen last van. In het laag hoor ik ook meer structuur dan met de RME. Ik ben dan ook zeer aangenaam verrast door de Pegasus.

@ Hannibal: de Pegasus heeft 5 digitale ingangen. Wel van elk soort 'maar' eentje idd, maar ik heb er 1, max 2 maar nodig. Desnoods gebruik je een converter toch, dan kun je al meer digitale ingangen gebruiken..

Mocht je em een keer willen beluisteren, kom gerust langs en neem je eigen dac mee ter vergelijk.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

@brt

Tja, de ingangen was juist het punt, ook bij topping DACs die ik gezien heb.
En inderdaad beter kan beluisteren, maar dan moet ie wel aan de benodigde ingangen voldoen

En de nood is niet hoog.

Weet niet of een 2de productlijn van denafrips zo erg is?
Zo te horen bevalt ie uitstekend:)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Vandaar ook mijn suggestie om evt met converters te werken voor bepaalde digitale inputs zodat je wel alles er op kwijt kan.

Wat bedoel je met 2e productlijn van Denafrips?
Het is idd wel ergens familie, maar wat ik dus uit diverse gebruikerservaringen en reviews begrepen heb speelt de Pegasus de Ares II wel naar huis ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Quote from: brt on January 26, 2021, 16:59:36
Vandaar ook mijn suggestie om evt met converters te werken voor bepaalde digitale inputs zodat je wel alles er op kwijt kan.

Wat bedoel je met 2e productlijn van Denafrips?
Het is idd wel ergens familie, maar wat ik dus uit diverse gebruikerservaringen en reviews begrepen heb speelt de Pegasus de Ares II wel naar huis ;)

I know... maar bij voorkeur ga ik voor convertorless... ;)

2de prdlin was opmerking van pjotr...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Quote from: Hannibal_ on January 26, 2021, 17:22:22
I know... maar bij voorkeur ga ik voor convertorless... ;)


Dan moet je geen dac kopen  :P
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Quote from: brt on January 26, 2021, 17:23:20
Dan moet je geen dac kopen  :P

Ow?
Heb ik al lang gedaan.
Mijn huidige kan dat gewoon aan, die 4 ingangen.
Ook heel blij met hoe die klinkt, dus geen urgentie.
Gaat meer om looks icm performance en de ingangen.

Mijn opmerking was dat die langzaamaan uit de mode aan het gaan zijn, DACs met meer inpers van 1 soort. De project was een positieve uitzondering. De denafrips heeft ook de goede ingangen voor mij (de Ares ii).
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Quote from: brt on January 26, 2021, 17:23:20
Dan moet je geen dac kopen  [emoji14]
Dan toch een amare proberen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL