Hannibal’s set

Started by Hannibal_, October 17, 2020, 08:00:17

Previous topic - Next topic

ruud2 and 7 Guests are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: Hannibal_ on September 29, 2021, 16:24:19
Meer dan dat, hij is een uitstekende gastheer  :smile:

:)

Er zijn klagers hoor Han!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

#201
Quote from: Peerless Monster on September 29, 2021, 16:10:29
Oh jee Han! Ga je nu zelf een instrument bespelen?
Gaaf! Kan je het een beetje?

Ja leuk is dat het ook weer lekkere energie geeft die meet & greets. Na een kleine 2 kaar soms best intensief contact via de app elkaar toch in het echt mogen begroeten. Ik hoop dat de Whiskey gister je niet al te veel heeft beïnvloed in de luistersessie... ;)
Dank je wel voor weer 30 Gigabyte aan muziek!
Volgende keer neem ik wel een paar Terabyte mee :)

Ik ben een echte Toots....
Niet echt nee. Ik heb het altijd jammer gevonden dat ik geen instrument heb leren spelen.
Wel gezongen in een band.
Nou ja, na gisteren weet je dat dat ook nooit veel om het lijf gehad kan hebben.

Nee, die is in huis, net als een Yamaha keyboard en een mengpaneeltje om mee te kloten, maar vooral voor mijn zoontje, Pascal, dat er instrumenten zijn als hij iets met muziek wilt doen. Een paar weken terug vroeg hij of het keyboard op zijn kamer mocht staan, hij wilde met een app daar wat op experimenteren. Natuurlijk mag dat. Ik weet niet of het persistentie gaat hebben, maar daar was dat ding inderdaad voor bedoeld ;)

Klopt... we hadden al best lang leuk contact!
Was mooi elkaar te ontmoeten!

O Ja... dat memory stickje... om samen wat meuk te luisteren...
Ik neem aan dat je die rommel weer verwijderd hè.
We copieren geen muziek tenslotte ;)
Maar leuk, 2 TB... dan verwijder ik dat ook weer gewoon na de luistersessie ;)

En de whiskey.... Zoals ik al aangaf, uitstekende gastheer ben je
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Quote from: Hannibal_ on September 29, 2021, 16:51:51
Ik ben een echte Toots....
Niet echt nee. Ik heb het altijd jammer gevonden dat ik geen instrument heb leren spelen.
Wel gezongen in een band.
Nou ja, na gisteren weet je dat dat ook nooit veel om het lijf gehad kan hebben.

Nee, die is in huis, net als een Yamaha keyboard en een mengpaneeltje om mee te kloten, maar vooral voor mijn zoontje, Pascal, dat er instrumenten zijn als hij iets met muziek wilt doen. Een paar weken terug vroeg hij of het keyboard op zijn kamer mocht staan, hij wilde met een app daar wat op experimenteren. Natuurlijk mag dat. Ik weet niet of het persistentie gaat hebben, maar daar was dat ding inderdaad voor bedoeld ;)

Klopt... we hadden al best lang leuk contact!
Was mooi elkaar te ontmoeten!

O Ja... dat memory stickje... om samen wat meuk te luisteren...
Ik neem aan dat je die rommel weer verwijderd hè.
We copieren geen muziek tenslotte ;)
Maar leuk, 2 TB... dan verwijder ik dat ook weer gewoon na de luistersessie ;)

En de whiskey.... Zoals ik al aangaf, uitstekende gastheer ben je

Als ik iets moois vind koop ik de plaat Han 😊
Of Qobuz doet de rest
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Quote from: Peerless Monster on September 29, 2021, 19:12:57
Als ik iets moois vind koop ik de plaat Han 😊
Of Qobuz doet de rest

Gelukkig!  ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

De nieuwe software bevalt prima.
Genesis - and then there were three.

Een album dat ik sinds mijn jeugd op LP heb en ook regelmatig draai.
Ik vergeet die steeds mee te bestellen, omdat de focus dan vaak op nieuwe albums (albi?) ligt.

Je moet er denk ik van houden, maar ik vind het een heerlijk album.
Het zijn mooie kleine verhaaltjes met die typische synthesizer sound uit de beginjaren in combinatie met de lekkere ritmewisselingen. Of het nu "The balled of big" is (je hoort de paarden lopen), het sprookjesachtige "The lady lies" of het haast iconische, ijle, "Follow you follow me".

Deel van de twijfel was dat het een heruitgave is (soms zijn die over-remastered).
Deze is uit 2007 en het is goed op CD gezet.

Blij mee, ook dat de buurtjes nog op vakantie zijn
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Quote from: Peerless Monster on September 29, 2021, 16:39:37
:)

Er zijn klagers hoor Han!
Dit keer geen hint moeten geven voor de koffie.  Je leert het nog[emoji2]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on September 30, 2021, 22:00:00
Dit keer geen hint moeten geven voor de koffie.  Je leert het nog[emoji2]

Dankzij mijn vrouw was er koffie.😜
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

En de echt nieuwe software is ook binnen.
Benieuwd!!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

bert50

Een hele fijne cd is dat.[emoji445][emoji445]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Over smaak ... 😄

Zojuist even Spotify op deze voor mij nieuwe band losgelaten; de latin georiënteerde nummers zijn lekker, swingen heerlijk 🎶, maar het overige doet mij vooral denken aan lobby 's en/of liften van ietwat stoffige hotels 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

#211
Quote from: bert50 on October  6, 2021, 21:06:28
Een hele fijne cd is dat.[emoji445][emoji445]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja, klinkt lekker. Zeker een van hun interessante  ;D




Quote from: Xander32 on October  7, 2021, 06:26:28
Over smaak ... 😄

Zojuist even Spotify op deze voor mij nieuwe band losgelaten; de latin georiënteerde nummers zijn lekker, swingen heerlijk 🎶, maar het overige doet mij vooral denken aan lobby 's en/of liften van ietwat stoffige hotels 🤓


Lol.... Tja, is niet voor alle dagen, Latin in zijn algemeenheid, vind ik.
Maar voor stoffige hotels is de opname dan weer te goed en de intermezzo's wat mij betreft te goed ;)
Maar smaken verschillen gelukkig.
Er zit inderdaad wel verschil in nummers... maar meestal wel toch?

Zat wel te denken dat het toch wel fijn is dat alles over dezelfde DAC loopt. Of ik het nu stream of de CD opzet, het klinkt even lekker (hetzelfde).
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Gisteren Aquaman weer eens bekeken.

Geinige soundtrack toch met al die afvallende, voelbare, bassen en geluidjes
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Vandaag lekker Stonehenge 4 aan het luisteren ...
Wat een heerlijk album toch....

Fantastisch laag, heerlijk dynamisch...

Echt om voor te gaan zitten
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Gisteren samen met Rens bij Ronald geweest.

Los van de verbeteringen aan de set (het klonk werkelijk super) viel me de goede kwaliteit van Qobuz op.
Vanochtend besloten de toekomst in te stappen van highres streaming en ook maar eens een abonnement afgesloten.

De app laat zich fijn bedienen, merkte ik gisteren ook al.
Eerst op de iPad geprobeerd (wat meer overzicht natuurlijk) en nu draait het via mijn iPhone.
Ook heel fijn: de app meldt zich ook direct aan in de now playing functie van mijn iWatch.
Bediening loopt ook feilloos op pols dus.
Fijn!


Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Leuke upgrade  :thumbs-up:
Hoe staat het met het aanbod op Qobuz en wat betaal je daar maandelijks voor (ik heb geen idee).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on October 29, 2021, 10:15:41
Leuke upgrade  :thumbs-up:
Hoe staat het met het aanbod op Qobuz en wat betaal je daar maandelijks voor (ik heb geen idee).

Ik vind het meeste waar ik in geïnteresseerd ben er op terug.
Je kunt verschillende abonnementen afsluiten.
Ik heb de instap voorlopig afgesloten (15€/maand of 150€/jaar).
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Quote from: Xander32 on October 29, 2021, 10:15:41
Leuke upgrade  :thumbs-up:
Hoe staat het met het aanbod op Qobuz en wat betaal je daar maandelijks voor (ik heb geen idee).

Ik vond zo'n 25 a 30% van mijn albumcollectie van Tidal niet terug in Qobuz. Qobuz hi-res kost 15,- per maand. Dat is goedkoper dan het hi-res (MQA) abonnement van Tidal, dat 19,99 per maand kost.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Peerless Monster

Quote from: brt on October 29, 2021, 11:38:19
Ik vond zo'n 25 a 30% van mijn albumcollectie van Tidal niet terug in Qobuz. Qobuz hi-res kost 15,- per maand. Dat is goedkoper dan het hi-res (MQA) abonnement van Tidal, dat 19,99 per maand kost.

MQA is commercieel geneuzel. En Tidal hanteert een digitale handtekening, die ik terug hoor in voornamelijk hoog.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Quote from: brt on October 29, 2021, 11:38:19
Ik vond zo'n 25 a 30% van mijn albumcollectie van Tidal niet terug in Qobuz. Qobuz hi-res kost 15,- per maand. Dat is goedkoper dan het hi-res (MQA) abonnement van Tidal, dat 19,99 per maand kost.

Ow....
Tja, wat je niet kent mis je ook niet.... Ik draaide tot nu toe van eigen collectie op mijn NAS en die heb ik natuurlijk nog gewoon.
Mogelijk ga ik dingen waar ik naar op zoek ben dus missen begrijp ik?

Een ander puntje, als test heb ik een album op mijn NAS eens vergeleken met hetzelfde op Qobuz. Reden was dat het album anders klonk dan ik gewend was bij Ronald. Nu kan dat ook verschil in de set zijn, natuurlijk. Die zijn namelijk ook aanzienlijk.

Maar ook op de eigen set is het verschil behoorlijk groot. Meer geprononceerd dan het originele album, het hoog valt vooral op maar het laag ook wel. Kennelijk poetst Qobuz de albums (dit was gewoon CD kwaliteit) op. Waarschijnlijk moeten ze mee in de loudness war om bij het publiek lekker in het gehoor te vallen?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Quote from: Peerless Monster on October 29, 2021, 14:03:14
MQA is commercieel geneuzel. En Tidal hanteert een digitale handtekening, die ik terug hoor in voornamelijk hoog.

Misschien is dat niet MQA, maar ook de loudness war. Dat tidal media ook oppept?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Ik hou het bij Spotify Premium (deze maakt deel uit van ons KPN pakket). Spotify gebruik ik om nieuwe muziek te ontdekken en voor de momenten wanneer er muzikaal behang gevraagd is. Daarnaast is Paradise Radio voor mij ook een bron geworden om nieuwe muziek te ontdekken (en van muziek te genieten 🎶).

Voor de momenten dat ik er lekker voor ga zitten heb ik > 1000 albums in flac op een nas staan. In de praktijk zijn het er daarvan overigens nog geen 100 die met enige regelmaat voorbij komen. Ik grijp toch opvallend vaak naar dezelfde pareltjes.

Hoe werkt dat voor jou ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on October 31, 2021, 10:05:58
Ik hou het bij Spotify Premium (deze maakt deel uit van ons KPN pakket). Spotify gebruik ik om nieuwe muziek te ontdekken en voor de momenten wanneer er muzikaal behang gevraagd is. Daarnaast is Paradise Radio voor mij ook een bron geworden om nieuwe muziek te ontdekken (en van muziek te genieten 🎶).

Voor de momenten dat ik er lekker voor ga zitten heb ik > 1000 albums in flac op een nas staan. In de praktijk zijn het er daarvan overigens nog geen 100 die met enige regelmaat voorbij komen. Ik grijp toch opvallend vaak naar dezelfde pareltjes.

Hoe werkt dat voor jou ?

Ja, tot nu toe eigenlijk hetzelfde. Spotify om te scopen of het kopenswaardig is.
Draaide ook vooral van mijn NAS, maar daar staan eigenlijk, met wat uitzonderingen, alleen CD's op die ik heb.

Wat minder albums dan jij hebt, ongeveer 800 geloof ik. Zit ook spul van mijn vriendin tussen die ik überhaupt niet draai. Sowieso inderdaad misschien 20% dat regelmatig langskomt. Ik denk dat dat wel gebruikelijk is, we hebben allemaal onze eigen pareltjes denk ik.
Verder gebruik ik NPO Soul & Jazz en een Franse jazz radio zender vooral.
Paradise ken ik niet.

Een reden om een goede streamingdienst eens te bekijken is ook wel dat de ruimte eindig begint te worden om de CD's op te slaan. De lades onder de set zitten tjokvol en op de rekken naast de set is nog maar anderhalf plankje over.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72



Quote from: Hannibal_ on October 31, 2021, 10:18:56
Een reden om een goede streamingdienst eens te bekijken is ook wel dat de ruimte eindig begint te worden om de CD's op te slaan. De lades onder de set zitten tjokvol en op de rekken naast de set is nog maar anderhalf plankje over.
Ik heb van die hoesjes gekocht wat zowel de cd het boekje als de achterkant in kunnen. Mooi afgescheiden zodat ze niet plakken. Scheelt aanzienlijk in omvang.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rowdy

Ik gebruik CD SoftCover daarvoor.