Hannibal’s set

Started by Hannibal_, October 17, 2020, 08:00:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Duidelijk verhaal, heldere toelichting  :thumbs-up:


Een mooi (en dik) kleed op de luisterplek doet vaak goed en het oogt wat mij betreft ook nog eens beter dan een kale vloer (ongeacht diens afwerking). Dat er niet direct achter de luisterplek een wand staat doet ook steevast goed.

Echter hebben er maar weinigen de meest optimale luisterplek en speakeropstelling voor het uitkiezen, doordat de set in de living staat. Een dedicated luisterruimte geeft al meer mogelijkheden, maar die optie heeft en wil lang niet iedereen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Het was de bedoeling geweest dat eerst de nieuwe Basstraps (nieuwe fauteuiltjes in ribfluweel) er zouden zijn, tenslotte toch al 5-6 weken geleden besteld. En het wordt tijd ook, de oude cute-maar-niet-meer-geschikt-gezien-onze-leeftijd fauteuiltjes zijn al weer weken verkocht en ik ben uitgekeken op de tijdelijke kuipjes die er nu staan.

Maar tegen de verdrukking in is de bank nu eerst vervangen. Het plan was eerst om die te herstofferen en zo de puberteit van mijn zoontje te overbruggen, maar offertes van Cor zelf waren schandalig duur en eigenlijk was ik, waren we, ook een beetje toe aan wat anders. Mijn vriendin wilde al langer een hoek/lounge bank die stevig en robuust was.
Nou ... die is er.
Was op voorraad, maandag besteld, vandaag gewoon al binnen  :blink:
Hij is lekker robuust voor dat jochie.
Zit stevig, maar niet te (ligt en hangt ook goed 😃😉).
Komen we zijn puberteit wel mee door, gok ik.

Ik was nog even bezorgd over het geluid in huis, maar hoor geen nadelige invloeden zo snel.
Time will tell.
Want, ook de fauteuiltjes zullen potentieel impact hebben en ook de gordijnen worden nog vernieuwd en op de iets langere termijn ook het kleed gok ik.

Een mooie "collateral benefit" van de bank is dat deze het beste staat langs de muur waar fluppie stond (https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174292.msg3459378#new). Het kleine rumoerige scheetebiefje is derhalve naar de gezellige achterkamer verhuist, waar mijn zoontje zijn gamehoek met intussen zijn eigen loungebank heeft. Gezellig hoekje, het beestje komt niets te kort (sowieso niet zeg).
Baasje ook blij mee 😉

Persoonlijk vind ik het mooiste nog wel dat de bank beter kleurt bij mijn luidsprekers....
Genot zit in kleine dingen  ;D

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Vooral dat 'bij de ls kleuren' is een must   ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on May 19, 2021, 19:57:04
Vooral dat 'bij de ls kleuren' is een must   ;D

Ze stonden wel een beetje te veel op zich zelf, inderdaad...

Prioriteiten stellen toch?  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Net lekker aan het luisteren geweest, ook om de huidige klank beetje te voelen.
Voor de veranderingen in de woonkamer, de nieuwe stoelen komen morgen.
Alsof je dat over tijd zou kunnen herinneren hoe het klinkt  ;D

Anyway, telefoontje tussendoor, dacht set zachter gezet, maar kennelijk gepauzeerd....
Ow... eerst het volume wat (ik dacht weinig) verhoogd voor ik achter het pauzeren kwam.
Verkeerde volgorde, te snel willen zijn.
Dacht serieus dat mijn luidsprekers er aan zouden zijn, kolere....

Maar alles nog okay, zo te horen....
Les die ik al kende opnieuw geleerd.... zucht ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Quote from: Xander32 on May 19, 2021, 19:57:04
Vooral dat 'bij de ls kleuren' is een must   ;D
De klankkleur moet wel op orde zijn [emoji3061]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Quote from: vergeerr72 on May 27, 2021, 18:23:23
De klankkleur moet wel op orde zijn [emoji3061]

Alle klank is nog als vanouds, van schrik wel even rondje op de Vespa gedaan om bij te komen ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Heerlijk weer ook voor een rondje op de brommer scooter 😏

Quote from: Hannibal_ on May 27, 2021, 18:29:27
Alle klank is nog als vanouds, van schrik wel even rondje op de Vespa gedaan om bij te komen ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

#183
Quote from: Xander32 on May 27, 2021, 19:34:57
Heerlijk weer ook voor een rondje op de brommer scooter 😏

Yep... is ook gewoon brommer hoor. Bromscooter.
Durf mijn motor rijbewijs niet te halen namelijk.
Overleef ik zeer zeker niet, that's for sure

En het brom-wespje is leuk genoeg (en efficiënt met stad in gaan)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Quote from: Hannibal_ on May 27, 2021, 17:31:10
Net lekker aan het luisteren geweest, ook om de huidige klank beetje te voelen.
Voor de veranderingen in de woonkamer, de nieuwe stoelen komen morgen.
Alsof je dat over tijd zou kunnen herinneren hoe het klinkt  ;D

Anyway, telefoontje tussendoor, dacht set zachter gezet, maar kennelijk gepauzeerd....
Ow... eerst het volume wat (ik dacht weinig) verhoogd voor ik achter het pauzeren kwam.
Verkeerde volgorde, te snel willen zijn.
Dacht serieus dat mijn luidsprekers er aan zouden zijn, kolere....

Maar alles nog okay, zo te horen....
Les die ik al kende opnieuw geleerd.... zucht ;)

Haha, dat zijn van die leuke 'ik schrik me kapot' momentjes, herkenbaar. Maar gelukkig nog nooit zo tyfushard gehad dat ik dacht dat de speakers het begeven hadden.

Over je geheugen met herinneren hoe het klinkt. Tja, ik merk dat wel echt bij albums die ik bijv goed ken maar dan een tijd niet gedraaid heb. Heb best wat veranderingen (upgrades) doorgevoerd in de set en ik ben echt verbaasd hoe datzelfde album klinkt. Ik kan het niet exact duiden maar ik hoor veel meer informatie in de muziek dan eerst, nog minder een brei; dat soort dingen. Hoe het klonk zit dan toch ergens opgeslagen ofzo..
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Quote from: brt on May 27, 2021, 20:50:38
Haha, dat zijn van die leuke 'ik schrik me kapot' momentjes, herkenbaar. Maar gelukkig nog nooit zo tyfushard gehad dat ik dacht dat de speakers het begeven hadden.

Over je geheugen met herinneren hoe het klinkt. Tja, ik merk dat wel echt bij albums die ik bijv goed ken maar dan een tijd niet gedraaid heb. Heb best wat veranderingen (upgrades) doorgevoerd in de set en ik ben echt verbaasd hoe datzelfde album klinkt. Ik kan het niet exact duiden maar ik hoor veel meer informatie in de muziek dan eerst, nog minder een brei; dat soort dingen. Hoe het klonk zit dan toch ergens opgeslagen ofzo..

Gelukkig.... ik ben niet de enige...

Ja, klopt dat bij albums die ik heel goed ken, ik zeker veranderingen hoor bij wijzigingen in de set (als die verschillen geven dan hè). Maar inderdaad wordt het over tijd minder exact.
Vooral bij stappen in de set (eindversterkers) die significant zijn was het opmerkelijk vaak dat pijnpunten wegvielen in sommige muziekstukken. Een rommelige bas waar ik me aan stoorde, gewoon strak ineens. Ja, dat merk je direct.
Maar ook de laatste wijziging, het netfilter, is opmerkelijk goed hoorbaar, al is het veel subtieler dan die bas ellende die ik net omschreef.

Leuke hobby toch
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

#186
Zo...

De basstrapjes zijn ook binnen.
Dit weekeinde eens goed luisteren....

(Fluppie is ook weer in de voorkamer er bij. Veel gezelliger  ;D )
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Wat een heerlijk begin van de dag...
De nieuwe Fluppie eet en drinkt en verkent voorzichtig de haar nieuwe verblijf... Kruipt ook op je hand, lekker tam dus.
De cabrio schoongespoten, lekt niet en gaat ook nog eens open EN dicht (vreemd genoeg als er iets mis is, gaat ze wel open, maar vertikt ze het dicht te gaan...).

De stereo heeft niet ingeboet aan muzikaliteit met het nieuwe interieur en deze middag alle tijd om lekker te luisteren.
Home alone.... best fijn zo nu en dan zo'n momentje...

Het mooiste was nog wel vandaag dat mijn zoontje (bijna 11 nu) een stuk achterop de Vespa meegereden is.
Ik had een half jaar geleden oid een helm voor hem gekocht (leek me leuk om hem er mee op te halen van school als het mooi weer was of zo) maar hij wilde niet. Ook niet na aandringen.
Vanochtend maar weer een poging gedaan en warempel!
Schoorvoetend, dat wel.
Hij had het zo leuk gevonden dat hij het er kennelijk tijdens het boodschappen doen met mijn vriendin continu over gehad had... lol...

Zo.... even nog een albumpje luisteren.... smullen.... en daarna maar eens een stukje met de cabrio rijden.
Om de mooie dag nog wat verder te absorberen.

(Fingers crossed dat ze ook weer dicht gaat ;) )
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Hi all,

Na lange tijd weer eens een update.
Ik heb een tijd mijn hand en arm moeten ontzien door een fietsongeluk (over de kop gegaan).

Intussen gaat het dusdanig beter dat ik het meeste er weer mee kan.

Ik heb natuurlijk wel genoten van onze mooie hobby en veel muziek geluisterd....

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

fugazi_2009

Gelukkig dat het weer de goede kant op gaat, beterschap voor dat laatste stukje dan maar!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

brt

Quote from: Hannibal_ on September  2, 2021, 08:06:47
Hi all,

Na lange tijd weer eens een update.
Ik heb een tijd mijn hand en arm moeten ontzien door een fietsongeluk (over de kop gegaan).

Intussen gaat het dusdanig beter dat ik het meeste er weer mee kan.

Ik heb natuurlijk wel genoten van onze mooie hobby en veel muziek geluisterd....

Au!
Perongeluk de handrem van het voorwiel ingedrukt? Op die manier heb ik met een mountainbike ook eens een flinke smak gemaakt; ook over de kop.
Sterkte met je verdere herstel!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Quote from: brt on September  2, 2021, 09:41:16
Au!
Perongeluk de handrem van het voorwiel ingedrukt? Op die manier heb ik met een mountainbike ook eens een flinke smak gemaakt; ook over de kop.
Sterkte met je verdere herstel!

Thx Sander,

Bart,
Nee, los wit zand in een bocht. Stuurde al in toen ik het zag, reed niet eens hard.
Wiel schoof er over weg, ingedraaid, ik moet een randje in de weg hebben geraakt zo, want het was meteen vliegen. Fiets ook.
Rib, schouder, arm en vooral hand (eerste klap) hebben mijn niet onaanzienlijke gewicht opgevangen  >:(

Duurde langer dan ik dacht ook.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Quote from: Hannibal_ on September  2, 2021, 13:10:19
Thx Sander,

Bart,
Nee, los wit zand in een bocht. Stuurde al in toen ik het zag, reed niet eens hard.
Wiel schoof er over weg, ingedraaid, ik moet een randje in de weg hebben geraakt zo, want het was meteen vliegen. Fiets ook.
Rib, schouder, arm en vooral hand (eerste klap) hebben mijn niet onaanzienlijke gewicht opgevangen  >:(

Duurde langer dan ik dacht ook.

Ai, balen man. Fijn dat het nu weer beter gaat.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Quote from: brt on September  2, 2021, 20:35:54
Ai, balen man. Fijn dat het nu weer beter gaat.

Komt vast goed, thx!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Gisteren bij Rens (peerless) op bezoek geweest.
Samen met Ronald.

Een door allerlei oorzaken, waaronder natuurlijk Corona maar ook het fiets ongeluk, lang uitgesteld bezoek.

Ik vond het een uitermate prettige avond met een gezellige en geëngageerde gastheer.
En wat een omgeving om muziek te luisteren... niet 1 set om lekker naar te luisteren, maar 2.
Ook nog niet, understatement, de minste sets.
Man wat klonk het lekker!
Ook een levenslesje afgestoft: looks can be deceiving.

Tot mijn spijt heeft Ronald de "wedstrijd" van de meest weirde muziek gewonnen. Een terrein waarin ik toch dacht te excelleren. En dat terwijl ik toch echt mijn best gedaan heb.
Ik hoop maar dat het te nassen was voor jullie, mannen.

Misschien toch eens overdenken om de garage leeg te maken want zo'n heerlijke mancave is toch wel gaaf!

Ik vond het super
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

blue-eyes

Rens is er best bij te hebben idd ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Hannibal_

De meet&greet bij Rens, samen met Ronald, heeft ook een goed bijeffect.

Mijn buren zijn op vakantie en ik heb eigenlijk nog geen mis/gebruik gemaakt daarvan. Veel bezig geweest met andere hobby's (oldtimer, video, drone), terwijl hier toch een kans lag.

Enthousiast over gisteravond de conussen van mijn speakers maar eens "afgestoft" (kijk mama, zonder handen 😉).
Heerlijk!

Zo te zien is er ook nog nieuwe software binnengekomen....
Vergat ik steeds dat ik die nog eens moest bestellen en ik denk....
Ja... dat ie er nu is...

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

#197
Quote from: Hannibal_ on September 29, 2021, 15:55:18
De meet&greet bij Rens, samen met Ronald, heeft ook een goed bijeffect.

Mijn buren zijn op vakantie en ik heb eigenlijk nog geen mis/gebruik gemaakt daarvan. Veel bezig geweest met andere hobby's (oldtimer, video, drone), terwijl hier toch een kans lag.

Enthousiast over gisteravond de conussen van mijn speakers maar eens "afgestoft" (kijk mama, zonder handen 😉).
Heerlijk!

Zo te zien is er ook nog nieuwe software binnengekomen....
Vergat ik steeds dat ik die nog eens moest bestellen en ik denk....
Ja... dat ie er nu is...



Oh jee Han! Ga je nu zelf een instrument bespelen?
Gaaf! Kan je het een beetje?

Ja leuk is dat het ook weer lekkere energie geeft die meet & greets. Na een kleine 2 kaar soms best intensief contact via de app elkaar toch in het echt mogen begroeten. Ik hoop dat de Whiskey gister je niet al te veel heeft beïnvloed in de luistersessie... ;)
Dank je wel voor weer 30 Gigabyte aan muziek!
Volgende keer neem ik wel een paar Terabyte mee :)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Quote from: blue-eyes on September 29, 2021, 07:59:49
Rens is er best bij te hebben idd ;)

Meer dan dat, hij is een uitstekende gastheer  :smile:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.