Hannibal’s set

Started by Hannibal_, October 17, 2020, 08:00:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hannibal_

Iedere keer als ik zaken verander, denk ik: toch eens een draadje starten om een en ander bij te houden. Maar steeds doe ik dat niet, omdat het toch voor het laatst is dat ik iets aan de set verander ;)

Afgelopen weken toch weer aanpassingen, dus ook maar eens dat draadje.
Om de ontwikkelingen, zo er die nog zijn, toch op 1 plaats te delen.

Ik ben meer van luisteren en genieten dan van veranderen, eigenlijk.
In 25 jaar verandert er echter kennelijk toch zo nu en dan wat.
Wat historie:

Gestart met Rega, Mira geïntegreerde versterker, Planet CD, Radio (tuner), de Totem Hawks en een oude technics platenspeler voor het geluid.

Vervolgens (soms lange tijden er tussen):

1. De naald van de technics vervangen, door de Rega P2 met upgrade ;)
2. Sonos connect streamer op de Rega set aangesloten.
3. Externe DAC gekocht voor de connect, Musical Fidelity V-DAC
4. Voeding upgrade voor DAC, V-PSU
5. Mira versterker vervangen door Mira 3 ; bijvangst Planet 3 (derde generatie)
6. VDAC vervangen door Rega DAC-R
7. Raumfeld Connect 2 streamer
8. Mira 3 versterker vervangen door de Rega Cursa+Exons
9. Rega Fono MM MKIII
10. MM input bord voor de Cursa
11. Totem Beaks :)

Geen idee of de toekomst nog veel nieuws gaat brengen. Afgelopen weken bezig geweest met de nieuwe Apple TVs (4K). Weet niet of dat bij de stereo hoort, maar ik draai er wel veel (kijk? ;) ) muziek op.

To be continued?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

jahtari

#1
Mooie set!

Altijd top, een hele reeks apparatuur van hetzelfde merk.

En eindelijk een TV die niet te hoog hangt.

Nog plannen voor de toekomst?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Janozj

Mooie set en prachtige opstelling!

Contour

Gaven die totem beaks echt een verschil?

Groetjes Walter

denoontje

Mooie set hoor. Altijd wel fan geweest van totem...ooit op de vad show gehoord (arro's) en toen dezen ze een demo met die beaks.
Openbaring dat je die tweak kon horen...

Echter ben ik uitgekomen bij een ander merk voor mijn set.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Quote from: jahtari on October 17, 2020, 08:31:22
Mooie set!

Altijd top, een hele reeks apparatuur van hetzelfde merk.

En eindelijk een TV die niet te hoog hangt.

Nog plannen voor de toekomst?


Thx!

Tja, ik denk dat veel mensen het aan de lage kant vinden, de opstelling van de TV.
Het plateau is, denk ik, maar zo'n 15 cm hoog.

Ik vind licht naar beneden TV kijken gewoon prettiger dan wanneer ik (licht) omhoog moet kijken.
Misschien mijn ding?
In amerikaanse series zie je soms, tot mijn verbazing, die dingen boven haarden hangen en zo. Zou niets zijn voor mij.

Tja, wensen eerder dan plannen... achter hebben we een 4K HDR scherm (ook gamehoek voor mijn zoontje) waar we nu via die apple TV zo nu en dan TV op kijken. Ondanks dat het scherm een fractie kleiner is dan in de woonkamer (of misschien juist daardoor? :blink:) is het beeld echt veel mooier. Niet alleen door resolutieverschil met voor denk ik, maar ook de kleuren zijn mooier.
Dus ja, op termijn denk ik wel aan een 4K schermpje voor...
Voor de stereo.... nothing comes to mind. Happy zo.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Quote from: Contour on October 17, 2020, 09:08:15
Gaven die totem beaks echt een verschil?

Groetjes Walter

Quote from: denoontje on October 17, 2020, 09:40:24
Mooie set hoor. Altijd wel fan geweest van totem...ooit op de vad show gehoord (arro's) en toen dezen ze een demo met die beaks.
Openbaring dat je die tweak kon horen...

Echter ben ik uitgekomen bij een ander merk voor mijn set.

Tja, de beaks. Ik heb ze nog niet lang en serieus nog geen tijd gehad om er mee te spelen.
Van Totem ben ik zelf ook wel erg fan. Eigenlijk zijn ze de enige constante factor in de set tot nu toe.
Het is een no nonsense fabrikant naar mijn mening (hoewel niet goedkoop), daarom ben ik wel geintrigeerd door die beaks. Misschien donderdag wat testen, we zien wel (luistermsessie gepland).

Waar speel je mee? Danoontje?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

denoontje

Quote from: Hannibal_ on October 17, 2020, 10:03:59
Tja, de beaks. Ik heb ze nog niet lang en serieus nog geen tijd gehad om er mee te spelen.
Van Totem ben ik zelf ook wel erg fan. Eigenlijk zijn ze de enige constante factor in de set tot nu toe.
Het is een no nonsense fabrikant naar mijn mening (hoewel niet goedkoop), daarom ben ik wel geintrigeerd door die beaks. Misschien donderdag wat testen, we zien wel (luistermsessie gepland).

Waar speel je mee? Danoontje?
Zie mij stereo topic (onderaan moet link staan in de sig naar mijn topics)
Linn akurate katalyst met wilson benesch square 5 in de stereoset.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vergeerr72

Leuk dat je set inclusief beaks er ook op staat Han. Ben wel erg benieuwd naar de beaks.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Quote from: vergeerr72 on October 17, 2020, 10:46:41
Leuk dat je set inclusief beaks er ook op staat Han. Ben wel erg benieuwd naar de beaks.

Lol! Ik neem ze mee.

Ik ben benieuwd naar hoe het nu klinkt bij je.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Quote from: Hannibal_ on October 17, 2020, 10:04:53
Thx... wil eigenlijk die van jou wel eens horen ;)

Binnenkort maar eens afspreken. Zullen we een datum prikken in november?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Ralf67

Tweaks, beats en claws met Totem en Rega.

Erg fraaie set.

Xander32

Ooit tijdens een M&G getest met de beaks op Hawks, het verschil met en zonder was aanzienlijk.
Met - gaf duidelijk hoorbaar meer focus, een meer stabiel geluidsbeeld, het geluid kwam beter los van de Hawks.

Quote from: Hannibal_ on October 17, 2020, 10:03:59
Tja, de beaks. Ik heb ze nog niet lang en serieus nog geen tijd gehad om er mee te spelen.
Van Totem ben ik zelf ook wel erg fan. Eigenlijk zijn ze de enige constante factor in de set tot nu toe.
Het is een no nonsense fabrikant naar mijn mening (hoewel niet goedkoop), daarom ben ik wel geintrigeerd door die beaks. Misschien donderdag wat testen, we zien wel (luistermsessie gepland).

Waar speel je mee? Danoontje?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Mooie set zo, proficiat!

Wij hebben de TV ook relatief laag staan (op laag meubel, gewoon op de standaard), dat kijkt idd fijner maar ook vind ik het net wat mooier staan, geeft iets meer ruimtegevoel.

Mooi kleed ook trouwens. Mag ik weten welk merk en type dit is?
Wij hebben er nu een van de Ikea, en dat ding pluist als een malle. Ben elke dag losse plukken wol aan het verzamelen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

BJF

Totem Hawk... Heerlijke speakers :worship:
NAD M10 V2
Elac FS247

Hannibal_

Quote from: Peerless Monster on October 18, 2020, 17:02:05
Binnenkort maar eens afspreken. Zullen we een datum prikken in november?


Yeah.... lijkt me leuk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

#18
Quote from: Ralf67 on October 18, 2020, 17:06:31
Tweaks, beats en claws met Totem en Rega.

Erg fraaie set.

Ja... Claws.... beaks...

Ze grossieren wel een beetje in slecht verklaarbare features, totem  ;D

Quote from: BJF on October 20, 2020, 08:23:41
Totem Hawk... Heerlijke speakers :worship:

Eens, fijne dynamiek en niet TE aanwezig, visueel
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Quote from: Xander32 on October 18, 2020, 17:12:49
Ooit tijdens een M&G getest met de beaks op Hawks, het verschil met en zonder was aanzienlijk.
Met - gaf duidelijk hoorbaar meer focus, een meer stabiel geluidsbeeld, het geluid kwam beter los van de Hawks.

Ik moet er toch eens goed voor gaan zitten.

Benieuwd wel

Het is er in ieder geval niet slechter van geworden.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Quote from: brt on October 19, 2020, 17:44:19
Mooie set zo, proficiat!

Wij hebben de TV ook relatief laag staan (op laag meubel, gewoon op de standaard), dat kijkt idd fijner maar ook vind ik het net wat mooier staan, geeft iets meer ruimtegevoel.

Mooi kleed ook trouwens. Mag ik weten welk merk en type dit is?
Wij hebben er nu een van de Ikea, en dat ding pluist als een malle. Ben elke dag losse plukken wol aan het verzamelen.

Hmmmmm het kleed?
Ik durf het haast niet te zeggen, maar dat is denk ikhet duurste object in de woonkamer.
Stamt uit exorbitant betere tijden zeg maar.
Is naar wens samengesteld om te matchen met de rest van de aankopen toen.
Soort custom kleed  :wacko:
Hebben we, mijn ex en ik, ook serieus tijd aan besteed, draadje die kleur meer, die minder...  :blink:
Ik zou het nu misschien niet meer doen.

Zou ik echt op moeten zoeken, ik vind er zo snel geen labels op.
Maar pluizen doet het ook wel een beetje hoor

De meubelzaak waar we het vandaan Hebben bestaat ook niet meer.
Maar als je nog steeds interesse hebt, wil ik wel een poging doen om Verder te zoeken? Let me know
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Quote from: Hannibal_ on October 22, 2020, 08:11:00
Hmmmmm het kleed?
Ik durf het haast niet te zeggen, maar dat is denk ikhet duurste object in de woonkamer.
Stamt uit exorbitant betere tijden zeg maar.
Is naar wens samengesteld om te matchen met de rest van de aankopen toen.
Soort custom kleed  :wacko:
Hebben we, mijn ex en ik, ook serieus tijd aan besteed, draadje die kleur meer, die minder...  :blink:
Ik zou het nu misschien niet meer doen.

Zou ik echt op moeten zoeken, ik vind er zo snel geen labels op.
Maar pluizen doet het ook wel een beetje hoor

De meubelzaak waar we het vandaan Hebben bestaat ook niet meer.
Maar als je nog steeds interesse hebt, wil ik wel een poging doen om Verder te zoeken? Let me know

Ah zo, dank voor het checken! Nou, dan laat ik het ff bij het kleed wat hier nu ligt. Dempt ook zeer goed, maar pluist dus als een malle. Afijn, dan maar wat vaker stofzuigen  :angel:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Quote from: brt on October 22, 2020, 10:58:17
Ah zo, dank voor het checken! Nou, dan laat ik het ff bij het kleed wat hier nu ligt. Dempt ook zeer goed, maar pluist dus als een malle. Afijn, dan maar wat vaker stofzuigen  :angel:

;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

J0ell

Mooi set! Ziet er prachtig uit  :inlove:
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Hannibal_

Na nieuwe inspiratie (met een minder leuke aanleiding) gisteren weer platen gaan draaien.
Is toch mooi, vandaag verder gegaan.

Weer helemaal in mijn oude LP's aan het duiken.

Leuk!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.