XTZ Subwoofer

Started by Raze88, October 21, 2020, 20:05:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raze88

Beste Forumleden,

Ik lees al ff een tijdje mee en heb nu maar besloten ene account aan te maken.

Meteen even een vraag; Ik wil een stap gaan maken van Hifi naar home cinema(voor erbij) nadat ik een aantal soundbars thuis beluisterd heb welke behoorlijk tegen vielen. Momenteel staan er een 2 tal Triangle Antal Anniversary zuil luidsprekers welke aangestuurd worden door een DK Design Reference MKII versterker.

Deze speakers wil ik als front gaan inzetten maar ook blijven gebruiken om af en toe muziek te luisteren(dan plug ik om naar de DK versterker).
Hierbij wil ik een center en subwoofer aanschaffen en later de rears en eventueel atmos speakers.

Lastige waar ik niet goed uitkom is welke sub. In eerste instantie zou ik voor een Dali e12 of k14 gaan totdat ik SVS en XTZ tegen kwam. Mijn voorkeur gaat nu uit naar XTZ omdat hiervan de gepoorte versie in hoogglans zwart leverbaar is, maar twijfel enorm of ik de 10" of de 12" moet bestellen.

De huidige Sonos sub maakt erg weinig indruk op mij. Ook de Bose sub 700 deed niet veel meer dan rammelen. Wel sprak ik mijn buren en deze geven aan dat ze de Sonos sub(wanneer het geluid bij mij behoorlijk hard staat) kunnen horen en soms wat voelen trillen(niet hinderlijk, wel merkbaar). Hierdoor ben ik wat terughoudend om een 12" neer te gaan zetten en voor de 10" te kiezen. Aan de andere kant was de Bose een 10" sub en deze maakte weinig indruk. Ook zit er een volume knop op de 12". Wat is wijsheid? Beluisteren van beide subs tegelijk is helaas niet mogelijk.

De woonkamer is L-vormig 11 meter langen 6 meter breed over de langste zijdes gemeten. de sub zal een meter uit de hoek komen staan.

______________________________________________
|     sub     tv                                                               |
|  Sp                   Sp                                                     |
|                                                                                 |
|                                                                                 |
|                                                                                 |                                                                           
|                                                                                 |
|                                          |------------------------------                           
|                                          |
|                                          |   Sp= speaker
|                                          | 
|                                          |
|______bank _____________|


Groet Jeroen

Ralf67

#1
Een 12 inch subwoofer is groter en duurder.

Deze groter woofer speelt eenvoudiger het laag en zal makkelijker de ruimte vullen.

Je kan bij de XTZ ook het laag tunen met de bijgeleverde foam pluggen .

Dus stel je ruimte is een 20 m2, dan de 12 inch versie nemen.

fluissie

#2
Voor die 100 verschil ZEKER de 12 inch nemen

Trouwens top sub

PS en een subdude of iets eronder zetten , daar doe je je buren en jezelf een erg groot plezier mee

Sjaak_Banaan

Als het goed is komt er in november een nieuwe versie van de XTZ Cinema 1x12 sub (met nieuwe amp), die zou kwalitatief een stuk beter moeten zijn dan de Edge volgens een medewerker van XTZ.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Raze88

Dank voor de snelle reacties. Inmiddels heb ik de XTZ 12" besteld en de verzendbevestiging is ook al ontvangen 8)

fluissie

Zal je geen spijt van krijgen  :thumbs-up:

Idske

Eens met fluissie. Zit zelfs aan een 2e erbij te denken :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

fluissie

Quote from: Idske on October 23, 2020, 01:24:27
Eens met fluissie. Zit zelfs aan een 2e erbij te denken :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als de plaatsing je niet in de weg zit dan ga ook jij daar zeker geen spijt van krijgen  :thumbs-up: