Krijg mesh netwerk niet voor elkaar

Started by Bama, October 16, 2020, 22:15:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

Ja inderdaad, als het maar stabiel is. Dan kan je met 15mb prima uit de voeten meestal. Thanks.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

myself

Je kan die AP in de woonkamer nog eens een keer resetten en kijken of hij dan n betere verbinding maakt. Of check ff of je op de laatste firmware zit.

10 m verder zou echt niet zon probleem moeten zijn, of er moeten diverse muren of dubbel glas tussen zitten.

Verder zou je eigenlijk met je laptop eens moeten kijken hoeveel andere wifi ssid's en vooral op welke kanalen en hoe sterk die allemaal zijn. Kan zomaar zijn dat er echt bergen andere wifi op alle kanalen jouw signaal wegdrukken.
Ik kan in de appstore eigenlijk alleen wat apps vinden die laten zien welke andere wifi/kanalen in gebruik zijn, maar alleen op windows kun je betere freeware gebruiken die wxht laat zien hoe sterk die allemaal uitzenden.

Heb je bijv ook al eens geprobeerd om de AP van de schuur in de huiskamer te hangen (om even hardware problemen af te vangen)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

O ja en bijv met 'cloudcheck' en dan de menuoptie 'wifi sweetspots' kun je heel snel testen wat de max bandbreedte op je wifi AP is (onafhankelijk van je internetsnelheid). Dus daarmee test je de max snelheid tussen de ap en je mobiel device. Geeft ook al goed aan of de AP goed functioneert of niet


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Richi

Quote from: myself on June 10, 2021, 00:23:56
Je kan die AP in de woonkamer nog eens een keer resetten en kijken of hij dan n betere verbinding maakt. Of check ff of je op de laatste firmware zit.

10 m verder zou echt niet zon probleem moeten zijn, of er moeten diverse muren of dubbel glas tussen zitten.

Verder zou je eigenlijk met je laptop eens moeten kijken hoeveel andere wifi ssid's en vooral op welke kanalen en hoe sterk die allemaal zijn. Kan zomaar zijn dat er echt bergen andere wifi op alle kanalen jouw signaal wegdrukken.
Ik kan in de appstore eigenlijk alleen wat apps vinden die laten zien welke andere wifi/kanalen in gebruik zijn, maar alleen op windows kun je betere freeware gebruiken die wxht laat zien hoe sterk die allemaal uitzenden.

Heb je bijv ook al eens geprobeerd om de AP van de schuur in de huiskamer te hangen (om even hardware problemen af te vangen)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Goede tips. Ik heb de Deco in de garage een herstart laten doen. Nu is ie verbonden met de Deco in de meterkast en niet meer met die op zolder. De signaalsterkte is nu beter (af te lezen in de Deco app). Als ik nu de wifi test vanaf mijn laptop is die ongeveer 10 keer zo snel als voor de herstart. Nu 58Mbps download en voor de herstart 3.5Mbps. Maar desondanks heb ik de hele ochtend geen enkel probleem gehad met de vele Teams meetings met video. Dus in praktische zin merkte ik er weinig van dat ik zoveel minder bandbreedte had.

Bijgaand de meting na de herstart van de Deco in de garage.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Wel mooie technologie dat Mesh. Werkt eigenlijk probleemloos in ons geval.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

myself

Das n lekkere winst ! 10x zo snel.
En ja, dat je het niet gemerkt hebt op teams kan wel, want een video call vreet zo'n 2-2,5Mb (pas nog moeten uittesten toen we onze algemene ledenvergadering hadden en het bestuur perse in de speelzaal wou zitten)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

CZ79

Al mijn TP-links (DECO) bekabeld aangesloten en hier ook alles super stabiel. Nu zo'n 15m van de AP en twee deuren verder (zit buiten in de voortuin).
Toch niet slecht voor 300/30mbps wat ik binnenkrijg
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rowdy

Wat voor kabel heb je gebruikt en met welke connector?

CZ79

Cat5e kabel Die ik destijds heb aangelegd in mijn huis. Pathckabels zijn allemaal cat6 STP
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika