Krijg mesh netwerk niet voor elkaar

Started by Bama, October 16, 2020, 22:15:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Quote from: Bama on October 22, 2020, 18:46:56
Ah, je gaat bij Jan langs.
Waar gaat een "audiofiel" anders naartoe in Zevenbergen  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

5061

Daar hebben ze een zeer speciaal type honing  :P :P :P
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Bama

Pieper is hier geweest en alles werkt nu perfect. :worship:
Ben helemaal top geholpen dus en gelukkig was het toch iets moeilijker dan gedacht waardoor ik mezelf ook minder lomp voel. ;)

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blue-eyes

Quote from: Bama on October 24, 2020, 14:31:19
Pieper is hier geweest en alles werkt nu perfect. :worship:
Ben helemaal top geholpen dus en gelukkig was het toch iets moeilijker dan gedacht waardoor ik mezelf ook minder lomp voel. ;)

Wat was het issue?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

_ MarcelloW _

Dit is toch fantastisch? Elkaar gewoon helpen. Er niets voor terug verwachten.

Dit is een van de mooiste topics van 2020!

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

pieper

Quote from: Blue-Eyes on October 24, 2020, 14:49:07
Wat was het issue?

Er waren 2 netwerken doordat de Deco in router mode stond en die kunnen zonder routering niet met elkaar communiceren.

Ik heb de Deco als AP ingesteld en deze de SSID van het ziggo modem laten uitzenden en de wifi van het ziggo modem uitgezet omdat een van de AP's naast het modem stond.

Alles werkte meteen zonder problemen op het Deco systeem de wifi speed in de huiskamer was een dikke 450 Mbit.

Het configuratie appje is nou niet het duidelijkste wat ik gezien heb voor een leek is het een behoorlijk stijle leercurve.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Bama

#82
Precies wat ik wou zeggen ;)


Pieper heeft nog geprobeerd me uitleg te geven over netwerken en adressen maar zag halverwege mijn glazige ogen en gaf het toen maar  ;D

Hanky Panky

Quote from: Bama on October 24, 2020, 17:51:58
Precies wat ik wou zeggen ;)


Pieper heeft nog geprobeerd me uitleg te geven over netwerken en adressen maar zag halverwege mijn glazige ogen en gaf het toen maar  ;D

Het gaat er niet om wat je weet, maar wie je kent  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Witalik

Even benieuwd of het nu nog steeds soepel werkt zonder aanpassingen naderhand? In de nieuwe woning wil ik ook gebruik gaan maken van TP mesh apparaten denk ik.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Bama

Ik woon ondertussen ook in een andere woning en daar werkt het ook goed. Zou nog wat meer bereik mogen hebben op de oprit of in de tuin dus misschien zet ik er nog een kastje bij.

Witalik

Ja en in principe versterken/houden ze elkaar in stand toch draadloos? Ik was wel eerste instantie van plan om op elke verdieping een unit bedraad aan te sluiten.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

katwax

Quote from: Witalik on June  8, 2021, 06:05:45
Ja en in principe versterken/houden ze elkaar in stand toch draadloos? Ik was wel eerste instantie van plan om op elke verdieping een unit bedraad aan te sluiten.
Ja en nee, er wordt een signaal ontvangen en dit kan niet sterker gemaakt worden. Dan zal de AP wel terug vol uitzenden en dus meer signaal voorzien.
Probleem is natuurlijk wel als bv 2de AP slecht een zeer matig signaal ontvangt van AP 1 dan zit je met die beperking in de rest van je path.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

i2Paq

Quote from: Witalik on June  6, 2021, 21:18:35
Even benieuwd of het nu nog steeds soepel werkt zonder aanpassingen naderhand? In de nieuwe woning wil ik ook gebruik gaan maken van TP mesh apparaten denk ik.

Ik heb bewust niet gekozen voor de DECO van TP-link maar voor de TP-link Omada devices.

Hiermee is, in mijn ogen, veel meer mogelijk.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Richi

Wij hebben de TP Link Deco M4 set. Drie stuks in totaal. Één in de meterkast en dat is de hoofd Deco. Dan één in de garage, volledig draadloos, die de tuin bedient en dan nog één op zolder, bedraad. Dat werkt super. We kregen de wifi nooit goed in het verleden, vanwege het vele beton en staal in het huis. Maar met de Deco's werkt het super. Soms zitten de kinderen met zijn 3-en in het tuinhuis allemaal op YouTube of een film te kijken op Netflix of de NAS. Geen enkel probleem. Ook draadloos werken gaat super. Ik zit nu in de woonkamer en video calls doe ik aan de lopende band, zonder problemen, waar ik ook zit.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

stevefilmfreak54

#90
Ik heb ook de Deco TP Link M4, ik vind ze droevig traag, heb van Ziggo 300/30 kom ik nergens in de buurt van deze snelheden, wifi in de connectbox heb ik uitgezet en die M4`s in AP mode, helpt niet erg traag, jullie hebben zeker glasvezel?

Net een speedtest gedaan:
Download - 109,8mbps
Upload - 30,9mbps

Oke upload ziet er goed uit maar downloaden is nog niet eens de helft!!!
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

myself

Klinkt als dat je verbinding hebt op 2.4 Ghz of dat de mesh backplane op 2.4 Ghz werkt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

stevefilmfreak54

Quote from: myself on June  8, 2021, 15:10:35
Klinkt als dat je verbinding hebt op 2.4 Ghz of dat de mesh backplane op 2.4 Ghz werkt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

En, de oplossing is? en hoe?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

myself

Ze dichter bij elkaar hangen, zo veel mogelijk vrij zicht tussen de AP's houden, ze bekabeld aansluiten, erop inloggen en checken hoe ze met elkaar verbonden zijn, andere AP's kopen etc.

Iedere situatie is weer anders.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

stevefilmfreak54

#94
Main is in de woonkamer de andere twee zijn boven in de slaapkamers, reden van aanschaf is dat ik geen bekabeling boven hebt.

Deco geeft aan dat de huidige wifi-band inderdaad 2.4g is terwijl 2.4 en 5g zijn aangevinkt.

Heb via Google een TP Link adresje gevonden waarin staat je kan altijd de 2.4g uitzetten en verder gaan met 5g, dus dat heb ik gedaan, kijk wat gaat gebeuren.

Bedankt voor het meedenken.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

myself

Kijk eens welke speed je hebt als je connectie hebt via je main AP want die is bekabeld aangesloten.
Maar die speed boven is dan idd goed te verklaren als die onderling op 2.4 Ghz verbonden zijn


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Witalik

#96
Quote from: Richi on June  8, 2021, 10:27:34
Wij hebben de TP Link Deco M4 set. Drie stuks in totaal. Één in de meterkast en dat is de hoofd Deco. Dan één in de garage, volledig draadloos, die de tuin bedient en dan nog één op zolder, bedraad. Dat werkt super. We kregen de wifi nooit goed in het verleden, vanwege het vele beton en staal in het huis. Maar met de Deco's werkt het super. Soms zitten de kinderen met zijn 3-en in het tuinhuis allemaal op YouTube of een film te kijken op Netflix of de NAS. Geen enkel probleem. Ook draadloos werken gaat super. Ik zit nu in de woonkamer en video calls doe ik aan de lopende band, zonder problemen, waar ik ook zit.

Ja ok, vind het ook belangrijk dat ik het wel met een kabel kan aansluiten, om zo het signaal uit te gaan zenden. Dan hoeven ze elkaar niet uit te breiden maar kunnen ze uit zichzelf het bereik vergroten. Klopt die gedachte? Zit er dan ook nog een uitgaande port op om een pc of iets dergelijks bedraad aan te kunnen sluiten? Anders moet eruit de muur eerst weer een switch tussen en dan naar de TP link en PC.

Edit: Ja dus er zitten 2 porten op , eentje voor de backhaul en die andere kan direct een pc zijn. Klinkt als een top systeem. Ik heb nu namelijk ook geen zin om overal in elke kamer een data aansluiting te hebben. Als er stabiel wifi is dan kan je daar veel meer mee.  Zeker ook met tv kijken via chromecast, draadloos op tablet, en alarm systeem.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Richi

#97
Dit zijn mijn resultaten in de keuken, waar de meterkast aan grenst. Daar staat een bekabelde Deco M4. Achter beide bekabelde deco's hangt een TP Link switch van 14,95 voor de bekabelde verbindingen in huis. Werkt snel zat allemaal hier. En we hebben een 1000mbit T-Mobile Thuis abonnement met glasvezel.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En dit blijft er van over in de woonkamer, meter of 10 van de meterkast en 4 meter van de garage. Grote kans dat de draadloze M4 in de garage het heeft overgenomen. Deze is draadloos verbonden met de bedrade M4 op zolder. Doet ie zelf, dus zal wel het snelst zijn.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En dit is weer 20 meter verder, in het tuinhuis. Een stuk trager, maar in de praktijk voldoende om te werken met Teams video verbinding en voor de kids om tegelijk met z'n drieeen Youtube te kijken. Dus de waardes lijken laag maar zijn in de praktijk goed en belangrijk: zelden verlies van de verbinding.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a