Krijg mesh netwerk niet voor elkaar

Started by Bama, October 16, 2020, 22:15:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Quote from: Bama on October 18, 2020, 21:31:47
Heb het vanmiddag weer geprobeerd maar weet niet hoe ik de Linn moet koppelen dus weer terug naar af.

ziggo zegt ook dat als ze wifi uitzetten alleen poort 1 nog werkt en de andere 3 niet meer?

Ik moet dan dus een switch achter poort 1 hangen en daar de eerste tp aan hangen en de andere poorten voor de rest?
Op die ziggo kan ik geen antwoord geven, lijkt mij vreemd dat door wifi uit te zetten je ook poorten zou uitzetten, maar het kan natuurlijk.
De TPLink heeft 2 LAN/WAN Gigabit Ethernet Ports, als je de Linn op de vrije poort steekt werkt het dan niet, als die poort normaal bezet is kan je dit wel eerst ff testen met de Linn en daar dan switch achter zetten.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DustinV

Zou met wat settings in de nieuwe router zo gedaan moeten zijn. Zo gedaan via rdp.

CZ79

Quote from: Bama on October 18, 2020, 21:31:47
Heb het vanmiddag weer geprobeerd maar weet niet hoe ik de Linn moet koppelen dus weer terug naar af.

ziggo zegt ook dat als ze wifi uitzetten alleen poort 1 nog werkt en de andere 3 niet meer?

Ik moet dan dus een switch achter poort 1 hangen en daar de eerste tp aan hangen en de andere poorten voor de rest?

Dat geldt alleen als je het Ziggo modem on bridge modus laat zetten, dan werkt alleen poort 1 nog.
Als je alleen de WiFi uitschakelt in het Ziggo modem dan blijven alle poorten gewoon werken (ten minste als je die array modem hebt, dat is dat witte staande geval)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bama


Rowdy

Ik heb de TPlink Deco 4. Heb alle apparaten wat via WiFi werkt opnieuw moeten instellen op het "nieuwe " netwerk. Op de smartphone, laptop, enz. heb ik de "oude" netwerk instellingen laten wissen/vergeten om geen invloed ervan te hebben.

Richi

Quote from: Rowdy on October 19, 2020, 09:01:55
Ik heb de TPlink Deco 4. Heb alle apparaten wat via WiFi werkt opnieuw moeten instellen op het "nieuwe " netwerk. Op de smartphone, laptop, enz. heb ik de "oude" netwerk instellingen laten wissen/vergeten om geen invloed ervan te hebben.
Hier idem. Heb de oude wifi van de router uitgeschakeld. Alleen nog maar MESH wifi via de Deco's en dat werkt super. Ik kan in teams calls van het tuinhuis naar de zolder lopen zonder ook maar één onderbreking. Mijn router kan niet worden ingesteld in brugmodus, wat dus inhoudt dat mijn (T-Mobile thuis) router de IP adressen uitdeelt aan alle aangesloten apparatuur (DHCP server) en het MESH systeem in AP modus moet staan (Access Point en dus geen IP adressen uitdelen op het netwerk). Dat werkt in mijn geval uitstekend en super stabiel.

En inderdaad, alle apparaten moeten dan opnieuw worden verbonden met het nieuwe wifi netwerk. Ik heb gemerkt dat als je dezelfde netwerknaam en wachtwoord gebruikt op het nieuwe MESH netwerk en het oude 'router' wifi netwerk, dat bij bepaalde oudere apparatuur tot problemen kan leiden. Bijvoorbeeld bij Toon en misschien ook wel bij jouw LINN.

Hopelijk kan je hier iets mee.  :thumbs-up:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Bama

Ik denk toch dat ik iemand in huis moet halen om te voorkomen dat er niks sneuvelt ;)

Raphie

Dit doen voor je modem https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/stappenplan-bridge-modus#/
Dan op de modem input van je nieuwe router hangen. Verder de config stappen van je nieuwe router volgen
JBL PRX Power!

CZ79

Dan heb je nog 1 bruikbare poort op het Ziggo modem en kun je daar je TP link op aansluiten die ik router modus staat. Gaat zeker werken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bama

en dan steek ik de switch in de andere poort van de tp link?

Raphie

JBL PRX Power!

Bama

#36
dat bedoel ik dus, ik hoop dat je yep bedoelt. ;)


CZ79

Ziggo modem poort 1 —> TP Link any poort (1 voor het logische, maar maakt niet uit)—> TP Link beschikbare poort —> switch —> rest van de apparaten in je huis
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Raphie

Tp link WAN poort anders werkt je firewall niet  :D
JBL PRX Power!

CZ79

Oh ja TS heeft niet alleen maar Deco, anders had het niet uitgemaakt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Raphie

#40
Het grote boze internet > Ziggo modem (in bridge mode) LAN 1 > WAN poort TP > alle andere apparatuur op TP LAN poorten (router heeft er meestal 4?)
JBL PRX Power!

Bama

#41
Voor de meeste van jullie is dat allemaal gesneden koek En er zitten een hoop it ers op dit forum maar ik heb er niks mee, heb me er ook nooit in verdiept en als er iets was iemand gebeld die het op moest komen lossen.
Denk dat dat nu weer gaat gebeuren, ik heb nu 2 netwerken, niet zoals het hoort en hij kan momenteel ook Sonos niet vinden maar ik ga er even niks mee doen.

Gisteren ziggo gebeld en die beginnen dan ook meteen met vaktaal en dat is gewoon irritant.
Bedankt voor jullie pogingen om mij te helpen ;D

Richi

Kom op, wie springt er in de auto om Bama te helpen?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

DustinV

Kan er niet langs maar zou via teamviewer wel kunnen kijken naar de instellingen.

pieper

Quote from: Richi on October 20, 2020, 10:18:28
Kom op, wie springt er in de auto om Bama te helpen?

Waar woon je Bama?
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Tabcam

#45
Quote from: pieper on October 22, 2020, 10:45:03
Waar woon je Bama?
Quote from: Bama on October 17, 2020, 12:43:43
Bij Breda
Voor mij helaas te ver :(. Zoals eerder gezegd, als je TeamViewer hulp nodig hebt ...
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hanky Panky

Quote from: TabCam on October 22, 2020, 12:24:19
als je TeamViewer hulp nodig hebt ...

Zo beginnen die Nigeriaanse scammers ook  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

pieper

Quote from: TabCam on October 22, 2020, 12:24:19
Voor mij helaas te ver :(. Zoals eerder gezegd, als je TeamViewer hulp nodig hebt ...

Sorry dat is net de verkeerde kant op ik moet van het weekend bij Utrecht in de buurt zijn vanuit Limburg.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Dura

Ik heb ook een mesh netwerk; het is wel aan te raden als je van je provider een modem/router hebt, om daarvan de wifi uit te zetten. Dan heb je één netwerk (aangenomen dat je je 2.4 en 5GB netwerk ook dezelfde naam geeft, hetgeen aan te raden is).
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Hanky Panky

Quote from: Dura on October 22, 2020, 13:27:12
Ik heb ook een mesh netwerk; het is wel aan te raden als je van je provider een modem/router hebt, om daarvan de wifi uit te zetten. Dan heb je één netwerk (aangenomen dat je je 2.4 en 5GB netwerk ook dezelfde naam geeft, hetgeen aan te raden is).

En dan een 'nieuw' netwerk op je meshset aanmaken met dezelfde naam en wachtwoord zodat je al je bestaande apparaten niet opnieuw in het wifi netwerk hoeft te trekken.

En je ze ziet vanaf je foon/tablet om te bedienen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000