Zidoo (of toch Zappiti), en welke als perfecte mediaplayer voor de Teejooscoop?

Started by Teejoo, October 16, 2020, 11:05:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Ik ben bezig met plannen om mijn film collectie (1275+) te gaan rippen, zie ook dit topic.

Maar daarvoor heb ik dan ook een mediaspeler nodig die qua beeld en geluid niet onderdoet voor de originele disc afgespeeld op mijn Panasonic UB9000.

Andere randvoorwaarden zijn:

- Eenvoudige subtitle shift (21:9 scherm)
- Bediening via IR.
- Stil zijn
- Mogelijkheid tot het maken van playlist, bij voorkeur via de app.
- ?


Nu heb ik al een voorkeur voor Zidoo, alleen begrijp ik de verschillen niet meer zo goed als ik op de site kijk. Wat is nu de beste? Z1000 Pro, of de UHD2000? Ik zie het verschil niet zo.

Of moet ik toch ook nog eens kijken bij Zappiti?

Een digitale filmcollectie heeft veel voordelen, maar ook een nadeel in de zin dat het met een grote collectie ook onoverzichtelijk is. Het is daarom ook belangrijk dat ik zelf lijsten kan maken en daar films aan kan koppelen. Een film moet ik bijvoorbeeld ook aan meerdere lijsten kunnen koppelen.
Voorbeeld: de lijst nog te bekijken en een genre lijst Scifi.

Het allermooiste zou zijn als je dat koppelen aan een lijst ook via een app kunt doen, en niet alleen via in mijn geval projectorbeeld. Dan kun je namelijk gedurende de dag door je collectie bladeren en films die je bijvoorbeeld weer een keer wilt zien toevoegen aan de betreffende map. In feite doen we dat nu ook met de fysieke discs: die trekken we naar voren in het rack zodat de keuze op de avond zelf sneller gemaakt kan worden. We hebben nog zo'n wand met films, vandaar dat dit een handige manier is.

Ik begreep van Leo dat de Zidoo dat niet kan. Kan dat bij zappiti wel?

Dirk

Deze ga ik even met aandacht volgen, zit een beetje in hetzelfde schuitje qua 't maken van een keuze in model mediaplayer...zie door het spreekwoordelijke bos de bomen niet meer  ;D
Ik vermoed dat het bij jou ook primair is dat hij alle codecs kan weergeven en de best mogelijke beeld- én geluidskwaliteit biedt?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

Quote from: Dirk on October 16, 2020, 11:08:54
Deze ga ik even met aandacht volgen, zit een beetje in hetzelfde schuitje qua 't maken van een keuze in model mediaplayer...zie door het spreekwoordelijke bos de bomen niet meer  ;D
Ik vermoed dat het bij jou ook primair is dat hij alle codecs kan weergeven en de best mogelijke beeld- én geluidskwaliteit biedt?
Absoluut! Ik ga er vanuit dat ik via MakeMKV een 1:1 rip kan maken en die ook kwalitatief gelijkwaardig aan de disc/uhd speler combi kan afspelen via de mediaspeler. Anders stopt het avontuur direct.

jossie

Wat is je drijfveer Teejoo, dat je films niet snel kunt vinden in de kast?

Al die blurays rippen? Die tijd ga je nooit meer terugkrijgen.

Als je de verzameling ziet als een bibliotheek is er een vrij simpele manier om de verzameling te 'ontsluiten'.
Omni !

J.A.F._Doorhof

Ben overtuigd dat een grote collectie perfect werkt digitaal. Een film kan bv onder meerdere noemers gedrukt worden. Wat met harde media niet kan.

Zelf gebruiken we zapitti en kan dat echt aanraden. Het werkt super makkelijk en ook dingen als subs downloaden en mappen maken gaat of automatisch of is erg makkelijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Quote from: jossie on October 16, 2020, 12:28:49
Wat is je drijfveer Teejoo, dat je films niet snel kunt vinden in de kast?
Goede vraag! Een paar redenen:
- Kastruimte wordt meer en meer
- Het gemak van meteen de film starten
- Ik ben nogal visueel ingesteld, dus in dat opzicht is een posterwall wel fijner dan de zijkant van een doosje in de kast. Ik heb het nu een beetje op genre gesorteerd in de kast. Titels ben ik minder goed in.
- Hobby! Ik vind het interessant en leuk. Dat het rippen tijd gaat kosten vind ik dus niet zo erg. Ik doe dit al jaren met muziek

Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 16, 2020, 14:08:52
Ben overtuigd dat een grote collectie perfect werkt digitaal. Een film kan bv onder meerdere noemers gedrukt worden. Wat met harde media niet kan.

Zelf gebruiken we zapitti en kan dat echt aanraden. Het werkt super makkelijk en ook dingen als subs downloaden en mappen maken gaat of automatisch of is erg makkelijk.
Kun je met zappiti met de app door de collectie bladeren en de film dan aan een afspeellijst toevoegen?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 16, 2020, 17:09:43
Je kan ze in categorieën plaatsen
Zoeken kan op soort en alfabet
Dus beide via de app? En kun je die categorieën zelf benoemen?

xynyx

In de Zidoo app kan je favorieten aanmaken en weer verwijderen. Volgens mij voldoet dat aan jouw wens. Zelf een categorie aanmaken kan niet.

denoontje

je kent de zappiti rip nas?
Is alleen niet heel goedkoop.
Maar volgens mij schijf erin hij de nas doet het werk.
https://www.oppostore.nl/zappiti-nas-rip-4k-hdr.html

ik heb de zappiti mini 4k.
Maar ik ga terug naar disken met een cm sony 800 mk2.
Beeld en geluid beiden toch beter.
Raindog heeft ook zijn pana 9000 eruit gedaan voor een cm sony.
Dus gezien je echt kwaliteit wil snap ik deze move niet.

Alleen mbt gemak/backup/hobby/ruimte...dan is een streamer natuurlijk wel makkelijk.

Je kunt op verschillende manieren door je collectie bladeren op naam, op recet toegevoegd  etc.
Hij geeft een vinkje als je de film al hebt gezien in de moviewall.
Dus best wel wat mogelijkheden.

Er is ook een app op de telefoon, maar die vindt ik niet zo fijn werken, of ik heb 'm nog niet goed geconfigureerd.
Wel voordeel dat je subs kunt downloaden en die zijn dan ook te shiften en qua grootte in te stellen.

Teejoo

Quote from: denoontje on October 16, 2020, 18:44:34
je kent de zappiti rip nas?
Is alleen niet heel goedkoop.
Maar volgens mij schijf erin hij de nas doet het werk.
https://www.oppostore.nl/zappiti-nas-rip-4k-hdr.html

ik heb de zappiti mini 4k.
Maar ik ga terug naar disken met een cm sony 800 mk2.
Beeld en geluid beiden toch beter.
Raindog heeft ook zijn pana 9000 eruit gedaan voor een cm sony.
Dus gezien je echt kwaliteit wil snap ik deze move niet.

Alleen mbt gemak/backup/hobby/ruimte...dan is een streamer natuurlijk wel makkelijk.

Je kunt op verschillende manieren door je collectie bladeren op naam, op recet toegevoegd  etc.
Hij geeft een vinkje als je de film al hebt gezien in de moviewall.
Dus best wel wat mogelijkheden.

Er is ook een app op de telefoon, maar die vindt ik niet zo fijn werken, of ik heb 'm nog niet goed geconfigureerd.
Wel voordeel dat je subs kunt downloaden en die zijn dan ook te shiften en qua grootte in te stellen.
Ik ken die nas, maar veel te duur en ik wil alleen de film op schijf zetten.

Mbt kwaliteit: Ik ga er dus vanuit dat ik een 1:1 kwaliteit kan krijgen, en zou eigenlijk niet weten waarom niet mits je een hoogwaardige speler gebruikt. Volgens mij is het in de states toch ook best gebruikelijk om films (zelf geript!) vanaf een NAS te streamen als ik het zo lees op AVS, en dat zijn niet de minste gebruikers.

De Sony van Vik ga ik testen als ik mijn nieuwe eindversterkers heb. Misschien wordt het tijd voor een CM Zidoo ;-)

denoontje

ik zit vic ok te pushen voor een cm streamer ;-)
Maar er is helaas nog gene ultime streamer:
Zou mooi zijn als bijv apple atmos vrijgeeft via infuse-app.
Dan heb je en streaming en netflix in 4k atmos en kan je evt nog films kopen ook nog.
En die apple is er ook in een cm verzie.

Volgens mij heeft de zidoo geen netflix 4k atmos (net als de zappiti). En je kunt geen films kopen.

helass kan de sony ook niet echt lkkr streamen en heeft geen netflix 4k atmos.
De reden dat ik daarvoor mijn pana 424 maar erbij hou.


Ik heb hier met Anton en Vik een 1 op 1 vergelijk gedaan van de sony met de zappiti via de nas van een 1:1 rip.
Ook Pascal heeft een gelijk soortige test gedaan.
Ik was overtuigd dat dat toch voor mij nu de way to go is.
Dus staat er een sony in Duitsland voor een kuurtje anabolen.
Dus voordat je beslist zou ik eerst met Vik een demo doen ;-)

od probeer voor veel geld de oppo te scoren, die heeft weer streamingsmogelijkheden en kan ook gemod worden...




Teejoo

Ik heb de Oppo kort gehad en die weer weggedaan omdat hij niet beter was dan de Panasonic. Als ik ga streamen is dat via een mediaplayer zodat ik ook een mediawall etc heb. Anders kan ik net zo goed schijven blijven gebruiken.

Ik moet de CM magic dus nog ervaren, zeker omdat ik er me niet zoveel bij kan voorstellen.

Maar ik zal dus een reguliere uhd speler vergelijken met de streamer. Dat is een eerlijk vergelijk. Ik vraag me dus af waar het door jullie ervaren verschil in zit. Is dat de CM mod, de Sony, de Zidoo of de rip.

Ik moet mijn rip drive eens binnenkrijgen en dan kan ik eens gaan testen. Allereerst met de ATV4K.

papaleo

Destijds heeft mijn Zappiti 4k plaats gemaakt voor de Zidoo Z1000 omdat de Zappiti vooral met 4k content de nodige banding liet zien...of dit nu ook nog het geval is weet ik niet want we zijn nu alweer bijna n jaar en 'n paar updates verder, maar dit lijstje liet/laat zien dat de Zidoo het beduidend beter dan de Zappiti deed...en wellicht nog doet.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo


papaleo

Quote from: Teejoo on October 16, 2020, 19:26:14
Heb jij wel eens een film vergeleken op de Oppo en Zidoo?

Ooh ja...dat heb ik zeker (vaker) gedaan.
Wellicht lag/ligt het wel  mijn persoonlijke beperking(en)  :D maar ik kan en kon wbt beeld en geluid geen verschillen in kwaliteit opmerken ik heb soms weleens gehad dat de Zidoo een mooier gestoken/3D beeld neerzet dan dat de Oppo dit doet...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Teejoo on October 16, 2020, 18:51:46
Ik ken die nas, maar veel te duur en ik wil alleen de film op schijf zetten.

Mbt kwaliteit: Ik ga er dus vanuit dat ik een 1:1 kwaliteit kan krijgen, en zou eigenlijk niet weten waarom niet mits je een hoogwaardige speler gebruikt. Volgens mij is het in de states toch ook best gebruikelijk om films (zelf geript!) vanaf een NAS te streamen als ik het zo lees op AVS, en dat zijn niet de minste gebruikers.

De Sony van Vik ga ik testen als ik mijn nieuwe eindversterkers heb. wordt het tijd voor een CM Zidoo ;-)

Als ik niet voor mijn beurt praat 'zit dit in de pijplijn' hier heb ik Vik weleens over gehoord en dan zouden ze de Zidoo UHD2000 onderhanden willen gaan nemen want deze is wat 'mooier' kwa opbouw..
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on October 16, 2020, 19:39:44
Als ik niet voor mijn beurt praat 'zit dit in de pijplijn' hier heb ik Vik weleens over gehoord en dan zouden ze de Zidoo UHD2000 onderhanden willen gaan nemen want deze is wat 'mooier' kwa opbouw..
Ik begrijp niet goed het verschil met de Z1000 pro. Kunnen ze beide hetzelfde?

angelo41

Quote from: Teejoo on October 16, 2020, 19:51:50
Ik begrijp niet goed het verschil met de Z1000 pro. Kunnen ze beide hetzelfde?
de pro zou dolby vision ondersteunen. nieuwe chipset. de rest  lijkt hetzelfde.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


Teejoo

Quote from: angelo41 on October 16, 2020, 19:53:58
de pro zou dolby vision ondersteunen. nieuwe chipset. de rest  lijkt hetzelfde.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk
Ik bedoel 1000 pro en de  UHD2000

angelo41

Quote from: Teejoo on October 16, 2020, 19:58:48
Ik bedoel 1000 pro en de  UHD2000
zal ook dv zijn dan het verschil. zelf al een tijdje die zidoos in het oog aan het houden. die uhd 2000 lijkt me wel een goed ding.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Ook nog een flink prijsverschil tussen de 1000 Pro en 2000 of niet?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

angelo41

Quote from: PascalP on October 16, 2020, 22:31:33
Ook nog een flink prijsverschil tussen de 1000 Pro en 2000 of niet?
399 vo de 1000 pro. 775 uhd2000

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk