iPhone 12pro. De top in foto en film

Started by efsix, October 15, 2020, 20:55:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

#25
Daar gaat het echt wel om.

Ken je het gezegde, wie het kleine niet eert? Gewoon hier van toepassing. Ze verkopen er miljoenen van. Dus substantieel kosten verlaging, meer marge, meer winst.
En handig de milieu lobby gebruiken als argument.
Het argument is waar. Maar is niet de echte of totale reden.


Laten we niet naïef zijn. Het draait gewoon om geld.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

neptune

Quote from: Blue-Eyes on October 17, 2020, 15:25:53
Daar gaat het echt wel om.

Ken je het gezegde, wie het kleine niet eert? Gewoon hier van toepassing. Ze verkopen er miljoenen van. Dus substantieel kosten verlaging, meer marge, meer winst.
En handig de milieu lobby gebruiken als argument.
Het argument is waar. Maar is niet de echte of totale reden.


Laten we niet naïef zijn. Het draait gewoon om geld.
Vergeet ook niet dat milieu in is, dus het is niet alleen een financiele meevaller maar ook een imago dingetje, kijk eens hoe groen wij zijn...
Ondertussen wel die airpods promoten die zo lastig te recyclen zijn...
zet hier iets neer

Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 17, 2020, 15:20:47
Duik er eens in wat zo een lader Apple zelf kost ;)
Je praat echt over een paar euro max.
Als ze dat echt puur om winst zouden doen op dat soort prijzen... Ik heb een hekel aan de Apple prijs stelling maar dat zie ik niet gebeuren ;)

Wij hebben een paar fast chargers gekocht met 4 aansluitingen zou ik je ook aanraden. Geen gedonder meer met ruimte of langzaam laden. Echt ideaal. Ipad pro is met een paar uurtjes weer helemaal vol en aan de Apple lader is het een hele nacht
welke zijn dat?

blue-eyes

Wat ik zeg: onder het motto van milieu.... geld.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

neptune

Quote from: Blue-Eyes on October 17, 2020, 15:39:17
Wat ik zeg: onder het motto van milieu.... geld.
Volgens mij zeggen we hetzelfde  :clapping:
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

@teejoo
Dat zijn blueflames echt fantastisch
Maar ze zijn er niet meer in die uitvoering.
Maar als je dat invoert komt google wel met alternatieve
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

#31
Quote from: J.A.F._Doorhof on October 17, 2020, 15:20:47
Duik er eens in wat zo een lader Apple zelf kost ;)
Je praat echt over een paar euro max.
Als ze dat echt puur om winst zouden doen op dat soort prijzen..

Uhm... dat zeg ik

Quote from: Hanky Panky on October 17, 2020, 11:43:14

200-250 miljoen mobieltjes x een paar dollar

Plus lagere transportkosten en packaging en geen oordopjes. Dat is een miljard makkelijk verdiend. Nog afgezien van de mensen die dan voor extra omzet zorgen door losse laders en oordopjes of airpods aan te schaffen. De marketing van Apple is altijd al 1 vd sterkste kanten van het merk geweest.

Massa is ka$$a
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

efsix

 Bijzonder jammer weer hoe dit topic zich ontwikkeld.
Ik open het in digitale fotografie en binnen no time beginnen we te zeuren over zelfmoorden bij een producent, weggelaten laders en andere kabels.
Met name door degenen van wie je een voorbeeldfunctie zou verwachten! Bijzonder jammer.

Ikzelf ben in voor een nieuw toestel. In eerste instantie leek de mini perfect voor mij.
Daar fotografie mijn hobby is neig ik toch maar de 12pro vanwege de mogelijkheid tot een type RAW die voor mij wsl erg wasrdevol gaat zijn. De Max uitvoering is nog wat beter voor fotografie maar echt te groot.

J.A.F._Doorhof

Als je Apple gewend bent zal de 12 een stap zijn helemaal als je zometeen RAW kan gebruiken.

Denk dat je er dan wel een vooruitgang mee ziet. Als ik kijk naar het verschil met de oudere iPhones tussen jpg en RAW dan was dat aanzienlijk. Alleen ging enorm omslachtig tot Lightroom mobile kwam.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neptune

Quote from: Hanky Panky on October 17, 2020, 17:02:36
Uhm... dat zeg ik

Plus lagere transportkosten en packaging en geen oordopjes. Dat is een miljard makkelijk verdiend. Nog afgezien van de mensen die dan voor extra omzet zorgen door losse laders en oordopjes of airpods aan te schaffen. De marketing van Apple is altijd al 1 vd sterkste kanten van het merk geweest.

Massa is ka$$a
Ja idd alleen in Frankrijk 🇫🇷 gaat het niet want die gekke Fransen verplichten om
Bedrade oordopjes mee te leveren omdat ze hun jeugd tegen schadelijke radiostraling willen beschermen.
Maar ok als je dat van het miljard afhaalt blijft er nog zat doekoe over voor veel bonussen voor apple 🍏 medewerkers.
zet hier iets neer

CineSmurf

Ik vond de camera echt enorm veel beter toen ik van de X naar de XI pro ging. Waarschijnlijk is het vooral software, maar die doet dan wel wat ie moet doen. Prachtige opnames, vooral ook in de avond. Inderdaad geen spiegelreflex, maar goed genoeg dat ik merk dat ik mijn spiegelreflex veel vaker thuis laat.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

ppeter

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 17, 2020, 11:07:30
Kan bevestigen dat dat niet aan jou ligt :D
Ik heb altijd iPhones gehad en elke keer werden er MEGA stappen beloofd, en kwamen de videos over het einde van de DSLR.....

1. ze liggen nog MIJLEN ver achter op Samsung en helemaal Huawei
2. zolang ze geen RAW ondersteunen is er niets te zeggen over de foto kwaliteit, de jpgs zien er goed uit maar het is en blijft een jpg van 12MP wat gewoon met 4K monitoren tegenwoordig veel te weinig is voor echt professioneel gebruik. Aan de andere kant.... het meeste gebruik is tegenwoordig social media en dan is 12MP al weer overkill.

Video zijn ze wel BIZAR goed in geworden, daar kan elk ander merk niet tegen op.
Vandaar dat het zo jammer is dat ze qua foto's niet echt de kant van Samsung en Huawei opgaan, want die hebben beide ondertussen camera's waarvoor ik zonder enige spijt voor STANDAARD werk gewoon de pro camera thuis laat.
Let wel, de pro camera is STUKKEN beter, maar het is een keer goed genoeg :D
Binnenkort beschikbaar: 😎👍
Apple ProRAW. Bizar veel creatieve vrijheid.
ProRAW bevat alle standaard RAW-informatie, naast de Apple beeldgegevens. Dat scheelt tijd bij het nabewerken. De ruisreductie is namelijk al gebeurd, net als de aanpassingen bij een meervoudige belichting. Dus je kunt meteen aan de slag met de kleur en witbalans.

iPhone 12 Pro zet de stap van 8-bits naar 10-bits HDR-opnamen en kan maar liefst 700 miljoen kleuren vastleggen voor nog levensechtere video's. En wat dacht je van opnemen in Dolby Vision? Dé standaard van dit moment in filmstudio's. Je kunt de Dolby Vision-beelden zelfs bewerken en ze met AirPlay weergeven op het grote scherm, zodat je het verschil nog beter ziet.

De grotere sensor van de groothoekcamera haalt veel meer detail uit donkere elementen. En je kunt nu voor het eerst ook in de Nachtmodus met behulp van een statief spectaculaire timelapse-video's opnemen. Nu kunnen ook je video's een nachtje doorhalen.

Ook op de camera aan de voorkant kun je nu de Nachtmodus gebruiken. Zo maak je ook met weinig licht foto's van je favoriete onderwerp met veel detail en natuurlijke kleuren. Deep Fusion, Slimme HDR 3 en opnemen in Dolby Vision zijn nu ook op de TrueDepth-camera beschikbaar. Dus hoe het licht ook is, je ziet er altijd goed uit.

Bron: Apple
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

#37
Off-topic
Ook op Tweakers tientallen pagina's gezeur over het ontbreken van de lader en de oortjes, mij boeit het allemaal niet.
Het is wat het is, bij mij zitten de laders en oortjes nog nieuw in de doos want gebruik ze niet. Laad al jaren onze iPhones met de lader van de iPad, gaat lekker snel en maar een lader nodig.

Als ik de reviews en feedback lees/hoor van de gebruikers, was de iPhone 11 Pro al zeer goed in het schieten van mooie foto's en video's, ook in donkere omstandigheden. De 12 Pro zal weer nog net iets beter zijn, dus ik kijk er helemaal naar uit om hem te mogen ontvangen.

Volgens mij zal de stap van mijn iPhone 6 best wel groot zijn, en zal de upgrade wel de moeite zijn! 📲😁

Edit; en oh ja, ik koop nu de 12 Pro aan dezelfde prijs voor 128GB tov van 64GB!
Dus ik zie het positief, en kan ik voor het verschil hiermee nu accessoires kopen naar eigen keuze. 😑👍
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

J.A.F._Doorhof

@ppeter
Laten we dan hopen dat je die idiote dingen ook uit kan zetten. Raw is raw en wat je nu eigenlijk leest is dat het gewoon een 16 of 10 bits file is met weinig compressie.

Er zijn al vaker van dat soort experimenten geweest maar allemaal niet echt succesvol. Het is beter dan jpg maar je gaat dan toch vaak smearing zien door noise reductie.

Ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen.
Ik hoop echt op een RAW versie en niet een semi RAW. Daar heb je uiteindelijk weinig aan namelijk .de kracht van raw is dat je de sensor readout krijgt en daarna alles kan veranderen.

Noise reductie gebeurt bv veel beter in dxo of topaz.dan in Lightroom. Dus als het al ingebakken zit kun je dat niet meer aanpassen.

Let wel... Dit lijkt negatief maar zo is het niet bedoeld. Eerst zien hoe ze het implementeren. Maar hun omschrijving baart me wel zorgen over RAW.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KillerbeeNL

#39

Sorry ,even offtopic

Als de laders die je natuurlijk mee verkoopt met de "oude" iPhone (duurzaam een 2e leven) , en eventueel (!) de oortjes met nieuwe "rubbers" (persoonlijke hygiëne) niet zo belachelijk duur waren zou ik zeggen dat wanneer je een prijs van dik boven de 1000 euro betaald je mag verwachten dat er een lader bij zit , de oude iPhone verkoop je immers ook niet zonder lader want de aanschaf van een orginele nieuwe lader is dik 30 euro.

Of gaan we de geliefde iPhone gewoon  opladen met een imitatie oplader welke zoals Apple eerder heeft gezegd dat deze lader de iPhone kan beschadigen?

Ik persoonlijk vind het waanzin dat gezien de prijzen waarvoor Apple deze accessoires verkoopt dat deze niet bij een nieuwe telefoon inbegrepen zijn en dat jouw 2e hands aangeboden iPhone zonder lader wordt verkocht.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

J.A.F._Doorhof

Topic starter heeft gevraagd on topic te blijven en alleen over fotografie te praten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Sorry efsix. Ik had geen idee dat het topic in digitale fotografie was geplaatst. Overigens zie ik niet zo goed waar je exact over wil praten in je openingspost. Zeg het maar.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

#42
Zou echte vervanger zijn als hij ook kan zoomen tot 4 x minimaal te vaak dat ik niet dichterbij kan komen bij te fotograferen object. Heeft de 12 nu wel telezoom gekregen?

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Tabcam

Ik ben ook in de markt voor een nieuw telefoontoestel met goede fotocapaciteiten, de LG V30 wordt al aardig oud Wil eigenlijk ook niet groter dan de V30. Zat eerst aan de Google Pixel 4a te denken maar die is helaas niet waterdicht. Wel lijken de Google-telefoons de beste fotocamerasoftware en foto's te maken. Misschien de 5 maar die is weer groot en een stuk duurder zonder echte flagship specs.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

J.A.F._Doorhof

Als het echt om foto's gaat moet je zeker ook de sony meenemen. En natuurlijk Samsung.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

#45
Ik beoordeel een camera op de foto die de camera maakt en niet op de software waarmee je (in principe iedere foto) kan bewerken.
Gewoon puur als toestel kan je op de iphone niks instellen. Behalve live foto's of flitser aan/uit de kwaliteit van de standaard foto's vind ik. Niet bijzonder. Nog steeds niet te vergelijken met mijn canon camera bijv.
JBL PRX Power!

ppeter

#46
Quote from: Erik on October 17, 2020, 23:10:26
Zou echte vervanger zijn als hij ook kan zoomen tot 4 x minimaal te vaak dat ik niet dichterbij kan komen bij te fotograferen object. Heeft de 12 nu wel telezoom gekregen?
Afhankelijk van welke lens je gebruikt, heb je een optische zoom van 2-5 voor de 12 Pro Max:

12-MP pro‑camera­systeem met ultragroothoek-, groothoek- en telelens­camera's
Ultragroothoek: diafragma ƒ/2.4 en beeldhoek 120°
Groothoek: diafragma ƒ/1.6
Telelens: diafragma ƒ/2.0 (iPhone 12 Pro); diafragma ƒ/2.2 (iPhone 12 Pro Max)
2x optisch inzoomen, 2x optisch uitzoomen; 4x optische zoom (iPhone 12 Pro)
Tot 10x digitale zoom (iPhone 12 Pro)
2,5x optisch inzoomen, 2x optisch uitzoomen; 5x optische zoom (iPhone 12 Pro Max)
Tot 12x digitale zoom (iPhone 12 Pro Max)
Portretten in Nachtmodus dankzij LiDAR‑scanner
Portretmodus met geavanceerd bokeh-effect en Diepteregeling
Portret­belichting met zes effecten (natuurlijk, studio, contour, toneel, toneel mono, high‑key mono)
Tweevoudige optische beeld­stabilisatie (groothoek en telelens)
Optische beeld­stabilisatie met sensorverschuiving (groothoek op iPhone 12 Pro Max)
Lens met vijf elementen (ultragroothoek), lens met zes elementen (telelens), lens met zeven elementen (groothoek)
Helderdere True Tone Flash met Slow Sync
Panorama (tot 63 MP)
Lensoppervlak van saffierkristal
100% Focus Pixels (groothoek)
Nachtmodus (ultragroothoek, groothoek)
Deep Fusion (ultragroothoek, groothoek, telelens)
Slimme HDR 3 met beeldherkenning
Apple ProRAW* * Binnenkort beschikbaar.
Brede kleur­registratie voor foto's en Live Photos
Lenscorrectie (ultragroothoek)
Geavanceerde rode-ogen­correctie
Geotagging voor foto's
Automatische beeld­stabilisatie
Burst‑modus
Bestandsstructuren afbeeldingen: HEIF en JPEG
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ppeter

Ondanks de evolutie der techniek, verwacht ik zeker niet dat de telefoon een camera gaat vervangen!
Het is wel mooi om te zien, dat er steeds nieuwe stapjes worden genomen om de camera(s) te verbeteren.
Als ik de evolutie zie van de kwaliteit/mogelijkheden van mijn iPhone 3G tov de nieuwe 12 Pro, dan kunnen we daar alleen zeer tevreden mee zijn! 

Het is zeker leuk om ten alle tijden foto/video's te kunnen nemen, in steeds betere kwaliteit met de phone.
Maar als het echt belangrijk is en op vakantie, heb ik nog steeds mijn compacte multi-zoom camera van Panasonic.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

efsix

Foto's van mijn 36Mp Dslr verwerk ik per definitie in RAW. Je kunt er zoveel meer mee.
De iPhone is voor mij wel de vervanger geworden van de compactcamera. Het is de camera die je immers altijd bij je hebt.
Voor vakanties en Watersport gaat altijd de Dslr mee. Soms wel slepen. Hij wint het By far.
Ik kan mij echter voorstellen dat deze groep wel gaat marginaliseren omdat het 1 lastig is ivm gewicht en volume. 2 je moet kennis hebben van fotografie anders krijg je meestal een bedroevend resultaat.
3 veel mensen zijn tevreden met een wat minder resultaat dan uit een Dslr of krijgen zelfs er geen beter resultaat uit vergeleken met de laatste lichting telefoons....

Mijn doel is om enkele foto's van de 12pro te selecteren en toe te voegen aan de albums vanwege het ene moment wat je mist met je Dslr. Het zijn dan meestal de wat spontanere foto's.
In dat geval is het mooi om het RAW gedeelte te benutten. Ben ook benieuwd op welke wijze ik de kale RAW kan benutten ism de aparte Apple toevoeging.

Verder top dat de Lidar wordt ingezet voor foto's in donkere omstandigheden. Mijn Dslr heeft hier soms wat moeite mee.
Ik denk dat de huidige Dslr lijn meer gebruik zou moeten maken van de snelle ontwikkelingen bij de phones.
Optisch en qua sensorgrootte blijven zij toch in het voordeel.

pieper

Quote from: Hanky Panky on October 17, 2020, 17:02:36
Uhm... dat zeg ik

Plus lagere transportkosten en packaging en geen oordopjes. Dat is een miljard makkelijk verdiend. Nog afgezien van de mensen die dan voor extra omzet zorgen door losse laders en oordopjes of airpods aan te schaffen. De marketing van Apple is altijd al 1 vd sterkste kanten van het merk geweest.

Massa is ka$$a

En dan nog dat de prijs is niet gedaald  dus je betaald hem wel. win-win voor apple wel te verstaan.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt