Account gehacked

Started by twani, October 15, 2020, 12:45:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Kreeg gisteren de melding dat m.n. HT account gehackt zou zijn en ik m.n. wachtwoord moest wijzigen.

Lig er verder niet wakker van maar opvallend was t wel :)


toetertje

Het was gisteren wel gehackt dag.  :D

J.A.F._Doorhof

Lijkt me spam.
Maar voor de zekerheid zou ik even gewoon inloggen (dus via een browser en NIET via de link in de mail) en even je wachtwoord aanpassen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jvanhambelgium

Quote from: twani on October 15, 2020, 12:45:12
Kreeg gisteren de melding dat m.n. HT account gehackt zou zijn en ik m.n. wachtwoord moest wijzigen.

Lig er verder niet wakker van maar opvallend was t wel :)

Wie zou er nu voordeel bij hebben om je te gaan inlichten/informeren hierover?  ;D
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

J.A.F._Doorhof

Precies.
Dat zijn vaak spam/fishing mails.
Net als van de bank en belasting.

Aan de ene kant hele eer dat ze ons zo belangrijk vinden :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

negotiata

in ios 14 ook. Als je bij wachtwoorden kijkt. Stonden er bij mij sommige passwords dat ze bekend zijn uit een bekende datahack . Heb toen die paswoorden verandert. Bedoel je dat ?
- To be or not to be, thats the question -

Teejoo

Quote from: negotiata on October 15, 2020, 14:49:03
in ios 14 ook. Als je bij wachtwoorden kijkt. Stonden er bij mij sommige passwords dat ze bekend zijn uit een bekende datahack . Heb toen die paswoorden verandert. Bedoel je dat ?
Ik heb dat eens opgezocht in ios 14. Wist helemaal niet dat het bestond.

Maar ongeveer alle accounts lijken betrokken te zijn bij een datalek. Ik geloof toch echt dat dat wat te grofmazig is en dat ze niet echt checken of het ook echt jouw mailadres betreft.

J.A.F._Doorhof

Nee dat klopt wel vrees ik.
Er zijn enorm veel dataleaks geweest
Bekendste komen vaak in het nieuws zoals adobe, Amazon, Apple etc. Maar je wil niet weten hoe vaak kleinere sites gehackt worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani

#8
Quote from: J.A.F._Doorhof on October 15, 2020, 13:29:13
Lijkt me spam.
Maar voor de zekerheid zou ik even gewoon inloggen (dus via een browser en NIET via de link in de mail) en even je wachtwoord aanpassen.

Was niet in de mail. Was gewoon hier op de site tijdens het inloggen........

Maar zoals gezegd, ik vind t verder prima

J.A.F._Doorhof

Mmm dat is inderdaad apart.
Toch maar even doen inderdaad.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richard70…

Als Theo straks helemaal lyrisch is over ev's dan weten we wat er aan de hands is :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richard70…

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

J.A.F._Doorhof

Natuurlijk niet.
Maar je opmerking is wel leuk ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani

Nou ik weet t allemaal niet hoor.  Ik kan nu niet meer inloggen met m'n nieuwe wachtwoord...

Op m'n telefoon was ik nog ingelogd maar weet nu niet meer welk wachtwoord werkt😁

J.A.F._Doorhof

Gewoon nieuw wachtwoord aanmaken via wachtwoord vergeten
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

T

#16
Heb ik gedaan maar dat e-mail adres heb ik al lang niet meer.  Nu ander account aangemaakt om dit überhaupt te kunnen melden..

Anders kun je gewoon niks meer.........  ;D


i2Paq

Quote from: T on October 16, 2020, 17:30:33
Heb ik gedaan maar dat e-mail adres heb ik al lang niet meer.  Nu ander account aangemaakt om dit überhaupt te kunnen melden..

Anders kun je gewoon niks meer.........  ;D

2 accounts? Ban!  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

T


Deleted User

Quote from: twani on October 16, 2020, 15:17:09
Nou ik weet t allemaal niet hoor.  Ik kan nu niet meer inloggen met m'n nieuwe wachtwoord...

Op m'n telefoon was ik nog ingelogd maar weet nu niet meer welk wachtwoord werkt😁

Als je ingelogd bent/was op je telefoon, dan kan je daar onder accountinstellingen een nieuw email adres instellen?

twani

Inmiddels met behulp van Frank al lang een ander wachtwoord maar hij blijft deze melding geven .


Alleen met HT last van....

Raphie

#21
Dat is een ios 14 melding, die heeft écht iedereen in mijn omgeving. Gewoon negeren.
https://www.appletips.nl/beveiligingsadvies-wachtwoorden/
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Beetje gebrekkig Nederlands
Lijkt me eerder dat je spam of mallware hebt.
Ik zou zeker niet op die knop drukken.

Het wachtwoord dat je nu gebruikt heb je dat ook ergens anders in gebruik?

Zo ja wijzig het dan even in iets echt unieks en kijk wat er dan gebeurt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic


J.A.F._Doorhof

Met zulk slecht Nederlands ?
Jeetje
Ik zou dan echt denken dat het spam was. Juist omdat die ook altijd zo gebrekkig vertalen.

Als het bij Apple wegkomt dan zou ik inderdaad mijn wachtwoord veranderen in iets unieks.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"