Kleine ADC. Bestaat het?

Started by Kwabbernoot, October 14, 2020, 20:55:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwabbernoot

De markt is redelijk overspoeld met kleine DAC's: Topping, Schiit, M-Audio, Metrum, Audioquest. Maar bestaan er ook dergelijke kleine analoog naar digitaal converters? Ik kan ze in ieder geval niet vinden m.u.v. een van Lake People. Ben benieuwd of jullie wat weten.

Groeten...

vanzomereng

https://www.oehlbach.com/de/audio-equip/elektronik/ad-bridge

Oelhbach AD-Bridge voor minder als 70,00 euro

Als je op BAX-webshop of Thomann.de gaat zoeken, zal me niet verbazen, als je ook aldaar e.e.a. kunt aantreffen voor redelijke prijzen
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Tabcam

Sonoro AD coverter, 18 euro, hoeveel bezorgkosten??? Amazon.nl



Kwmobile iets duurder, 21 euro, maar geen verzendkosten?


Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

notoxus

https://aartjan.nl/blog/beste-dac/

Ik had deze site nog tussen mijn favorieten staan.
Misschien staat er wat bruikbaars tussen.

Groet
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

Raphie

Quote from: Kwabbernoot on October 14, 2020, 20:55:45
De markt is redelijk overspoeld met kleine DAC's: Topping, Schiit, M-Audio, Metrum, Audioquest. Maar bestaan er ook dergelijke kleine analoog naar digitaal converters? Ik kan ze in ieder geval niet vinden m.u.v. een van Lake People. Ben benieuwd of jullie wat weten.

Groeten...
zijn er zat, tientallen van 25,00 tot 2.500, wat zoek je, met wat voor doel en welk budget?
JBL PRX Power!

Tabcam

Quote from: notoxus on October 15, 2020, 08:14:19
https://aartjan.nl/blog/beste-dac/

Ik had deze site nog tussen mijn favorieten staan.
Misschien staat er wat bruikbaars tussen.

Groet
Het zijn (ook kleine) DAC's. Alleen de Scarlett Solo is een ADC maar dan heb je een laptop/(mini-) computer nodig. Het lijkt ook meer op verkoop bedoeld want Aartjan vind alles goed :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kwabbernoot

Quote from: Raphie on October 15, 2020, 09:09:10
zijn er zat, tientallen van 25,00 tot 2.500, wat zoek je, met wat voor doel en welk budget?
Budget maximaal zo rond de 200 euro. De bedoeling is dat ik met deze de ADC in mijn Paradigm PW-link kan overbruggen. Dan hoeft de Paradigm alleen nog maar de DSP te doen.

Het schijnt dat de ADC en DAC in de Paradigm niet zo goed zijn (lees: slecht). Wat betreft de DAC kan ik dat ondertussen beamen. Nu wil ik dus kijken of een andere ADC ook wat brengt.

De ADC moet hiervoor trouwens wel een optische uitgang hebben.

Groeten...

Kingpin

Is het niet beter om alleen de digitale out van de Paradigm PW-link te nemen en die naar een externe dac te voeren ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kwabbernoot

Dat doe ik al. Ik wil echter ook mijn platenspeler via de DSP van de Paradigm laten gaan en dus heb ik een analoog naar digitaal omzetting nodig en die in de Paradigm schijnt niet al te goed te zijn. Vandaar.

Groeten...

Kingpin

Duidelijk.
In de PRO wereld is veel meer keus in ADDA omzetters. Zou het daar eens zoeken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Quote from: Kwabbernoot on October 15, 2020, 09:26:24
Budget maximaal zo rond de 200 euro. De bedoeling is dat ik met deze de ADC in mijn Paradigm PW-link kan overbruggen. Dan hoeft de Paradigm alleen nog maar de DSP te doen.

Het schijnt dat de ADC en DAC in de Paradigm niet zo goed zijn (lees: slecht). Wat betreft de DAC kan ik dat ondertussen beamen. Nu wil ik dus kijken of een andere ADC ook wat brengt.

De ADC moet hiervoor trouwens wel een optische uitgang hebben.

Groeten...
Mocht je interesse hebben kan je er wel eentje lenen. Heb de Sonero en een duurdere van Swissonic (192 kHz/24 bit)
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kwabbernoot

Ah, bedankt voor het aanbod. Nu met de corona toestanden wil ik dat even niet doen maar ik zal het onthouden. Top.

Groeten...

garmtz

#12
Lake People maakt mooie AD's en niet zo duur. Pro spul on the budget. Weet niet 200 euro budget, maar niet extreem prijzig.

EDIT: laat maar, toch te duur...

papaleo

Ik weet niet of je dit bedoel en Of het een 'Pro' uitvoering is dat weet ik ook niet maar hij is wel klein...
Ik heb deze 'n maandje geleden aangeschaft aangezien ik deze toch niet gebruik mag deze nu voor n klein prijsje weg.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kwabbernoot

Bedankt voor het aanbod maar ik denk dat ik daarmee er niet op vooruit ga tov de ADC in de Paradigm. Maar dat is uiteraard een aanname.

Raphie

Waar baseer  je op dat de paradigm dit niet goed doet?
JBL PRX Power!

Contour

Dat is algemeen bekend euvel van dit apparaat.

Tubegear

Is de Schiit Jil geen optie?

Kwabbernoot

Dat lijkt inderdaad een prima optie te zijn geweest maar ondertussen is de set veranderd en heb ik hem niet meer nodig.
Toch bedankt voor de tip.

Groeten...