iPad verliest WiFi in slaapmodus

Started by VlisChris, October 13, 2020, 21:11:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Mijn iPad Pro van een jaar of 3(?) oud verliest continue zijn WiFi verbinding wanneer je hem op stand-by/slaapmode zet.
Pak je hem om weer verder te gaan moet die eerst (soms handmatig) verbinding maken met je netwerk.

Ik probeer nu updaten naar 14.01 en dat lukt niet, want geen verbinding als ik hem weg leg ::)

Is mijn iPad aan het overlijden? Of is dit een bekend probleem dat op te lossen is?

Opnieuw opstarten helpt vast niet tot nu toe.

Bedankt!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

Ik heb een Pro van dezelfde generatie. Slechte Wifi heb ik alleen problemen mee als de router weer eens een keertje verzet is (en de antenne's allemaal ingeklapt). Kun je de router verplaatsen?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Etiennevh

Heb je meerdere accesspoints thuis? Recent ontdekten ik en een collega bij een klant die veel Macbooks (en ik geloof ook iPads) heeft dat een recente update (Catalina) wijzigingen in de configuratie heeft gebracht. Vroeger zocht het device naar het sterkste signaal (config = STRONGEST), in de recente updates blijft hij zo lang mogelijk verbonden met het bSSID van het AP (unieke adres van het accesspoint). M.a.w., hij roamt dus niet. Er staat een tutorial op internet hoe dit aan te passen. Bij mij persoonlijk geeft het een enorme verbetering en blijft het device veel minder lang plakken aan het accesspoint. Ik kan niet beoordelen of het iets met slaapmodus te maken heeft/kan hebben.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

VlisChris

Quote from: Nahpets on October 13, 2020, 21:20:43
Ik heb een Pro van dezelfde generatie. Slechte Wifi heb ik alleen problemen mee als de router weer eens een keertje verzet is (en de antenne's allemaal ingeklapt). Kun je de router verplaatsen?


Verplaatsen is lastig. Maar opnieuw opstarten van de router had ik nog niet gedaan.
Zou me verbazen (want iPhone geen problemen), maar uitproberen kan geen kwaad.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Quote from: Etiennevh on October 13, 2020, 21:22:15
Heb je meerdere accesspoints thuis? Recent ontdekten ik en een collega bij een klant die veel Macbooks (en ik geloof ook iPads) heeft dat een recente update (Catalina) wijzigingen in de configuratie heeft gebracht. Vroeger zocht het device naar het sterkste signaal (config = STRONGEST), in de recente updates blijft hij zo lang mogelijk verbonden met het bSSID van het AP (unieke adres van het accesspoint). M.a.w., hij roamt dus niet. Er staat een tutorial op internet hoe dit aan te passen. Bij mij persoonlijk geeft het een enorme verbetering en blijft het device veel minder lang plakken aan het accesspoint. Ik kan niet beoordelen of het iets met slaapmodus te maken heeft/kan hebben.

Die moet ik straks even opnieuw doorlezen :)
Qua apparaten: een iPhone (geupdate naar iOS 14) en een iPad. Nog op 13.7 tot nu toe :)

Het lijkt inderdaad ongeveer te zijn ontstaan na de update van de iPhone :-\ Gok ik.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

VlisChris

Updaten lijkt te werken.
Zo op het akker allereerste oog.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

TopGun2010

Heb dat ook met een iPad Air, heel vervelend
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Raphie

Hoeveel netwerking staan geautoriseerd voor automatisch verbinden in je iPad? Dit klink meer als een roaming issue, hij hopt ergens heen naar iets wat geen verbinding met internet heeft. Gewoon alle andere netwerken uit historie verwijderen.
JBL PRX Power!

VlisChris

Twee or drie zo uit mijn hoofd.
Twee van mezelf. Een van mijn werk.

Het is overigens niet enkel internet, het is gewoon "netwerk" in zijn geheel.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BJF

#11
Harde reset al geprobeerd? Oplossing voor allerlei problemen.
NAD M10 V2
Elac FS247

VlisChris

Terug naar fabrieksinstellingen?

Dat wil ik als uiterste optie houden. Laatst gedaan. Probleem bleek heel ergens anders in te zitten
En nu, weken later, eindelijk mijn iPad weer zoals ik hem wil :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BJF

Artikel niet gelezen denk ik? Harde reset is iets heel anders dan fabrieksinstellingen. Je verliest helemaal niks.
NAD M10 V2
Elac FS247

Charlemagne

Quote from: BJF on October 14, 2020, 09:34:53
Harde reset al geprobeerd? Oplossing voor allerlei problemen.

De link wil bij mij niet openen!
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

BJF

#15
Ah, ok. Ik zie het al, verwijst naar de app. Ik pas het aan, sorry!
Hopelijk doet ie het nu wel?
NAD M10 V2
Elac FS247

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

VlisChris

Uiteindelijk (en daarom duurde het even voor ik opnieuw reageerde hier ;)) LIJKT het probleem verholpen.
Wat en waarom? Geen flauw benul. Weinig schokkends gedaan.

Bij de update naar IOS14(.1) was het probleem in ieder geval niet direct stantepede over.

Maar, de afgelopen keren heb ik weer normaal kunnen opstarten vanuit slaap modus zonder WiFi problemen. Blij toe.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.