Kleinere hdmi kabels i.v.m. te weinig ruimte in buis...

Started by raMniv, October 13, 2020, 18:18:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raMniv

Ik heb in de muur een buis zitten waar ik mijn hdmi kabels (2x) doorheen heb. Nu wil ik er nog meer door heen ivm sonos, maar heb eigenlijk te weinig ruimte in de buis.
Nu zijn er ook micro hdmi kabels, waar je volgens mij een verloopje op kunt zetten naar "normaal" hdmi. Gaat dit ten koste van de kwaliteit van bijvoorbeeld 4k?

"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

mijkie

Kijk eens naar optische HDMI, volgens mij ook erg dun !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Mediasluis

Ik heb speciaal hiervoor Optische HDMI kabels waarvan je de grote stekker van een kleinere af kunt klikken en deze door een buis kunt trekken.
https://mediasluis.nl/webshop/product/182/RU-connected-Optische-4K-HDMI-Buiskabel-Tot-20m
Mail anders even naar [email protected]
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Rowdy

Is de buis te dun vanwege de HDMI connector.


Je kunt proberen de bestaande HDMI kabels eruit te halen. Zorg dat een trekdraad (bijvoorbeeld VD draad) aan een bestaande HDMI kabel vast getaped zit. Aan de trekdraad doe je dan de vier HDMI kabels en trek ze samen door de buis.

raMniv

Quote from: Mediasluis on October 13, 2020, 18:54:40
Ik heb speciaal hiervoor Optische HDMI kabels waarvan je de grote stekker van een kleinere af kunt klikken en deze door een buis kunt trekken.
https://mediasluis.nl/webshop/product/182/RU-connected-Optische-4K-HDMI-Buiskabel-Tot-20m
Mail anders even naar [email protected]
Erg mooi en een goede oplossing, maar erg prijzig wanneer je er 4/5 nodig hebt van maar 2/3 meter. Zie ze alleen vanaf 10 meter
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

raMniv

Quote from: Rowdy on October 13, 2020, 19:46:11
Is de buis te dun vanwege de HDMI connector.


Je kunt proberen de bestaande HDMI kabels eruit te halen. Zorg dat een trekdraad (bijvoorbeeld VD draad) aan een bestaande HDMI kabel vast getaped zit. Aan de trekdraad doe je dan de vier HDMI kabels en trek ze samen door de buis.
Het is inderdaad de connector die het probleem is... kan van het weekend eens proberen!
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

raMniv

Is het nog een optie om een micro hdmi erdoor te trekken en deze met een adapter aan te sluiten op de tv, of is dit een kansloze missie met 4k?
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"