Infinity Renaissance 90’s op een Denon AVR-4308

Started by Infinity_Peter1970, October 11, 2020, 22:46:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Infinity_Peter1970

Quote from: GPO on October 15, 2020, 23:32:27
Die keuze lijkt me vrij makkelijk, de Kappa Center B is legendarisch en zou veel beter moeten klinken met z'n 3-weg systeem. Toen ik nog met Kappa's 7.2 seriesII rondom speelde was ik altijd op zoek naar die center, maar zijn echt zeer zeldzaam (en dus veel duurder). De video II heb ik ook gehad en vond die toch echt een stuk minder dan de Kappa's hoor.

Die R90's zijn ook prachtig. Wel zou ik je opstelling gewoon echt naast de TV doen. Je hebt nu niet echt symmetrische opstelling en ik denk dat dat ook heel veel doet met de ruimtelijkheid.

Ik heb de Sub ff verplaatst en de Kappa 8.1's en Renaissance 90's naast elkaar gezet op dezelfde hoogte.

Nog steeds weinig verschil. Ze klinken allebei fantastisch, ik had echter meer verwacht van de Renaissance 90's.
Ik heb nu 2 Ncore monoblokken er staan en dat maakt wat mij betreft ook weinig verschil.
Die AVR-4308 ik klaarblijkelijk een beest die deze speakers gewoon kan aansturen (wel bi-amp, terwijl de Ncores de hele speaker aansturen)

Wat betreft de Kappa Center B, ik had gehoopt dat ze beter zouden klinken maar de Kappa Video Series II klinkt bijna hetzelfde. Ik ga bijna twijfelen aan mijn oren, maar ik heb ze naast elkaar gehad en om-en-om aangesloten en ik hoor echt weinig tot geen verschil.

Ik heb verschillende films bekeken, waaronder The Dark Knight Rises, met die specifieke stem van Bane, maar ik hoor het niet.

Heb jij een paar voorbeelden van films die ik zou kunnen kijken/luisteren om de Center B te testen?

Dank!
Peter

jahtari

Fijn om te lezen dit verhaal. Als je het verschil niet hoort, prima toch?

Scheelt je een hoop geld en getweak, dus ga gewoon genieten van wat je hebt. Of pak de akoestiek aan, daar is de meeste winst te behalen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Richi

Quote from: Infinity_Peter1970 on October 25, 2020, 07:11:20
Hi Richi, als ik heel eerlijk ben, hoor ik geen verschil tussen beide center speakers.
Misschien ligt het aan mij of aan de Denon, maar wat mij betreft klinken ze hetzelfde als ik swap tussen beide speakers...
Dat vind ik dan wel bijzonder. Misschien dat de Video Center die ik had brak was, want die klonk voor geen meter in vergelijking met de Center B. Kan ook zijn omdat de Center B veel beter klonk met de Kappa 90s die ik toen had. Is ook al wel weer een tijd geleden. :-)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

SpeedyAndré

Het geluid is zo goed als de bron, waar speel je films mee?
Ik heb met mijn receiver een meting gedaan (microfoon) en de Kappa center B klinkt hier een stuk voller dan de video center 2.
Nu heb ik wel een grote kamer en staat alles een stuk breder opgesteld met naast de R90's veel vrije ruimte wat het 3D beeld goed doet.
Als (back) surrounds kan ik wel leven met de video center 2, dan gaat het vaak om effecten.
Verder kan een Video center 2 minder worden als de schuimranden verdrogen.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Infinity_Peter1970

Quote from: SpeedyAndré on October 25, 2020, 21:57:23
Het geluid is zo goed als de bron, waar speel je films mee?
Ik heb met mijn receiver een meting gedaan (microfoon) en de Kappa center B klinkt hier een stuk voller dan de video center 2.
Nu heb ik wel een grote kamer en staat alles een stuk breder opgesteld met naast de R90's veel vrije ruimte wat het 3D beeld goed doet.
Als (back) surrounds kan ik wel leven met de video center 2, dan gaat het vaak om effecten.
Verder kan een Video center 2 minder worden als de schuimranden verdrogen.

André  8)

Hoi André,

Ik heb de Sony UPB-X800M2...voorheen altijd Denon DVD en Blu Ray spelers gehad (o.a de DVD-3930 en de DVD-3800BD en later een simpele Sony Blu Ray speler toen mijn 3800BD kuren ging vertonen.

Verder dus de Denon AVR-4308 en dikke 2x4mm koper kabels naar de center.

Ik hoor weinig verschil...ik heb trouwens de 4K speler met HDMI op de receiver aangesloten, via de tweede uitgang, omdat mijn 4308 geen 4K ondersteunt.

Misschien maar eens op de fronts aansluiten en kijken of ik verschil in de speakers hoor als ik stereo muziek hoor?

Groet

Peter

Infinity_Peter1970

Quote from: Richi on October 25, 2020, 20:45:03
Dat vind ik dan wel bijzonder. Misschien dat de Video Center die ik had brak was, want die klonk voor geen meter in vergelijking met de Center B. Kan ook zijn omdat de Center B veel beter klonk met de Kappa 90s die ik toen had. Is ook al wel weer een tijd geleden. :-)

Ik was en ben nog steeds verbaasd.

Ik gooi ze morgen wel ff op de fronts kijken of er verschil is in geluid....weet het anders ook niet.

Infinity_Peter1970

Quote from: Richi on October 25, 2020, 20:45:03
Dat vind ik dan wel bijzonder. Misschien dat de Video Center die ik had brak was, want die klonk voor geen meter in vergelijking met de Center B. Kan ook zijn omdat de Center B veel beter klonk met de Kappa 90s die ik toen had. Is ook al wel weer een tijd geleden. :-)

Ik heb beide center speakers op de kabels van de fronts aangesloten en dan hoor je wel degelijk verschil. De Center B klinkt veel natuurlijker dan de Video, waar je meer mid bas hoort.
Echter in een 5.1 opstelling hoor ik dat weer nauwelijks omdat daar de bas door de Sub gedaan wordt en de center speaker voornamelijk de stemmen doet.
En dan klinkt die Video Centr ook gewoon goed.

Ik blijf gewoon ff luisteren denk ik en dan een beslissing nemen welke ik verkoop...

Infinity_Peter1970

Quote from: SpeedyAndré on October 25, 2020, 21:57:23
Het geluid is zo goed als de bron, waar speel je films mee?
Ik heb met mijn receiver een meting gedaan (microfoon) en de Kappa center B klinkt hier een stuk voller dan de video center 2.
Nu heb ik wel een grote kamer en staat alles een stuk breder opgesteld met naast de R90's veel vrije ruimte wat het 3D beeld goed doet.
Als (back) surrounds kan ik wel leven met de video center 2, dan gaat het vaak om effecten.
Verder kan een Video center 2 minder worden als de schuimranden verdrogen.

André  8)

Hoi André, zie hierboven.
De Center B klinkt natuurlijker als speaker, maar in een 5.1 opstelling hoor ik dat minder (ik heb wel alles op klein gezet - ook mijn Kappa 8.1 front speakers...is dat het probleem?)

Richi

Quote from: Infinity_Peter1970 on October 28, 2020, 17:20:33
Ik heb beide center speakers op de kabels van de fronts aangesloten en dan hoor je wel degelijk verschil. De Center B klinkt veel natuurlijker dan de Video, waar je meer mid bas hoort.
Echter in een 5.1 opstelling hoor ik dat weer nauwelijks omdat daar de bas door de Sub gedaan wordt en de center speaker voornamelijk de stemmen doet.
En dan klinkt die Video Centr ook gewoon goed.

Ik blijf gewoon ff luisteren denk ik en dan een beslissing nemen welke ik verkoop...
Op basis hiervan zou ik zeker de B houden. In je huidige setup hoor je het verschil misschien niet zo duidelijk, maar als je ooit je setup wijzigt, dan krijg je mogelijk spijt van de verkoop van de B. En je koopt er niet zo maar eentje terug...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Tenzij je het geld nodig hebt zou ik altijd de betere center houden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Infinity_Peter1970

Quote from: TabCam on October 29, 2020, 16:17:50
Tenzij je het geld nodig hebt zou ik altijd de betere center houden.

Nee, dat is zeker niet mijn drijfveer, dus ik wacht nog ff met wat ik ga doen en hou ze allebei nog ff.

Eerst maar de Infinity Kappa 9.2's vinden in eiken  :headbanging: