aankoopadvies nodig voor goedkope tablet

Started by CineSmurf, October 11, 2020, 12:34:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

De afgelopen maanden hebben we heel wat huisautomatisering erbij: HEOS speakers, nieuwe keukenapparatuur met wifi (en app), lampen van de ikea (met app), een ring deurbel (met app)
Vooral in de keuken is het handig om permanent een gezamenlijke tablet te hebben staan. Zonder beveiliging, gewoon voor het bedienen van alle lampen, oven's, afzuigkap etc.
Als je thuis bent zijn de apps superhandig, maar pas zat ik in een bespreking en kreeg ik elke 90 seconden de melding dat het magnetronprogramma klaar was, omdat mijn zoon thuis pannenkoeken aan het opwarmen was...

Lang verhaal. Oplossing leek me: een gezamenlijke ipad op het aanrecht om spotify te bedienen in de keuken en alle apparaten. Mijn oude ipad retina leek een geschikte kandidaat, maar bijna alle apps weigeren geïnstalleerd te worden op deze out-dated ipad.

Om nu een nieuwe ipad hiervoor te kopen vind ik wat overdreven, maar met een tweedehands of refurbished loop ik hier over een paar jaar waarschijnlijk weer tegenaan. Dus zat ik te denken, wellicht een android tablet? Samsung is niet veel goedkoper.

Dus wat ik zoek is een simpele tablet, geen rommel, nieuw besturingssysteem, niet te duur. Iemand een idee waar ik eens naar zou moeten kijken?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Valt niet mee met al die android tablets. Ik zie een Lenovo van 10'' rond 130 euro of een Samsung galaxy A7, van tegen de 200 euro. Dat laatste wordt al best weer veel om de lampen te bedienen...

Ook een heleboel goedkope tablets: Denver, Archos, SBC. Hier afblijven of zit daar ook wel wat goeds tussen?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

angelo41

waarom niet een google nest hub? gebruik ik hier voor mijn lampen, koffiemachien, shield, avr etc. en je kan daar routines enz bijvoegen. ook spotify, netflix etc.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


CineSmurf

Goeie. Ga ik ook eens uitzoeken. Kan je daar ook gewoon apps op installeren (Ikea lampen, RING, Siemens keukenapparatuur, etc.?)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

John Wx

Quote from: CineSmurf on October 12, 2020, 10:25:17
Valt niet mee met al die android tablets. Ik zie een Lenovo van 10'' rond 130 euro of een Samsung galaxy A7, van tegen de 200 euro. Dat laatste wordt al best weer veel om de lampen te bedienen...

Ook een heleboel goedkope tablets: Denver, Archos, SBC. Hier afblijven of zit daar ook wel wat goeds tussen?

In begin werkt een Lenovo met 2 gb en 16 gb prima maar ga je meer doen dan alleen op htforum kijken of marktplaats en een spelletje dan houd het op

Voor spotify streamen werkt zo een lenovo prima maar dan krijgt hij het moeilijk qua specs denk je mmmm op zich prima

Denver Archos (hoewel die nog wel is een goede budget maken) afblijven maar ligt ook aan budget

Ik ben erachter dat een goede recente telefoon beter werkt dan zo een tablet maar dat terzijde

Zou Samsung nemen mits het in budget past

Zelf ben ik na een Lenovo en Huawei weer naar een 7 jaar oude Ipad 4 gegaan howel dat qua apps weer een ramp is omdat het niet verder gaat dan ios 10



Weet niet of je er wat aan hebt succes
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Hanky Panky

Ik heb een 7 inch huawei. In eerste instantie voor navigatie in mijn 15-plus zakelijke auto maar in de praktijk was het scherm net iets onder de maat qua lichtopbrengst. Heb nu een ipad mini 4G daarvoor en gebruik ik de huawei vooral voor het uploaden van torrents naar mijn server omdat het met een ipad niet kan  :D

Kijk eens naar de 7 inch modellen. Als je hem toch verder niet gebruikt?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kwabbernoot

#6
Voor dergelijke toepassingen heb ik een Lenovo Smart Tab M8 gekocht. 130 euro en hij heeft een dockje waar je hem gemakkelijk in weg kunt zetten. Daarnaast zit er ook een Google Assistent ingebouwd en werkt daarmee ook als een Google Nest mini. Op de Google Nest Hub kan je geen apps installeren.

Hier meer info: Klik

Groeten...

Tabcam

Als hij 8 inch mag zijn kan je ook een tweedehands iPad mini voor zo'n 50 euro scoren op Marktplaats. Ik zou in ieder geval voor de betere tablets gaan ondanks vaak hogere prijzen, de goedkope gaan sneller stuk en belanden in de hoek van ongebruikte spullen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

angelo41

#8
Quote from: CineSmurf on October 12, 2020, 11:05:57
Goeie. Ga ik ook eens uitzoeken. Kan je daar ook gewoon apps op installeren (Ikea lampen, RING, Siemens keukenapparatuur, etc.?)
al je apparatuur kan je toevoegen. desnoods via de smartlife app en deze dan linken met je hub. werkt feilloos.

zie screenshot smartlife app. dan linken in u hub. en gewoon dan bv hey google zet deze lamp aan bv. of whatever.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

CineSmurf

Die Lenovo ziet er inderdaad ook netjes uit. Dat past wel in wat ik zoek inderdaad.

Liefst zou ik Apple hebben, maar mijn iPad uit 2012 is kennelijk al te oud voor ongeveer alles. Nieuwe zit je toch al boven de 300 euro, dat is me wat te gortig.

Krijg trouwens de indruk dat die google hub ook wel een oplossing kan zijn. Ring, Home Connect, Spotify lijkt het te doen. Maar nog even verdiepen hoe dat precies werkt...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Quote from: angelo41 on October 12, 2020, 12:29:19
al je apparatuur kan je toevoegen. desnoods via de smartlife app en deze dan linken met je hub. werkt feilloos.

zie screenshot smartlife app. dan linken in u hub. en gewoon dan bv hey google zet deze lamp aan bv. of whatever.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


Maar werkt dat ook voor iedereen? Ik zit hier met een huishouden van 5 man, al een paar keer oplossingen die te "individueel" zijn. Dus als ik met mijn telefoon ben vertrokken, kunnen de anderen het niet bedienen (of moeten ook weer van alles installeren)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

jahtari

Quote from: CineSmurf on October 12, 2020, 12:31:26
Die Lenovo ziet er inderdaad ook netjes uit. Dat past wel in wat ik zoek inderdaad.

Liefst zou ik Apple hebben, maar mijn iPad uit 2012 is kennelijk al te oud voor ongeveer alles. Nieuwe zit je toch al boven de 300 euro, dat is me wat te gortig.
Gaat zo'n apparaat toch 8 jaar mee, niet verkeerd.

Als je die 300 euro uitsmeert over 8 jaar, valt dat toch mee.  :D Bekend eco systeem en compleet nieuw.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

CineSmurf

zeg maar 300 (eigenlijk 600) euro per jaar, heb hier een hele stapel oude iPads liggen. Iedereen in huis heeft er een, plus nog een iPad 1 en deze iPad 3. Had eigenlijk gehoopt dat ik zo'n oude voor deze functie kon inzetten.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

angelo41

#13
Quote from: CineSmurf on October 12, 2020, 12:32:34
Maar werkt dat ook voor iedereen? Ik zit hier met een huishouden van 5 man, al een paar keer oplossingen die te "individueel" zijn. Dus als ik met mijn telefoon ben vertrokken, kunnen de anderen het niet bedienen (of moeten ook weer van alles installeren)
je kan het hele huishouden toevoegen. wij zn hier ook met 5.je kan hun stem ook leren herkennen. en iedereen ka  de home app van google installeren he

zie voorbeeld en zo kan je u kids ook toevoegen.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


CineSmurf

Kan je die hub ook gewoon op het scherm bedienen? Zou ik eigenlijk het handigst vinden.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Kwabbernoot

Uiteraard je eigen keuze maar waarom zou je voor de hub gaan als zo'n Lenovo hetzelfde kan en daarnaast (veel) meer?

Groeten...

angelo41

Quote from: CineSmurf on October 12, 2020, 12:59:06
Kan je die hub ook gewoon op het scherm bedienen? Zou ik eigenlijk het handigst vinden.
ja.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


angelo41

#17
Quote from: Kwabbernoot on October 12, 2020, 13:03:36
Uiteraard je eigen keuze maar waarom zou je voor de hub gaan als zo'n Lenovo hetzelfde kan en daarnaast (veel) meer?

Groeten...
is ook maar een voorstel. [emoji106] [emoji106] [emoji106] [emoji106] denk niet dat al beslist is

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

Hanky Panky

Quote from: CineSmurf on October 12, 2020, 12:44:13
zeg maar 300 (eigenlijk 600) euro per jaar, heb hier een hele stapel oude iPads liggen. Iedereen in huis heeft er een, plus nog een iPad 1 en deze iPad 3. Had eigenlijk gehoopt dat ik zo'n oude voor deze functie kon inzetten.

Ik heb mijn Ipad mini als refurbished bij Trixon gekocht. Scheelde nogal met een nieuwe en je krijgt garantie (en een BTW bon in mijn geval).

Maar als ik even kijk zit je toch al snel aan de €300 voor een recente mini of Air 2
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

CineSmurf

Ik wilde bij de mediamarkt even kijken naar de google hub. In de aanbieding, dus 'm maar even meegenomen om te experimenteren.

Doet wel redelijk wat ik wil. Stembediening is toch wel grappig. Als ik nu roep "doe de afzuigkap aan met sfeerverlichting", dan doet ie dat prima. Ikea lampen ook. Ring deurbel is kennelijk een te grote concurrent (is van Amazon volgens mij), die doet t niet.

Heos koppelen valt ook nog niet mee. Hij ziet de speakers wel, maar het lukt me met geen mogelijkheid spotify af te spelen op de speakers...

Als met al weer zo'n concept, waar ik ff het fijne van moet snappen, maar prima ding op het aanrecht. Vakantiefoto's komen ook een voor een voorbij als je 'm niet gebruikt.  8)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

angelo41

die deurbel zou ik even in de smartlife app zoeken bij camera bewaking staat dit. en de apm linken in je hub. dan kan het wel werken denk ik.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


angelo41

#21
ziet er zo wat uit hier.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

angelo41

voor je heos heb je al gekeken bij assistent? daar muziek. staat daar je kan andere diensten kiezen.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


CineSmurf

Ik heb ook zo'n soort overzicht nu, inderdaad. Alleen als ik naar spotify ga, ziet ie alleen mijn google hub en mijn (android) televisie als mogelijke afspeelapparaten, niet al mijn HEOS speakers en amp.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Hanky Panky

Quote from: CineSmurf on October 12, 2020, 17:49:16
Ik heb ook zo'n soort overzicht nu, inderdaad. Alleen als ik naar spotify ga, ziet ie alleen mijn google hub en mijn (android) televisie als mogelijke afspeelapparaten, niet al mijn HEOS speakers en amp.

Google home vertikt het hier ook om muziek via Heos af te spelen (Denon receiver).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000