PSM-1

Started by Buzz Lightyear, June 6, 2002, 00:05:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RuudG

#25
QuoteLaten we niet de kant op gaan om van een mug een olifant te maken, ik schat dat op NTSC er 1% titels zijn met problemen en op PAL 10%. Geef mij een scaler die ALLES goed doet.
Ik ben het met de strekking van je opmerking eens (op de getallen na, want die zou ik graag onderbouwd zien). Alles goed doen is geen makkelijke klus en de PSM doet gewoon veel goed en is in prijs/prestatie/gemak termen een zeer goede oplossing. Persoonlijk ben ik dan ook erg positief over de PSM. Maar duidelijk is ook dat er zo nu en dan iets niet helemaal goed gaat bij een aantal PAL titels, met name de introductie van staircasing.

Deze titels komen van verschillende maatschappijen af en daar zitten ook oudere titels bij, bv. Contact R2 is uit 1998. Aangezien een gedeelte van deze titels op de HTPC geen staircasing vertoont, met R2 Gladiator en Toy Story als meest bekende voorbeelden, zou het Cinematrix sieren als ze zich niet afwendt van dit probleem en probeert de PSM-1 ook op dit punt te verbeteren. Als de HTPC het kan, dan moet ook de PSM dit kunnen. Zelfs als het uiteindelijk een PAL masteringprobleem blijkt te zijn.

QuoteDit is ook wat Cinematrix niet lekker zit, maar de PSM-1 werkt zoals hij hoort te werken, de fout moet dus ergens anders liggen.
Dit vind ik dus iets te makkelijk van Cinematrix. Nogmaals, er zijn PAL titels die het op de HTPC wel goed doen.

Zolang Cinematrix dit niet serieus aanpakt en haar hoofd in het zand steekt, ben ik bang dat deze discussie steeds weer terug blijft komen. Ook nu steekt het weer spontaan de kop op. En dat doet, jammer genoeg, iedere keer weer afbreuk aan de grote kracht van de PSM. Dat lijkt me eerlijk gezegd geen goede strategie van Cinematrix en niet in het belang van kopers maar ook niet van Cinematrix zelf.


Groeten,

Ruud

logix

#26
Pearl Harbor vind ik persoonlijk bijna om niet aan te zien, alliasing distortion, vette staircasing.
Terwijl ik dit bij andere bronnen niet eerder heb gezien.
Zoiets veroorzaakt de PSM-1 en niet de DVD,
wanneer wil je dat nu inzien Frank?
Ik snap wel dat het moeilijk toe te geven is omdat je het product zelf verkoopt, maar het ligt niet aan de DVD.
Op alle andere bronnen (tot dusver, HTPC, skyworth, nintaus, qaudscan) heb ik geen staircasing gezien bij Pearl Harbor!
Ik probeer hier niet de PSM-1 zwart te schilderen want ik ben er verder super te vreden mee, maar er zijn enkele kinderziektes die er naar mijn mening allang eerder uitgehaald moesten worden door Cinematrix!
Zo heeft elke bron wel iets, de PSM-1 scaled niet altijd lekker met PAL.



Grt,
Ruud



J.A.F._Doorhof

Ruud en Ruud  ;D.

Ik ben de eerste die dit heeft toegegeven, ik heb namelijk al een hele tijd geleden aangegeven om een lijst op te stellen met de probleem titels.

Zal er nu weer een topic over openen.
Het verhaal dat je op de Quadscan de staircasing NIET ziet is vreemd, want de Quadscan is zeer gevoeling voor PAL en staircasing en geeft op exact dezelfde punten als de PSM-1 de staircasing, alleen is het resultaat softer waardoor het minder opvalt, ook de Deuce video scaler had hier last van.

De HT-PC doet het goed ?
Is waar, maar hoe ?

Ik denk dat Cinematrix zich helemaal geconcentreerd heeft op de PSM-2 (als die er nu nog komt), en het probleem met de PSM-1 niet verder heeft onderzocht.

Wat ik wel wil benadrukken is de manier waarop de speler staat, als je praat over VETTE staircasing check dan aub of je speler of 16:9 staat, als je praat over normale staircasing dan is het inderdaad een probleem van bepaalde PAL titels, en ik ben één van de eerste die dit gemeld heeft, ik geloof al in 1999 op het AVS forum, toen hadden we zelfs nog combing artifacts die nu praktisch (voor 99%) opgelost zijn.

Het perfect scalen van een bron is een zeer moeilijke taak, en een perfecte scaler bestaat niet, ook bij de HT-PC zijn er titels die gewoon NIET goed lopen, mischien niet met staircasing maar met schokkende panns, lichte ruis, etc. etc.

Elke scaler heeft iets dat mis gaat, en bij de verkopen en noem maar op zal ik dit altijd vermelden, en biedt ik klanten ook aan om met hun eigen DVD's (R2) te komen kijken en te oordelen of het storend is (Ruud), ik heb nog NOOIT een klant gehad die na het zien van de problemen de PSM-1 niet kocht.

Ik onderken het probleem dus wel degelijk, maar baal er niet van, de PSM-1 kost € 750,00 en is op 98% van MIJN collectie helemaal perfect, wat heb je dan nog meer te wensen  ;D.

Wat ik je wel wil aanraden is om de PSM-1 op 1024x768 te laten draaien, op ALLE andere resoluties zijn er namelijk WEL mini staircasing te zien.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

QuoteElke scaler heeft iets dat mis gaat, en bij de verkopen en noem maar op zal ik dit altijd vermelden, en biedt ik klanten ook aan om met hun eigen DVD's (R2) te komen kijken en te oordelen of het storend is (Ruud), ik heb nog NOOIT een klant gehad die na het zien van de problemen de PSM-1 niet kocht.
Ik neem aan dat je deze Ruud bedoeld?  :D

Je bereidheid om mij de mogelijkheid te bieden uitgebreid te beoordelen of de staircasing een deal breaker zou zijn, waardeer ik en siert je. En dat andere scalers ook fouten hebben, is een onbetwistbaar gegeven. Alles bij elkaar opgeteld was de aanschaf van de PSM-1 voor mij dus een makkelijke keus. Dus daar hoef je je helemaal niet voor te verdedigen of te verantwoorden.

Daar gaat het wat mij betreft ook niet om. Het gaat me om de handelwijze van Cinematrix. Aangezien zij weet dat dit probleem zich voordoet, lijkt het me goed ondernemerschap van Cinematrix om een oplossing hiervoor te vinden. Wat me teleurstelt is dat ik de indruk heb dat Cinematrix, zoals jij ook al aangeeft, haar kaarten heeft gezet op de PSM-2 en voor lief genomen heeft dat de PAL prestaties van de PSM-1 bij een aantal titels niet optimaal zijn. Zoals ik hierboven al zei, dit is dom aangezien Cinematrix hier steeds weer opnieuw negatieve aandacht door krijgt.

Dus als je Cinematrix nog eens zou kunnen prikkelen om hier naar te kijken, als was het alleen maar om de PSM-2 (als die er ooit komt) wel van dit probleem te vrijwaren, heb jij je padvindersdaad voor vandaag weer gedaan  ;)

Is het overigens duidelijk of de staircasing tijdens de pulldown reconstructie of tijdens de upscaling ontstaat?


Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

Tijdens de pulldown volgens mij, anders zouden ALLE titels er last van hebben.

Ik heb Cinematrix erop gewezen (al een paar jaar), en het wordt ook steeds beter, immers de eerste PSM-1's hadden last van Combing, Judder, Scaling artifacts, en de laatste series (laatste 2 jaar) zijn praktisch perfect op een enkele titel na.

Vergeet niet dat wij de dealer zijn  ;D, Cinematrix weet van bepaalde titels. Het probleem is gewoon dat het niet alle titels zijn, maar maar een paar.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

logix

#30
Vette staircasing is misschien wat overdreven (misschien dat wij CRT'ers er wat gevoeliger voor raken en 1 klein trappetje meteen als VET beschouwen  ;)) maar het is er wel degelijk. En ja ik heb gewoon 16:9 op m'n player ingesteld.
Ik zal nog eens kijken met welke titels er nog meer probleempjes te zien zijn.
Scheelt wel dat ik meestal R1 aanschaf, maar in de videotheek ligt meestal R2 :(

Grt,
Ruud

ps ik draai op 1024x768

J.A.F._Doorhof

Perfect vul mijn lijstje aub aan waar ik mee begonnen ben, dan kunnen we zien hoe erg het nu is gesteld met de titels.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Pepsi-san

Heb de Sony geprobeerd aan mijn pc-monitor met de volgende resultaten (met en zonder dongle):
PAL => werkt goed met de volgende instellingen vand e dongle: oxxooooo (o=aan). dip4+5 uit geeft het klapperen van het pal beeld.

NTSC => MEGA slecht beeld; beeld trilt en is zeer blokkerig (soort van ZX Spectrum DVD), ongeacht resolutie en andere instellingen.

Denk dus toch dat de PSM1 niet goed functioneerd, en wil hierbij gebruik maken van je aanbod (Frank) om langs te komen. Beschik eind deze week over een auto, dus dan ergens gaarne.

Alvast bedankt iedereen!

logix

Pepsi san,

Ik denk inderdaad dat er bij jou wat anders aan het handje is, iets is er hardware matig niet helemaal tof meer...



Sukses,
Ruud

J.A.F._Doorhof

Hoeft niet.
Heb je op NTSC ook andere resoluties op de PC monitor geprobeerd.

Het kan zijn dat er per ongeluk een VW10HT programmering in je programma terecht is gekomen.

Stand 4+5 en klapperen kan betekenen dat je onder de 1024x768 draait. Die standen werken namelijk pas op 1024x768 en hoger.

Even wat andere resoluties proberen en alsnog eind van de week even langskomen, als je van te voren een afspraak maakt dan kun je erop wachten ik ben er namelijk bijna 100% zeker van dat het een programmerings probleem is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Pepsi-san

zou het toch erg fijn vinden als ik dan ergens kon vinden welke stand 1024*768 is; kan het NERGENS vinden. Ik heb beide standen van 1008 (PAL) en 757/720 (NTSC) geprobeerd (xox en ooo voor dip 6,7,8).
Zoals ik al zei in mijn vorige post, beide geven op NTSC hetzelfde resultaat!

J.A.F._Doorhof

Ok,

Dan kijken we er even naar als je tijd hebt, want dat zit er toch in de software van NTSC wat verkeerd.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Pepsi-san


J.A.F._Doorhof

Vrijdag middag kan, of Zaterdag.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Pepsi-san

Ik kan vrijdagmiddag gewoon langs komen, of liever op een bepaald tijdstip?

J.A.F._Doorhof

Het beste kun je even bellen met de TD op vrijdag en een tijd met ze afspreken. 0527-636666 en vragen naar Marc of Rob.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Ik zag dat de Cinematrix site inmiddels ook aangepast is...

Al nieuws over de PSM 2?

J.A.F._Doorhof

Nope,

Als er ECHT nieuws is dan zijn jullie de eerste die het horen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND


SulTan

Frank,

Het komt ineens in mij op, maar is de psm-1, nu in mijn 737, ook over te zetten naar een ander toekomstig dvd speler?

En wat zijn daarvan de kosten van het overzetten?

En trouwens, kun je dan bij de 737 het beeld weer via scart laten verlopen?

Mvg,
KHALID

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview