Audiomeubel (met voldoende diepte!): tips?

Started by PatrickP, October 10, 2020, 22:07:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johan 2021

Interessant topic. Het is lastig een meubel te vinden wat alle boxes tickt:

- 45 tot 50 cm diep
- 180 breed (140 kan evt ook)
- niet zwevend maar staand ivm kabels en troep die op de muur is bevestigd te verbergen
- groot middenvak met speakerdoek om grote receiver en centerspeaker in kwijt te kunnen

Ik kom uit bij maatwerk (duur) of moet zelf met de ikea kasten gaan knutselen vrees ik. Apart dat er weinig kant en klare oplossingen hiervoor zijn. Kan alleen Unnu en Spectral vinden waar unnu te laag is en soectral ook snel richting de prijzen van maatwerk gaat.   

Ik ga deze volgen voor meer tips.

Rowdy


HJ2

Quote from: Johan 2021 on March 16, 2021, 22:43:03
Interessant topic. Het is lastig een meubel te vinden wat alle boxes tickt:

- 45 tot 50 cm diep
- 180 breed (140 kan evt ook)
- niet zwevend maar staand ivm kabels en troep die op de muur is bevestigd te verbergen
- groot middenvak met speakerdoek om grote receiver en centerspeaker in kwijt te kunnen

Ik kom uit bij maatwerk (duur) of moet zelf met de ikea kasten gaan knutselen vrees ik. Apart dat er weinig kant en klare oplossingen hiervoor zijn. Kan alleen Unnu en Spectral vinden waar unnu te laag is en soectral ook snel richting de prijzen van maatwerk gaat.   

Ik ga deze volgen voor meer tips.

Mijn IKEA Hack staat op chromen pootjes, dus niet zwevend. Halverwege (in de diepte) heb ik een matt zwarte plint gemaakt die tot 20 cm. van de rand loopt, daarachter liggen alle kabels, netjes uit het zicht en toch bereikbaar  ;D
Middenvak (waar je bij mij de Marantz ziet kun je prima een hout of alu frame met speakerdoek plaatsen. Of gewoon een deurtje verzagen natuurlijk, kost toch niet zo veel allemaal.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Tabcam

Op zich is een eenvoudige kast bij jouwmaatkast best nog redelijk qua prijs, zeker in vergelijking met Spectral. Je kan ook het topic goede meubelmaker gezocht nog zoeken.

Een paar tips:
1) hoe meer leeg aan de achterkant, hoe eenvoudiger aan en afkoppelen is
2) deurtjes ofwel schuiven ofwel naar boven, anders staan ze in de weg
3) ruimte onder/achter de kast voor kabels


Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Valkyrie

Bij Spectral kan je ook 2de hands kijken. Helaas heb ik zelf destijds de volle pot betaald.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

gizmo2

Je zou ook een meubel kunnen laten maken waarvan de achterzijde open is.
op die manier heb je veel meer ruimte over aan de achterzijde.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Johan 2021

Quote from: Rowdy on March 18, 2021, 16:35:52
En deze:
https://en.norstone-design.com/
norstone Khalm is prachtig ja, alleen 21cm pootjes eronder en dan zie je 5 stopcontacten en een ziggo kastje op de plont geschroeft :-)

Johan 2021

Denk dat ik voor de ikea hack ga met de metod kastjes. Heb wel 2 offertes voor maatwerk uitztaan, maar vrees dat die optie veel te duur gaat worden. Eerst maar eens een nieuwe set kopen en volgend plan is het meubel.

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

Valkyrie

Quote from: Johan 2021 on March 18, 2021, 21:11:00
Denk dat ik voor de ikea hack ga met de metod kastjes. Heb wel 2 offertes voor maatwerk uitztaan, maar vrees dat die optie veel te duur gaat worden. Eerst maar eens een nieuwe set kopen en volgend plan is het meubel.

Wat is je budget?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Johan 2021

Quote from: Valkyrie on March 19, 2021, 08:44:02
Wat is je budget?
Ik denk max 1000 euro. Zal zelfbouw worden verwacht ik. Maatwerk valt niet binnen dit budget.

Tabcam

Quote from: Johan 2021 on March 20, 2021, 16:19:54
Ik denk max 1000 euro. Zal zelfbouw worden verwacht ik. Maatwerk valt niet binnen dit budget.
Daar zit jouwmaatkast.nl onder :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Johan 2021

Quote from: TabCam on March 20, 2021, 17:23:26
Daar zit jouwmaatkast.nl onder :angel:.
Ja, maar die voldoet niet helemaal. Moet ik alsnog zelf de deurtjes aanpassen met speakerdoek en zo.

Tabcam

Quote from: Johan 2021 on March 20, 2021, 21:18:06
Ja, maar die voldoet niet helemaal. Moet ik alsnog zelf de deurtjes aanpassen met speakerdoek en zo.
Denk even contact opnemen en je bent klaar. Vergeet de open achterkant niet ;D.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

ll0ll

In meubels weggestopt hifi is zo 2020. De ouderwetse hifitoren is weer helemaal hip&happening  8)

Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

Rowdy


Klout10

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Trabuca

Mooie kast, maar 376mm inwendige diepte kan je niks mee
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

PatrickP

Precies. Passen jouw spullen erin/erop?
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Refie

Gisteren bij https://hout-art.nl/ een meubel besteld. 63cm diep zodat mijn Parasound amps er in passen. In het midden ruimte voor de center. Totale breedte 176cm hoogte 76. Zwart stalen frame met eiken. Prijs Ong. €1500.
Staan niet op de website, is maatwerk.
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

KayaRahnee

Een flexi meubel kan iedereen maken, zelfs de meest onhandigen zal het lukken ... men bepaald zelf zowel maten, indeling, vorm, ssort hout, kleur enz ... En dit tegen een fractie van de prijs van een kant en klaar meubel.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

mcintoshfan

Quote from: katwax on October 11, 2020, 01:38:09Spectral kasten etc worden gemaakt met audio/video in het achterhoofd.
In mijn kast kan zonder veel moeite een AV etc, ook goed voorzien om kabels langs achter aan te sluiten (stroom, speakers, ...)

+1

Ik had hetzelfde probleem, kon bijna niks vinden voor een beetje normale prijs.
Bij spectral wel geslaagd
Kenwood L07d / Denon Pma-S1 / Denon Da-S1 / Focal Electra 905 / Lowther bicor 200 Pm7A

Kingpin

Quote from: mcintoshfan on July  4, 2023, 19:07:50+1

Ik had hetzelfde probleem, kon bijna niks vinden voor een beetje normale prijs.
Bij spectral wel geslaagd
Just-Racks by Spectral  ::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mao

Tijdje geleden had ik hetzelfde probleem heb zelf een audio rack gemaakt en ff goed gekeken naar de wat betere Audio meubels.

Totaal was ik zo een kleine 900/1000 euro kwijt voor dit rack. Inclusief het laten spuiten bij een meubelspuiterij wat al ruim 450 euro was.

Alle componenten heb ik op maat besteld tot de mm nauwkeurig via Internet. De dikke bladen zijn van 38mm
MDF en de dunnere 22mm. Gekozen buis is 32x2 mm geslepen RVS.
Mijn meubel loopt taps. Het onderste blad is 20 korter dan het boventste en de tussen bladen 10 cm. Nu heb je genoeg ruimte om achterlangs je bekabeling weg te werken en je meubel staat met het bovenblad keurig tegen de muur. Onderkant dus 20 cm omdat je veel ruimte nodig hebt voor je stroomvoorziening en stekkerdoos.

Dit meubel is 120 cm breed en 70 diep en biedt genoeg ventilatie voor de buizen versterkers (dacht ik)
Onderkant van het bovenste blad waar de MC 2152 staat wordt erg warm. Ik kijk het nog even aan anders zal er in het bovenblad een ventilatie rooster geplaatst moeten worden. Dit wordt een zgn. keukenplint rooster.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Refie

Quote from: Refie on March 13, 2022, 09:14:42Gisteren bij https://hout-art.nl/ een meubel besteld. 63cm diep zodat mijn Parasound amps er in passen. In het midden ruimte voor de center. Totale breedte 176cm hoogte 76. Zwart stalen frame met eiken. Prijs Ong. €1500.
Staan niet op de website, is maatwerk.
/2/]https://hout-art.nl/index.php/fashion/accessories/equipment/electronic/show-feature-categories/webwinkel/wonen/kasten-1/dressoirs/dressoir-stalen-frame-butler-eiken-detail#vm-additional-images[product]/2/

Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla