Het Pink Floyd topic

Started by Joris1971, November 30, 2013, 08:48:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henkjan_O

mening opgedrongen?   je gaat toch zelf naar z'n concert?  of dat van een andere artiest met sterke mening? 
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Cyrus·


Quote from: Henkjan_O on April  7, 2023, 11:23:32mening opgedrongen?  je gaat toch zelf naar z'n concert?  of dat van een andere artiest met sterke mening? 

Op zich klopt het, maar ik bedoel het anders.

Roger Waters verkondigt al jaren zijn nogal uitgesproken standpunten, in interviews en in een praatje tijdens zijn concerten. Dat was bij de Us + Them Tour ook al zo. Kun je naar luisteren of niet, prima. 

Wat nu schuurt, is dat de huidige show is doorspekt met zijn standpunten, die gedurende de hele show levensgroot worden geprojecteerd. En als je dat niet prettig vind, dan kun je wat Waters betreft "opduvelen naar de bar" Dan wordt het wat mij betreft opdringen. 

Overigens: ikzelf kan dat goed scheiden, ik ga vanavond gegarandeerd van de muziek genieten en laat alle politieke uitingen gewoon langs mij heen gaan zonder er echt aanstoot aan te nemen (ondanks dat ik het niet echt met hem eens ben). Maar ik kan mij voorstellen dat niet iedereen daar zo flexibel mee om gaat. 
Groeten,
Edwin

jahtari

Quote from: maximus79 on April  7, 2023, 10:05:33Tja wie wil er in de wereld van Waters leven......iedereen die gelijk behandeld word en geen oorlog ... bah.... wat moet iedereen met die vrijheid... ;D

Ah ja, die (linkse) mensen zijn zo tolerant, totdat je een andere mening hebt.

Dan kun je naar de bar, of erger.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

minplus

Dochter vond het behalve zijn wat zwakke stem een fraai concert.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

mondiaal

Quote from: maximus79 on April  7, 2023, 09:41:50Kun jij de "statement" van Roger Waters uitleggen??

My bad ...te snel gereageerd. Love and peace is ook wat mij betreft de key. Verkeerde inschatting.

Cyrus·

Show was top: geluid prima, mooi decor, visuals allemaal top. Muziek was ook geweldig, stem van Roger Waters inderdaad broos, maar goed hij is al 79 dus dan mag het. Alles klopte. 

Heel veel politieke statements tussendoor, zowel op de visuals als in teksten van Waters. Wat de inhoud daarvan betreft: daar moet iedereen voor zichzelf maar een mening over vormen.

Opvallend: voor de Ziggo dome een actie om Julian Assange te steunen - iemand waar Waters het kennelijk sterk voor opneemt.  
Groeten,
Edwin

CZ79

Waarom denk je dat de ziggo dome Julian zou steunen? Volgens mij gewoon een van de vele statements en meningen van Roger en niets meer dan dat.

Of lees ik het verkeerd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Cyrus·

#457
Je leest het verkeerd. Vóór de Ziggo dome, dus buiten op straat, was die actie. Niet geheel toevallig, snap ik ook wel...
Groeten,
Edwin

CZ79

Ah ok, helemaal niet gezien
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Cyrus·

#459
Geen probleem, ik snap je verwarring hoor  ;)
Groeten,
Edwin

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

CZ79

Wij gingen door de VIP ingang (ook links naast de hoofdingang), maar ik heb  het even niets gezien
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Cyrus·

#462
Die kensen stonden ter hoogte van waar her fietspad overgaat in stoep / voorplein van de Ziggo dome. Er werden pamfletten uitgedeeld.
Groeten,
Edwin

eddy135

Quote from: jahtari on April  7, 2023, 15:33:55Ah ja, die (linkse) mensen zijn zo tolerant, totdat je een andere mening hebt.

Dan kun je naar de bar, of erger.
Nee, rechts is fijn.... :-\
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

marcush

#464
Ik heb Roger Waters niet nodig om een politieke mening te vormen, dus daarvoor ging ik er niet naartoe.

Ik heb hem niet op antisemitisme kunnen betrappen, sterker, er rolde nog een "F*ck antisemitism" over het scherm. Hierbij de disclaimer dat er soms zoveel teksten in sneltreinvaart over de schermen denderden, dat ik best wat gemist kan hebben.

Wel de redelijk universele oproep voor rechten van de Palestijnen, evenals voor nog vele andere groeperingen (LHBTI, Indianen,...), maar dat kun je niet onder antisemitisme scharen.

Zijn teksten omtrent "misdragingen" van Amerikaanse presidenten waren feitelijk niet geheel onjuist, de kwalificatie die hij hieraan koppelde ("war criminals") op zijn minst vrij extreem. Het hierbij niet benoemen van Poetin als war criminal was een gemiste kans....

Maar daar kwamen we dus ook niet voor.

Het concert was muzikaal geweldig. Uiteraard veel Pink Floyd en een geweldige band. De zwakste schakel was Roger zelf, althans zijn zang. Echter, dat is altijd al zo geweest en op 79 jarige leeftijd kan en mag je daar geen verbetering meer in verwachten. Maar in het algemeen werd dit redelijk gecamoufleerd.

Hoogtepunt vond ik het tweede deel van Dark side of the moon vanaf Us and them. Gedurende meerdere songs prachtig visueel ondersteund met het langzaam opbouwen van een fotocollage van portretten. Kippenvel!  Gezien het luidruchtige en langdurige applaus hierna, was ik niet de enige.


haythijs

Wellicht leuk voor de fans.
Ik had een kort tripje Scheveningen, en op een avond naar deze voorstelling in het Omniversum geweest, prima vermaak.
Het gehele album begeleidt met indrukwekkende animaties. Het beeld is immens, wat voor mij ook wel past bij deze muziek. Tevens hoor je de muziek in een surroundformat, maar voor liefhebber die het album al in 1 van de vele uitgaves kent in bv Sacd of bluray format, is dat uiteraard niks nieuws. Hooguit iets grotesker.  ;D
https://www.youtube.com/watch?v=dL6kLE3UsbM


Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare