bryston monoblok, clipping, bias en dc off-set vraag.

Started by gizmo2, October 10, 2020, 13:18:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Opsturen is goedkoper ?

Gewoon doen. Jossie weet waar die het over heeft.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Gizmo2 is uiteraard welkom Hans maar hij heeft een reparateur in de buurt.  Met dit soort apparaten is dat wel veel handiger...
Omni !

m9

Quote from: gizmo2 on October 11, 2020, 12:30:29
dan ben ik zeker.
maar ik wil toch nog aanhalen dat ik een beetje teleurgesteld ben in de winkel (ik ga niet zeggen welke) waarvan ik ze gekocht heb, zij hebben mij er wel op gewezen dat er het een en ander aan veranderd is.... men had het over afgekoppeld maar niet dat hele secties eruit gesloopt zijn, xlr board eruit, softstart eruit, rare tiwraps om de kabels, rubberen plakaten en nog meer van die onzin dingen.
ik schrok me kappot toen ik de kappen eraf gehaald had, ik had meteen zoiets van wat een treurige bende.

maar goed ik heb gelukkig nog een Cambridge versterker om die in de tussentijd te gebruiken.

ik hoop dat het allemaal nog te redden is, of in ieder geval een normale werking voor hoe ze er nu uit zien.

wie haalt er nou in vredesnaam een softstart en xlr board eruit???

welke winkel is dat.. jacobse en van es :D

gizmo2

Quote from: m9 on October 11, 2020, 20:39:09
wie haalt er nou in vredesnaam een softstart en xlr board eruit???

welke winkel is dat.. jacobse en van es :D
Die brystons had een klant van die winkel te koop staan, zij verkochten in opdracht klant.
Details waarom die spullen eruit gehaald zijn weet ik niet, ik vermoed om het geluid te verbeteren.
Mij is verteld dat de power knop afgekoppeld was en aangezien deze dan altijd aan moeten staan en behoorlijke stroomverbruikers zijn dacht ik laat ik de power knop maar weer aansluiten zodat ik de boel normaal aan en uit kan zetten.
bij openen bovenkap bleek dat veel componenten verdwenen waren en niet meer mogelijk was om dit normaal te laten werken.

In het vervolg toch maar eerst vragen of de kap eraf kan voor ik tot koop over ga[emoji848]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

jossie

Misschien heeft de ietwat 'schuldbewuste' vorige eigenaar die onderdelen nog liggen en kun je ze voor een 'prikkie' overnemen...

Of beter, met geld erbij, hoeft hij het zelf niet in orde te maken.

Mocht u toevallig meelezen? Help Gizmo2 even de winter door ja? Bedankt!
Omni !

gizmo2

Quote from: jossie on October 11, 2020, 21:10:43
Misschien heeft de ietwat 'schuldbewuste' vorige eigenaar die onderdelen nog liggen en kun je ze voor een 'prikkie' overnemen...

Of beter, met geld erbij, hoeft hij het zelf niet in orde te maken.

Mocht u toevallig meelezen? Help Gizmo2 even de winter door ja? Bedankt!
Hahaha dat was ook mijn gedachte, alleen bekruipt me ook het gevoel dat hiermee ook wel eens mee gerommeld kan zijn[emoji38]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

inmiddels het probleem gevonden ;D

het was de drie kleurige clipping led van het gainboard, deze maakte door corrosie sluiting met de naast gelegen verbinding (ook gemeten met de multimeter) en daardoor een verkeerde clipping melding gaf,na de boel grondig te hebben schoongemaakt werkt het weer als vanouds.
heb ook meteen de 220 volt inleds weer aangesloten deze had hij ook afgekoppeld maar wel zodanig dat de zekeringen nog werkte (gelukkig maar :satisfied:) ik kan in ieder geval nu weer normaal een 220 volt kabel gebruiken met stekkers.

ik ben weer helemaal happy :colgate:
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

jossie

Ik denk dat je tweekleurige leds hebt, rood en groen, ze maken dan oranje door ze allebei aan te sturen.

Als je bekent met met nand poorten en een dosis hoofdpijn wil kun je het circuit even analyseren hoe ze dat voor elkaar krijgen  ;D

Mooi dat hij weer goede werkt!

Als je werkt aan het apparaat, wacht in ieder geval tien minuten nadat je 'm uitgezet hebt, in het schema staan weerstandjes die de voeding laten leeglopen maar of ze er zitten... (ik hoop het)
Omni !

gizmo2

Quote from: jossie on October 13, 2020, 12:46:22
Ik denk dat je tweekleurige leds hebt, rood en groen, ze maken dan oranje door ze allebei aan te sturen.

Als je bekent met met nand poorten en een dosis hoofdpijn wil kun je het circuit even analyseren hoe ze dat voor elkaar krijgen  ;D

Mooi dat hij weer goede werkt!

Als je werkt aan het apparaat, wacht in ieder geval tien minuten nadat je 'm uitgezet hebt, in het schema staan weerstandjes die de voeding laten leeglopen maar of ze er zitten... (ik hoop het)
inderdaad er staat groen en rood op het boardtje.....in de handleiding hebben ze over de drie kleurige led, vandaar ik het maar zo opgeschreven heb.

ik wacht altijd een ruime tijd eer ik de vingers erin steek en uiteraard geen stekkers aangesloten:colgate:
maar ga me eens verdiepen in dat schema van jouw of ik allemaal ga begrijpen is weer een heel ander verhaal :notify:....maar ik ga een poging wagen.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: