TW5000 vs TW9400

Started by bfrqrv, December 17, 2020, 09:48:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bfrqrv

Ik weet dat dit een gekke VS is maar twijfel over het volgende. Ik ben bang dat alleen "zien" de beslissing gemakkelijker gaat maken, maar misschien kan ik een goede inschatting doen met jullie reacties.
Ik heb nu dus de TW5000 en heb een paar jaar geleden een Benq gekocht om wat te testen met het 3D gebeuren.
Nu heb ik al een tijdje de TW9400 op het oog, maar telken als ik de TW5000 aanzet denk ik van het beeld is eigenlijk prachtig zo.
Inmiddels wel veel HDR materiaal wat ik bekijk op een LG oled C8.

Met 4k HDR materiaal schakel ik eigenlijk niet meer over naar de projector, omdat je dan teveel inboet op contrast en licht en ook op resolutie. Met al het materiaal wat minder is vindt ik de projector nog steeds prettiger kijken.

Ook vindt ik de FI van de TW5000 best redelijk waardoor ik best vaak deze optie aan heb staan. Ik begrijp dat de TW9400 dit ook kan maar niet met 4k materiaal. Dat zou een dealbreker kunnen zijn als ik ook met een TW9400 de FI soms aan hebben willen staan.

Zijn er mensen met ervaring tussen beide projectors en die hier wat over kunnen zeggen. Is de stap tussen deze twee en zeker met HDR materiaal een grote?



J.A.F._Doorhof

Het is een enorme stap
De 9400 was/is echt zo'n doorbraak projector
Je hebt soms kleine winst per generatie en de 9400 is simpelweg een unit waar Epson echt de spijker op de kop slaat qua prijs en performance.

Ik weet zeker dat als je een goed gecalibreerde 9400 naast je 5000 zet je behoorlijk weg geblazen word.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Guus2

#2
De 9400 is inderdaad een "doorbraak projector", ik kan met eigen ervaring zeggen dat de stap vanaf de 9200 enorm is (dus van de 5000 des te meer).

Een ding is echter wel belangrijk om te weten: De ingebouwde HDR functie van de 9400 (OOK ISF gekalibreerd) haalt het absoluut niet bij de 9400 i.c.m. MadVR i.c.m. gekalibreerde SDR (vooral met de nieuwste releases van Madshi's MadVR). Het verschil hiertussen is echt gigantisch, de ingebouwde HDR komt hier zelfs niet bij in de buurt.

Oftewel mijn aanraden is om zeker voor de 9400 te gaan, maar om HDR content enkel via gekalibreerde SDR af te spelen met een HTPC met MadVR. Dan haal je echt het maximale uit de projector. Dat is echt een wereld van verschil i.v.m. de ingebouwde HDR.

Dan raad ik hierbij ook nog aan om hem te kalibreren in normal lamp mode en "Natural" voor SDR, dan haal je de hoogste lichtopbrengst bij een normaal geluidsniveau en goede calibratiewaarden voor SDR. De hoge lichtopbrengst is bij HDR content belangrijk.

FI is het enige echt zwakke punt van de 9400, ik vind het niet om aan te zien. De e-shift 4k is echter uitermate goed en komt behoorlijk dichtbij native 4k.

Aangezien praktisch alle HDR content 4k is, raad ik dus aan om:
- FI uit te laten
- voor 4k e-shift te gaan i.p.v. 1080p content/downscaling
- de projector te kalibreren op Natural mode SDR op normal lamp mode (eco flikkert "soms"/is gemiddeld wat onrustiger en heeft minder lichtopbrengst, high is echter te luidruchtig)
- een HTPC te gebruiken als de source i.c.m. MadVR

Deze combi haalt het maximale uit de 9400, de LG zal je hierna denk ik niet meer willen aanzetten.

bfrqrv

#3
Ik probeerde Guus te bereiken met PM omdat het volgende wat off-topic is, maar er gaat iets fout. Misschien dan toch zo iets beter. Inmiddels aangeschaft! Ik probeer Guus zijn advies te volgen, maar vraag mij af welke front-end speler hij gebruikt. Ik wil wel graag een speler die het disc gevoel behoud zoals Dvdfab player of Jriver. Ik ben met die laatste nu aan het testen, maar telkens vindt ik een dedicated harwdare mediaplayer beter dan een HTPC. En ik doe dit al heel wat jaren en probeer telkens weer een HTPC zover te krijgen dat hij net zo vloeiend en probleemloos afspeelt als een mediaplayer.

Kan Guus misschien een voorbeeld geven van het totale plaatje hardware/software om zo de HDR to the edge te brengen?

reza

Even een kijkje nemen in het madVR topic..
En er is geen media player op aarde die beter is dan een htpc met madVR er op.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Guus2

Ik heb je een pm gestuurd.

"maar telkens vindt ik een dedicated hardware mediaplayer beter dan een HTPC. En ik doe dit al heel wat jaren en probeer telkens weer een HTPC zover te krijgen dat hij net zo vloeiend en probleemloos afspeelt als een mediaplayer."

Dat het "niet zo vloeiend" afspeelt kan in tientallen verschillende dingen zitten maar let er sowieso op dat de refresh rate matcht met het bestand dat je afspeelt. MadVR en dan vooral de laatste betaversie welke noodzakelijk is voor HDR; is wel een redelijk geavanceerde toepassing. Oftewel je moet er even "induiken" om alles goed in te stellen, ook moet je de hoeveelheid nits van het geprojecteerde beeld opmeten anders krijg je HDR nooit correct. Met induiken bedoel ik dat je er het e.e.a. over moet gaan lezen en uitzoeken. Alle info staat gewoon op het net, maar het kost wel tijd om het perfect te krijgen. Een dedicated mediaspeler is qua beeldkwaliteit niet te vergelijken maar qua gebruiksgemak ook niet. Een HTPC moet je instellen en een losse mediaspeler niet, dat is kabels erin en klaar. Als je het echter allemaal correct ingesteld hebt dan is MadVR uiteindelijk wel gebruiksvriendelijk (bestand openen en klaar) maar de weg er naartoe is natuurlijk langer dan een losse mediaspeler aansluiten en een disc erin doen.

Oftewel eventjes vlug wat proberen is niet verstandig, gewoon goed uitzoeken en instellen anders komt het niet goed. Uiteindelijk is het de moeite sowieso waard, want zonder MadVR krijg je HDR eigenlijk nooit goed.

Traxmore

Hoe gebruiken jullie de HTPC ?
Windows 10 is een ramp, vooral met HDR,gaat bv bij 4K gewoon standaard in HDR mode wat je niet kan uitschakelen.
Heb wel voor full-hd een pc met madvr, projector is toch geen 4k, maar met mijn 4k tv werkt dit totaal niet.
Daarvoor heb ik een media-player en ga proberen nog zo'n player te bemachtigen want dat werkt veel beter, ook met HDR.
Speelt alles vloeiend en correct af ook HDR+ en volledig Dolby Vision HDR , nee een pc kan ik niet aanraden als je niet constant
aan windows en andere instellingen moet sleutelen.
Op linux of LibreElec heb ik nooit geprobeerd, maar stellen dat een pc de ultieme mediaplayer is vind ik toch wat kort door de bocht.

bfrqrv

#7
Guus bedankt voor je behulpzaamheid in je PM!
Ook ik heb wel moeite met de stelling dat de HTPC zoveel beter plaatje geeft als de Standalone players. Het is ook niet dat ik net begonnen ben, want ook ik doe dit al decennia lang  :colgate:
Misschien geldt dit dus alleen van de laatste jaren met de vernieuwde Madvr. Heel veel standalone players getest en af en toe tussendoor de HTPC. Toch telkens weer er van terug gekomen. Misschien is het wel een persoonlijke smaak. Ook draai ik met kostbare UHD players en het lijkt mij toch een beetje sterk dat dit ook zo onder doet voor een PC.

Wat het HDR aangaat kan ik goed inkomen. Ik vindt het HDR van de 9400 niet echt overtuigend, dus ga het zeker proberen. Mijn oude HTPC is toch aan een update toe en dan gaan we eens dynamic tone mapping :pompom:

Is er ergens een vergelijking te zien of een thread met ( bijvoorbeeld )  een Nvidia Shiled en een goed afgestelde HTPC met Madvr?

Guus2

Een HTPC met Windows 10 is zeker wel de ultieme mediaspeler maar enkel met MadVR's laatste beta en enkel met de juiste instellingen en hardware(met een onboard GPU ga je het niet redden...).

"Ook draai ik met kostbare UHD players en het lijkt mij toch een beetje sterk dat dit ook zo onder doet voor een PC."
Geen enkele mediaspeler komt daarbij in de buurt behalve de MadVR ENVY zelf natuurlijk, deze kost echter 8000/12000 euro of iets dergelijks(afhankelijk van de versie) en dat is simpelweg een MadVR als standalone speler, gemaakt voor mensen die er zelf niet uitkomen ( Traxmore  ;) ). Oftewel als je niet de tijd en energie wilt steken in het instellen van een HTPC dan is dat de enige optie om gelijkwaardige beeldkwaliteit te krijgen als met MadVR i.c.m. een HTPC met een fatsoenlijke nvidia kaart. Dit laatste is noodzakelijk voor de hoogste instellingen, een 2070/3070/80 is aanbevolen, een 1080 is minimum het voor hoge HDR of maximale upscaling instellingen.

De standaard HDR van de 9400 is inderdaad niet overtuigend, ook met een calibratie niet (sowieso te donker i.v.m. de bt2020 calibratie(daarnaast kwam mijn calibratie "oversaturated") en enorme verschillen per scene/film, je wilt hierdoor eigenlijk constant aan die HDR-slider zitten, maar dat kan natuurlijk niet; het is nooit goed te krijgen voor een hele film). De enige optie is en blijft de laatste beta van MadVR anders blijft HDR hopeloos.

"Is er ergens een vergelijking te zien of een thread met ( bijvoorbeeld )  een Nvidia Shiled en een goed afgestelde HTPC met Madvr?"
Vast en zeker, Google biedt vast uitkomst.

nee een pc kan ik niet aanraden als je niet constant aan windows en andere instellingen moet sleutelen.
Dan doe je het toch echt niet goed. Ik hoef nooit aan instellingen te sleutelen (behalve een keer bij HDR de nits aanpassen als de lamp van de projector wat minder wordt...), als je het eenmaal goed ingesteld hebt dan draait alles altijd perfect. Als je dat niet voor elkaar krijgt en constant klooit om iets goed te krijgen en het vervolgens niet lukt; dan kan ik mij voorstellen dat het tot frustratie leidt, maar dat ligt dan toch echt aan je eigen onkunde...

bfrqrv

"Een dedicated mediaspeler is qua beeldkwaliteit niet te vergelijken maar qua gebruiksgemak ook niet. Een HTPC moet je instellen en een losse mediaspeler niet, dat is kabels erin en klaar"

Ik heb veel verschillende mediaplayers gehad en geven allemaal wel een iets ander plaatje inderdaad. In sommige gevallen is de smaak bepalend en geeft de "referentie" voor veel mensen niet het mooiste plaatje. Ook de plaatjes uit de hardware UHD spelers zijn allemaal anders. Daarom neig ik toch dat de HTPC "weer een ander plaatje" geeft en niet per definitie de mooiste. Maar dit is gebaseerd op gevoel, maar zolang HTPC liefhebbers niet alle standalone's hebben gezien geldt dat natuurlijk hetzelfde.

De losse players moet je ook wel instellen, maar hebben veel minder specifieke parameters. Die specifieke parameters worden overigens bij een HTPC setup wel "gebruikt" maar vraag mij af hoeveel daarvan niet op een default het mooiste zijn of bijna niet te zien.

Maar ik ga dit zeker beproeven! Bovenstaande is alleen maar een gevoel gebaseerd op opgedane ervaring met vele apparaten.
Nogmaals bedankt voor de discussie :thumbs-up:

reza

Een stand alone media speler kost?
100/150/200 euro.

En htpc minimaal 1000 euro met een hele dikke kaart erin. Die mis je gewoon in een stand alone speler. Zeker met HDR/ madVR is er niks beters te vinden.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Guus2

Quote from: bfrqrv on December 21, 2020, 12:56:47
"Een dedicated mediaspeler is qua beeldkwaliteit niet te vergelijken maar qua gebruiksgemak ook niet. Een HTPC moet je instellen en een losse mediaspeler niet, dat is kabels erin en klaar"

Ik heb veel verschillende mediaplayers gehad en geven allemaal wel een iets ander plaatje inderdaad. In sommige gevallen is de smaak bepalend en geeft de "referentie" voor veel mensen niet het mooiste plaatje. Ook de plaatjes uit de hardware UHD spelers zijn allemaal anders. Daarom neig ik toch dat de HTPC "weer een ander plaatje" geeft en niet per definitie de mooiste. Maar dit is gebaseerd op gevoel, maar zolang HTPC liefhebbers niet alle standalone's hebben gezien geldt dat natuurlijk hetzelfde.

De losse players moet je ook wel instellen, maar hebben veel minder specifieke parameters. Die specifieke parameters worden overigens bij een HTPC setup wel "gebruikt" maar vraag mij af hoeveel daarvan niet op een default het mooiste zijn of bijna niet te zien.

Maar ik ga dit zeker beproeven! Bovenstaande is alleen maar een gevoel gebaseerd op opgedane ervaring met vele apparaten.
Nogmaals bedankt voor de discussie :thumbs-up:

Het is niet echt een gevoelskwestie, vooral betreft HDR. Enkel de nieuwste MadVR versies ondersteunen HDR dynamic tone mapping, standalone spelers hebben deze ondersteuning niet. Om een lang technisch verhaal kort te maken: Zonder deze functionaliteit werkt HDR simpelweg niet goed genoeg/correct op een projector. Naar mijn weten is voor dynamic tone mapping slechts 1 alternatief beschikbaar (i.p.v. MadVR/Envy) en dat is Lumagen, deze kost geloof ik ook iets vanaf 5500 euro en heeft iets minder functionaliteiten dan MadVR. Oftewel een standalone speler kan het helemaal niet dus gevoel heeft daar weinig mee te maken.

Ook upscaling gebeurd via MadVR met al zijn filters simpelweg beter dan met andere standalone spelers, daar is genoeg over te vinden op het net. Dat zit hem inderdaad zoals Reza al aangeeft vooral in de krachtigere processing die door krachtige GPU's mogelijk is gemaakt door Madshi van MadVR.

Veel kijkplezier, als je het eenmaal op orde hebt dan is het de moeite zeker waard. Maar vergeet niet de projector te kalibreren, ook dit maakt een enorm verschil.

bfrqrv

Quote from: reza on December 21, 2020, 13:20:30
Een stand alone media speler kost?
100/150/200 euro.

En htpc minimaal 1000 euro met een hele dikke kaart erin. Die mis je gewoon in een stand alone speler. Zeker met HDR/ madVR is er niks beters te vinden.

Ze zijn niet allemaal zo goedkoop hoor . Ik heb het over 500/750/1000 euro wat de spelers kosten. Wat voor GPU daar in zit weet ik zo niet maar ruim genoeg om 4k/HDR/60 op af te spelen.
Als de HTPC gereed is kan ik het verschil met eigen ogen gaan zien.

@guus2 Dank voor de heldere informatie. Ik had mij al ingelezen inmiddels, maar goed om te zien dat ik in de juiste hoek zit te kijken.

Nog even over de meest ideale situatie met Madvr/beamer/HDR. Dat zal toch altijd nog minder HDR effect geven dan de OLED? Als dat zo is dan is er alleen winst te BEhalen in de "ruimte" tussen de beamer's default en de OLED. Uiteindelijk wint de OLED dit verhaal toch altijd van de beamer als je puur kijkt naar de specs en even het grootbeeld effect weg laat.

reza

Een projector is geen Oled nee.
Dat is ook niet de bedoeling een tv is om tv te kijken.
Een projector is om een bioscoop gevoel na te bootsen voor een grotere film beleving..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

bfrqrv

Quote from: reza on December 21, 2020, 15:33:07
Een projector is geen Oled nee.
Dat is ook niet de bedoeling een tv is om tv te kijken.
Een projector is om een bioscoop gevoel na te bootsen voor een grotere film beleving..

Dat was niet mijn stelling hoor :huh2: Ik had dat al door vanaf de TW10 :pompom:
Ik probeer te achterhalen wat op HDR gebied mogelijk is in optimale omstandigheden met een TW9400 om de nieuwe aanschaf van de HTPC te rechtvaardigen. Dat is een redelijk vraagstuk denk ik.
Daarom nam ik een OLED als voorbeeld/referentie en denk ik zelf dat een beamer dat nooit gaat lukken m.b.t. HDR. Maar omdat we het over Madvr hebben en ik daar geen ervaring mee heb denk ik dat Madvr tussen default beamer en OLED in komt?

reza

#15
 madVR maakt HDR op je projector niet beter, het maakt het kijkbaar!
Op je Oled kan je gewoon HDR kijken omdat je daar vaak al genoeg licht tot je beschikking hebt.  madVR zet juist die gamma curve terug ( waar de projectort het dus moeilijk mee heeft ), naar een BD standaard (rec 709)
Hierdoor kan je het instellen op de nits die je tot je beschikking hebt. Met jou Epson ( afhankelijk van je lamp uren en de grote van je scherm ) heb je hooguit 150 nits op je scherm. Pure HDR begint vanaf 400 nits tot 10.000. De 400 haalt je projector al niet, o.a daarom wordt het beeld zo donker.
madVR zorgt dat al die nits in de range vallen van de door jou opgegeven aantal.

Ik zou je nogmaals aanraden om even in het madVR topic hier op het forum je in te lezen. In dit topic zitten toch wel de twee pioneers op het madVR gebied in Nederland (Williams/Hifiman) die bieden gewoon ontzettende goede ondersteuning.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Guus2

Quote from: bfrqrv on December 21, 2020, 18:01:42
Dat was niet mijn stelling hoor :huh2: Ik had dat al door vanaf de TW10 :pompom:
Ik probeer te achterhalen wat op HDR gebied mogelijk is in optimale omstandigheden met een TW9400 om de nieuwe aanschaf van de HTPC te rechtvaardigen. Dat is een redelijk vraagstuk denk ik.
Daarom nam ik een OLED als voorbeeld/referentie en denk ik zelf dat een beamer dat nooit gaat lukken m.b.t. HDR. Maar omdat we het over Madvr hebben en ik daar geen ervaring mee heb denk ik dat Madvr tussen default beamer en OLED in komt?

HDR is inderdaad oorspronkelijk ontwikkeld voor TV's, dat klopt, maar met de nieuwste MadVR oogt HDR ook super op een projector. Hier komt bij dat UHD bij de nieuwste HDR films ook wat toevoegt, SDR blurays zijn immers allen 1080p, vandaar ook mijn aanraden om e-shift wel te gebruiken.

De techniek van OLED is geheel anders, natuurlijk kan een projector niet zoveel nits produceren als een OLED, dus het oorspronkelijke idee achter HDR komt beter tot zijn recht bij OLED's. Ik ben zelf geen fan van OLED, ik vind het beeld veel te fel, ik vind geprojecteerd beeld mooier, rustiger en zoals een film bedoeld is ogen. Voor mij persoonlijk valt OLED dus sowieso af, maar dit is mijn persoonlijke voorkeur. Ik zal iig niet zonder MadVR's HDR kunnen, want alle nieuwe film releases zijn immers UHD HDR. SDR is nu al bijna iets van het verleden... dus of het de aanschaf van een nieuwe HTPC waard is: In mijn beleving zeker, zonder een HTPC krijg je het immers niet goed.. (of je moet er nog veel meer geld tegenaan gooien) dus het is eigenlijk een nobrainer als je mee wilt met de tijd.

bfrqrv

Quote from: Guus2 on December 21, 2020, 18:27:02
HDR is inderdaad oorspronkelijk ontwikkeld voor TV's, dat klopt, maar met de nieuwste MadVR oogt HDR ook super op een projector. Hier komt bij dat UHD bij de nieuwste HDR films ook wat toevoegt, SDR blurays zijn immers allen 1080p, vandaar ook mijn aanraden om e-shift wel te gebruiken.

De techniek van OLED is geheel anders, natuurlijk kan een projector niet zoveel nits produceren als een OLED, dus het oorspronkelijke idee achter HDR komt beter tot zijn recht bij OLED's. Ik ben zelf geen fan van OLED, ik vind het beeld veel te fel, ik vind geprojecteerd beeld mooier, rustiger en zoals een film bedoeld is ogen. Voor mij persoonlijk valt OLED dus sowieso af, maar dit is mijn persoonlijke voorkeur. Ik zal iig niet zonder MadVR's HDR kunnen, want alle nieuwe film releases zijn immers UHD HDR. SDR is nu al bijna iets van het verleden... dus of het de aanschaf van een nieuwe HTPC waard is: In mijn beleving zeker, zonder een HTPC krijg je het immers niet goed.. (of je moet er nog veel meer geld tegenaan gooien) dus het is eigenlijk een nobrainer als je mee wilt met de tijd.

Echt heel mooi verhaal jongens en duidelijk allemaal.  Hier kan ik iets mee. Alleen al om de techniek bij te houden ga ik weer een nieuwe HTPC bouwen! Toch bespeur ik ook bij jullie persoonlijke voorkeur en kan het daar helemaal mee eens zijn. Ik vindt OLED namelijk wel geweldig mooi, maar ook het beamer gebeuren. Die laatste is veel meer "filmish" en OLED is gewoon zo ontzettend strak.

Conclusie voor mij: Ik ben blij met de aanschaf van de 9400 en zal met mijn standalone spelers al een mooi resultaat behalen. Voor HDR kan ik in de toekomst de nog te bouwen HTPC gaan testen. Ik ben zo benieuwd na dit verschil te beleven welke setup het dan uiteindelijk gaat winnen qua draaiuren :clapping:

bfrqrv

Kleine herleving van het topic. Inmiddels erg tevreden over de 9400, maar vraag mij af hoe snel is de techniek van schermen gegaan de laatste jaren. Ik kan daar eigenlijk niet concreet iets over vinden. Ik heb best een strak 1.2 elektrisch scherm en zie geen digitale neven effecten op de "4k" van de 9400.
Niet dat ik niet tevreden ben dus, maar vraag mij af hoe is er nog versnelling in de schermen geweest?

home@the movies

Quote from: bfrqrv on January  2, 2021, 20:21:51
Kleine herleving van het topic. Inmiddels erg tevreden over de 9400, maar vraag mij af hoe snel is de techniek van schermen gegaan de laatste jaren. Ik kan daar eigenlijk niet concreet iets over vinden. Ik heb best een strak 1.2 elektrisch scherm en zie geen digitale neven effecten op de "4k" van de 9400.
Niet dat ik niet tevreden ben dus, maar vraag mij af hoe is er nog versnelling in de schermen geweest?

Onder het motto, if it ain't broken, don't fix it ;) ;D
Alles is voor verbetering vatbaar maar als je niets verkeerds ziet en je bent tevreden, waarom dan extra geld uitgeven, ook al ben ik verkoper  ;)

bfrqrv

Quote from: home@the movies on January  3, 2021, 15:59:58
Onder het motto, if it ain't broken, don't fix it ;) ;D
Alles is voor verbetering vatbaar maar als je niets verkeerds ziet en je bent tevreden, waarom dan extra geld uitgeven, ook al ben ik verkoper  ;)
Ha ik was ook tevreden met de TW5000 hoor :clapping: ik begrijp dat er weinig is verbeterd qua beeld dus als het gaat om doek. Kon ook niet echt anders. thx!

J.A.F._Doorhof

We hebben qua doeken wel verbeteringen maar de vraag is of je het direct ziet.

Vooral de 4k schermen zijn erg mooi maar in vergelijk met een volledig glad matwit scherm zie ik geen verschil. Met een budget kingpin scherm echter wel degelijk. Maar de vraag is of je dit op de wat goedkopere projectoren ook ziet. Zou dan dat geld in een betere projector stoppen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richard70…

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  3, 2021, 18:08:29
Zou dan dat geld in een betere projector stoppen
Waardoor je daarna alsnog een beter scherm nodig hebt, omdat je het dan wel ziet :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"