Nieuwe LG 65 GX , icm PS5, ANTHEM 720

Started by bask04, October 8, 2020, 21:25:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bask04

aangezien de ps5 binnenkort uitkomt, besloten om mijn LG ef950v te upgraden naar een LG 65gx6la,
Deze is is weer up to date, en zal een stukje beter beeld geven als de huidige ef950v.
Aangezien de ps5 geen optische audio uitgang heeft, en via de anthem waarschijnlijk niet gaat,  ben ik genoodzaakt om hem rechtstreeks op de tv aan te sluiten.
Kan ik vanaf de tv wel alle audio formate met arc terugsturen naar de anthem?

DustinV

Quote from: bask04 on October  8, 2020, 21:25:21
aangezien de ps5 binnenkort uitkomt, besloten om mijn LG ef950v te upgraden naar een LG 65gx6la,
Deze is is weer up to date, en zal een stukje beter beeld geven als de huidige ef950v.
Aangezien de ps5 geen optische audio uitgang heeft, en via de anthem waarschijnlijk niet gaat,  ben ik genoodzaakt om hem rechtstreeks op de tv aan te sluiten.
Kan ik vanaf de tv wel alle audio formate met arc terugsturen naar de anthem?

Alleen als de anthem earc ondersteunt.

NewHT

Quote from: DustinV on October  8, 2020, 23:10:22
Alleen als de anthem earc ondersteunt.
En indien geen EARC ondersteuning dan evt via Toslink max Dolby Digital+

bask04

Je bedoelt vanaf de tv naar de receiver met toslink ?
Nu zit mijn ps4 pro rechtstreeks op de tv , en gaat de audio via de hdmi van tv met arc naar de anthem, dat kan zo blijven dan toch ?

En kan ik niet de ps5 eerst aansluiten naar de anthem en dan naar de tv, of gaat dit niet ivm 2.1

This Game

Zo te zien heeft de 720 hdmi 2.0a . Daar kun je de PS5 best op aansluiten, maar je zult max 4k60 signaal krijgen, geen VRR en de rest is afhankelijk welke 2.1 features evt zijn overgenomen, ik zie ze zo bij de specs niet staan, ook geen e-arc waarmee je evt multichannel LPCM zou kunnen doorsturen
De GX geeft geen DTS meer door, ook niet van externe bronnen en het interne "smart" gedeelte kan alleen maar ARC, dus geen HD-audioformaten en slechts 2.0 PCM.

Alleen de Denon x700 series en de yamaha instappers hebben nog hdmi 2.1, de Xbox SX heeft geen toslink meer, van de ps5 weet ik dat niet.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

NewHT

Quote from: bask04 on October  9, 2020, 08:57:47
Je bedoelt vanaf de tv naar de receiver met toslink ?
Nu zit mijn ps4 pro rechtstreeks op de tv , en gaat de audio via de hdmi van tv met arc naar de anthem, dat kan zo blijven dan toch ?

Ja klopt, zo heb ik op dit moment mijn oude Pio SC-LX81 aangesloten op de LG. Dat werkt, maar geeft dus max DD+ en geen HD audio formaten door.
Als de Anthem EARS ondersteunt heb je dat ook helemaal niet nodig en zal het prima werken.

Quote from: bask04 on October  9, 2020, 08:57:47

En kan ik niet de ps5 eerst aansluiten naar de anthem en dan naar de tv, of gaat dit niet ivm 2.1

Ja, als je receiver een HDMI-out heeft kan dat ook prima. Zo heb ik mijn mac en PS4 op dit moment aangesloten.

Harry HT

Hoi,

Op de PS5 zit geen hdmi audio out toch?  de ps3 had volgens mij wel een audio out (optisch)

Ik ga ervan uit dat je de eigen muurbeugel van de GX gaat gebruiken, trek dan wel genoeg hdmi kabels naar je receiver.

hieronder een linkje:

Wat is HDMI eARC? Waarom is het anders dan HDMI ARC?
https://www.pocket-lint.com/nl-nl/tv/nieuws/152028-hdmi-arc-earc-legde-regelmatig-retourkanaal-uit



Gegoet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

bask04

Gisteren de opgehaald in Arnhem,  en opgehangen.
Nog niet helemaal overtuigd kwa instellen enz.
Maar dat is wennen.
De ps5 moet gewoon rechtstreeks aangesloten worden.
Maar de betere geluidsformaten kan de gx dus niet terugsturen naar de anthem ?

Dit zou wel erg zonde zijn.

Ps wanneer kan ik zien of de gx een 4K signaal ontvangt

Charlemagne

Quote from: bask04 on October 11, 2020, 09:23:43
Ps wanneer kan ik zien of de gx een 4K signaal ontvangt

Op de smartremote AB de knop met de 3 stippeltjes —> Info
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bask04

Dankjewel.

Weet iemand waarom deze tv via youtube maar stereo naar de versterker stuurt,
Met Netflix krijg ik wel dolby digitial 3/2 of 5.1 aansturing.

dinandus

YT kent geen andere geluids ondersteuning dan stereo, helaas...

bask04

en al die atmos demos dan en 5.1 tests die op youtube staan ?

Ettepet

#12
Quote from: Harry HT on October  9, 2020, 13:46:42
Hoi,

Op de PS5 zit geen hdmi audio out toch?  de ps3 had volgens mij wel een audio out (optisch)
Via een SHARC van Thenaudio kun je wel eARC gebruiken op een legacy AV-versterker.  Dit kan door naar optisch om te zetten, of met hun duurdere apparaat ($188) kun je ook de audio via een aparte HDMI-out het als HDMI-signaal aanbieden.

https://thenaudio.com/product/zone-2-earc-audio-processor/

Helaas komt die $188 zo te zien neer op circa 250 Euro (btw + verzend), en is eARC niet altijd de meest betrouwbare voorziening.

Edit: heb er net zelf eentje besteld.