Philips 66OLED845 valt vaak uit

Started by mrrepel, October 8, 2020, 21:04:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mrrepel

Hoi allemaal,

Sinds een half jaartje heb ik deze tv en ben zeer tevreden over het beeld en de mogelijkheden. Waar ik minder blij mee ben is dat de tv, van begin af aan "spontaan" uit gaat. Dit was in het begin eens per zoveel dagen, nu eens per half uur / drie kwartier. De ene dag meer problemen dan de andere
Het aan zetten is dan ook een crime, aantal keer op de aan/uit knop duwen (afstandbediening) of de OK knop (afstandbediening). Na een keer of 5 a 10 drukken heb ik weer beeld. Iemand een idee of ervaring met deze klacht ?

Als bron zit er een NVIDIA shield op en een Arcam AVR600 voor het geluid.

Gr

Barry

fluissie

Een collega van mij had dit , diverse keren iemand geweest en uiteindelijk was het het moederbord

Heb zelf een oled803 en ook allemaal ellende mee wat nu momenteel nog loopt ( beeldscherm , moederbord en interne kabels vervangen en nog kl@te)

Andere collega zijn ze ook al 2 keer geweest , wat voor Philips weet ik niet maar wel dat het een Philips was

Als deze gemaakt is gaat ie de deur uit  :devil:, maar hoop op cashback

Hiervoor 15 jaar div Samsung en Panasonic gehad en nooit ook maar iets mis mee

mrrepel

Hmmmm.... toch maar eens met Philips contact gaan opnemen dan :-(

Xander32

#3
Nu {anderhalf} edit, twee jaar er een 903 staan en geen enkel issue. Fingers crossed ?
Fantastisch beeld én geluid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fluissie

Tja beeld is fantastisch , dat klopt (803 en 903 zijn hetzelfde  op het geluid na ) maar echt genieten doe ik er niet van helaas

mrrepel

Net contact gehad, ga een software update per mail krijgen die "speciaal" is....


Stap 1...check


mrrepel

Tot vandaag geen uitvallers gehad. Ziet er al gord uit  :pompom:

mrrepel

Helaas...weer uitvallers. Met Philips contact gehad, komt een monteur. Monteur belde al in, gaan het moederbord en andere dingen vervangen. Ben benieuwd :mellow:

toetertje

Tot nu toe nog geen problemen gehad met de oled803, maar waarschijnlijk omdat ik
er een verzekering bij gekocht heb.  ;)

fluissie

#9
Wees blij Gertjan

Die van mij wordt opgehaald over 15 min  :devil:

@ Barry ;

Contact gehad met Philips en komt een monteur ?

Via ce repair dan neem ik aan of ? ,.Philips schermde het 'philips,' gebeuren af richting mij en het MOEST via ce repair lopen

toetertje

Helaas is dat hele ce repair een klucht. Verder dan het ompluggen van een paar printen
komt hun kennis niet. Maar het scheelt de fabrikanten een hoop gezeur.

Tv van mijn moeder deed niets meer. Zij is digibeet, en natuurlijk moest alles via internet
aangemeld worden. Alles stagneerde omdat zij geen filmpje had toegevoegd van de klacht.
Je moet er dus een filmpje van maken, dat je tv het niet doet.  :devil:

Dan maar een all risk verzekering erop. Is eigenlijk overbodig, maar ik vind het het wel waard.
Als ik nu gezeik krijg met garantie, kan ik hem altijd nog uit mijn handen laten vallen.  :P

mrrepel

#11
Quote from: fluissie on October 15, 2020, 14:07:54
Wees blij Gertjan

Die van mij wordt opgehaald over 15 min  :devil:

@ Barry ;

Contact gehad met Philips en komt een monteur ?

Via ce repair dan neem ik aan of ? ,.Philips schermde het 'philips,' gebeuren af richting mij en het MOEST via ce repair lopen

Met Philips NL contact gehad maar omdat ik 200 meter over de grens woon moest het via Philips DE. Goed te woord gestaan en binnen 30 minuten belde de reparateur al op. Onderdelen niet op voorraad, weekje wachten en dan afspraak maken. Mij maakt het niet uit wie hem komt maken, als hij maar gemaakt wordt. De medewerker van het reparatie bedrijf had het over het moederbord en nog een print. Ben eens benieuwd..

mrrepel

Reparateur geweest.... Wat een onkunde op een hoopje zeg. Met alle respect voor zijn leeftijd, maar niet snappen dat we geen coax hebben om tv te kijken is echt 1999. Voor het tv kijken heb ik een shield aangesloten, ook een android kastje en de beste man leek het verschil maar niet te willen snappen tussen het interne besturingssysteem (ook android) en de shield. Omdat hij constant in de shield aan het klooien was deze maar uitgetrokken.

Uiteindelijk na een hoop klooien bleek dat niet de laatste pkg update erop stond dus....weer een update. Moederbord vervangen was volgens hem niet de oplossing omdat er geen fouten waren geregistreerd in de tv.

De deur was nog niet goed en wel dicht en de tv viel weer uit. Van de week maar weer contact opnemen met Philips. :nopompom:

fluissie

Weet je zeker dat het niemand van ce repair was ?
Klinkt namelijk wel zo  :nopompom:

Succes ook ! Zit nog op de mijne terug te wachten