Hypex nCore mono versterker (500W)

Started by Dirk, October 6, 2020, 11:31:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Mono-amp met Hypex NC500MP module.

No-nonsense amp, die doet wat er verwacht mag worden van een eindversterker...ongekleurd, zonder sausje en onder àlle omstandigheden het gevraagde vermogen leveren.

Nu tijdelijk aan 575€/stuk inclusief verzending, dus 1150€ voor een stereo set. (in combinatie met een 4ch amp uit het andere topic, wordt de setprijs 2200€, da's dus 100€ korting!)

Voor die prijs lever ik tevens een adapterkabel van RCA naar XLR, mocht je die nodig hebben.

fwiw; niet te zien op deze foto's, maar de LED in het front is blauw van kleur. (kan onderop via switch ook worden gedimd of uitgezet)







Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Richi

Mooi spul, klinkt lekker! Succes met de verkoop.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a


Leeuwarden

Klinken deze nu anders als de NC502MP?

jahtari

#4
Edit: info klopt blijkbaar niet.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Leeuwarden

Heel goed van je! Was mij bekend... maar we hebben het hier over een NC500MP...

Dirk

Quote from: Leeuwarden on October  6, 2020, 14:24:46
Klinken deze nu anders als de NC502MP?
Ik kan nu een slap verkoopspraatje gaan afsteken, maar 't enige (ietwat) zinvolle wat ik daarop kan zeggen is dat ik zelf altijd met de mono's heb gedraaid en nog draai.
Mijn insteek is dat je kanaalscheiding zo ver als praktisch mogelijk moet doortrekken en gezien de geringe meerprijs van de NC500MP tov de NC502MP vind ik dat persoonlijk een no-brainer.

Als je natuurlijk een meerkanaals amp bouwt met het oog op surround is het weer wat anders, want dan spelen ook zaken als warmteontwikkeling en fysieke afmetingen een rol, dus daar gebruik ik steeds de 502, mits dergelijke vermogens een vereiste zijn.

Of ik ze er in een blinde ABX zou uithalen...tsja  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Voorraad is trouwens niet beperkt hé, dus als je'r 5 wil voor je surroundsetje kan dat perfect  :angel:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dura

Quote from: Dirk on October  6, 2020, 14:46:21
Ik kan nu een slap verkoopspraatje gaan afsteken, maar 't enige (ietwat) zinvolle wat ik daarop kan zeggen is dat ik zelf altijd met de mono's heb gedraaid en nog draai.
Mijn insteek is dat je kanaalscheiding zo ver als praktisch mogelijk moet doortrekken en gezien de geringe meerprijs van de NC500MP tov de NC502MP vind ik dat persoonlijk een no-brainer.

Als je natuurlijk een meerkanaals amp bouwt met het oog op surround is het weer wat anders, want dan spelen ook zaken als warmteontwikkeling en fysieke afmetingen een rol, dus daar gebruik ik steeds de 502, mits dergelijke vermogens een vereiste zijn.

Of ik ze er in een blinde ABX zou uithalen...tsja  ;)

^^ Oprecht antwoord en dit lijkt me een mooie aanbieding voor wie naar hoogwaardige eindversterking op zoek is.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Leeuwarden

Quote from: Dirk on October  6, 2020, 14:46:21

Of ik ze er in een blinde ABX zou uithalen...tsja  ;)

Thanks, lijkt me duidelijk!

Dirk

Die NC502MP is momenteel trouwens weer even niet leverbaar bij Hypex, daarop is het wachten tot eind vd maand.
De NC500MP wel...en die heb ik zelf ook op voorraad omdat ik ze regelmatig gebruik.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

#11
Quote from: Dirk on October  6, 2020, 14:47:58
Voorraad is trouwens niet beperkt hé, dus als je'r 5 wil voor je surroundsetje kan dat perfect  :angel:

Ieder gerespecteerd htforumlid heeft tegenwoordig toch ook Atmos en triple geampt. Dat betekent een 33 monoblokjes... kan dat op 1 groep?😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirk

Ieder zichzelf respecterend lid zet deze toch aan voor een filmpje?  ???



Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Leeuwarden


Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HJ


Dirk

afmetingen amp; 80mmH x 205mmB (breedste punt gemeten, op het front) x 220mmD (gemeten inclusief speaker terminals) 

Je kan er dus 2 netjes naast elkaar zetten op de plek waar je normaal een "regulier" hifi-apparaat kwijt kan ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

FrankBe

Kunnen deze versterkers met 12V triggers uitgerust worden en wat is dan de meerprijs?

Dirk

12V trigger is mogelijk, meerprijs is 50€/amp
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Ghent Audio heeft het wat drukker dan normaal (levert gemiddeld een weekje vertraging op tov zijn normale shipping-delay), maar van deze mono-ampcases heb ik zelf nog voorraad, dus ze zijn snel te bouwen en leveren...ruimschoots op tijd voor de feestdagen  :angel:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Prijs van 1150€ voor een set van 2 mono's blijft ook in het nieuwe jaar behouden  :pompom:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AXQ

Quote from: Dirk on October  6, 2020, 11:31:25
Mono-amp met Hypex NC500MP module.

No-nonsense amp, die doet wat er verwacht mag worden van een eindversterker...ongekleurd, zonder sausje en onder àlle omstandigheden het gevraagde vermogen leveren.

Nu tijdelijk aan 575€/stuk inclusief verzending, dus 1150€ voor een stereo set. (in combinatie met een 4ch amp uit het andere topic, wordt de setprijs 2200€, da's dus 100€ korting!)

Voor die prijs lever ik tevens een adapterkabel van RCA naar XLR, mocht je die nodig hebben.


Dirk: even een bump, verkoop je de 500MP ook los? Ik ben op zoek om 2 monoblokken te bouwen maar heb de behuizing al.

AXQ

Hoi Dirk, dank voor je mail. Zeer begrijpelijk.