aparte stroom groep laten aanleggen ?

Started by fluissie, October 5, 2020, 15:55:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fluissie

hallo

ik wil graag een aparte stroom groep hebben voor me audio gebeuren.

nog niet zo uit audiofiel oogpunt ,maar mijn stopkontakt is niet geaard en ik heb issues dat alles met een beetje trafo begint te zoemen en brommen en dat ik dit ook terug hoor uit mijn speakers

wat zou dit mogen kosten denken jullie of voor diegenen die het hebben gedaan: wat heeft het gekost (ongeveer)

en zit er misschien iemand in dit vak in regio midden ?

Rob_Dingen

Dan hoef je alleen maar een aard draad erbij te trekken dus dat hoeft niet de hoofdprijs te kosten.
Maar de brom die je hebt komt waarschijnlijk door DC op je net en ringkern trafo's zijn daar heel gevoelig voor.
Als je brom op je speakers hoort heb je ergens een ground loop zitten.

Rob

Kingpin

Inderdaad, brom uit je speakers heb je ergens een aardlus.
Deel voor deel even loskoppelen (netstekker) van je apparaten om te bekijken waar het zit.
Qua klank mag een aardedraad niets doen (en dat doet het ook niet ;)).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

fluissie

Ja ok en vergeef me ik ben een leek daarin ...

Heb ook al alles los gehad enzo maar stel ik vind het apperaat met het probleem .... En dan ?

Hoe verhelp ik dat dan ?

Kingpin

Quote from: fluissie on October  5, 2020, 16:47:19
Ja ok en vergeef me ik ben een leek daarin ...

Heb ook al alles los gehad enzo maar stel ik vind het apperaat met het probleem .... En dan ?

Hoe verhelp ik dat dan ?
Dat kan op verschillende manieren, eerst zul je moeten uitzoeken 'waar' de aardlus ontstaat.
Ga je bv van XLR naar RCA of andersom?
Is het een netstekker probleem etc ...

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

toetertje

Heb je de ziggo decoder aangesloten aan je set, zo ja, probeer het eens zonder
de coax kabel van de decoder aan te sluiten.

_ MarcelloW _

Ik heb deze gasten wel eens in huis gehad voor netwerkkabel trekken naar een coax punt (+coax) en ook een stopcontact laten aarden. Ben er goed over te spreken.


https://www.kabel-trekken.nl/
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

mijkie

#7
Quote from: toetertje on October  5, 2020, 17:04:13
Heb je de ziggo decoder aangesloten aan je set, zo ja, probeer het eens zonder
de coax kabel van de decoder aan te sluiten.

Veel voorkomend probleem, de coax kabel idd !!

Ik heb geen galvanische verbinding met het stroom en internet-netwerk, zit trafo voor mijn set en internet is met optisch verbonden, bevalt prima !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

fluissie

Coax kabel ?????? Die ligt hier al in geen eeuwen meer  :D

Maar ben ook ben iemand bezig voor een aparte groep iig , al is het maar voor mijn gemoeds rust

toetertje

Kijk je televisie via internet, of via een decoder?

pameijer

#10
Ik heb een tijdje geleden een voor mij perfect werkende DC-killer gekocht die de brom in mijn Rythmik oploste. Gewoon een normaal ding, geen veel te duur Supra blok dat hetzelfde doet voor 6x de prijs. Ik stuur je de link wel via PM. Als je die voor je stekkerblok zet zal het vast gaan werken.


EDIT: als je toevallig een Brother printer hebt, het kan geen kwaad die ff van het stopcontact te halen want dat zijn beruchte DC veroorzakers! Of vraag je buren die Brother te verwijderen...
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

denoontje