Geen geluid?

Started by kww, October 5, 2020, 13:12:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kww

Hallo

Ik heb geen geluid vanuit mijn Denon AVR-X1100W
De tv is aangesloten via de monitor out / ARC op de tv ingang hdmi / ARC
De tv staat op geluid via hdmi ipv interne speakers
Ik heb de receiver gereset en de set up doorlopen.
Misschien doe ik iets verkeerds, of een instelling staat niet goed?
Via de audyssey set up hoor ik wel geluid.
De tv heeft een iptv op hdmi3 aangesloten.

PascalP

staat de receiver op input 'tv audio' en niet op een andere ingang zoals Blu-ray, Game etc.?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

kww

Klopt, input staat op tv/audio

PascalP

HDMI kabel is ook ARC geschikt?
Heeft het voorheen wel gewerkt en is het spontaan ermee opgehouden?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

kww

ja voorheen heeft het wel gewerkt, toen ik nog via Ziggo tv keek en dus een andere manier van aansluiten had.
hdmi kabel is inderdaad een ARC hdmi, speciaal hiervoor gekocht.

quattronl

Wat voor een tv heb je?
Ik moest in mijn Panasonic oled 2 opties aanzetten voordat ARC werkte (en ik dus geluid had). Daarvoor had ik ook geen geluid naar de receiver toe.
Een van die settings lag niet voor de hand, was iets met CEC.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

kww

#6
Ik heb niet zoveel opties in het menu staan.
Voor geluid slechts 2.

Tv is een LG, zie foto

kww

Even een update.
Andere ingangen zoals cbl/sat en mediaplayer (rca ipv hdmi) werken ook niet.
Ik heb met de bluetooth contact met de telefoon gemaakt en daar wel geluid uit gekregen.
Dus ik kan via de telefoon en bluetooth muziek luisteren.

toetertje

Laatst had een vriend van mij ook een soortgelijk probleem.
Ik moest toen in het menu van hdmi op de denon een instelling uitzetten, toen had hij weer geluid
via alle bronnen. Ik begreep alleen niet waarom dat zo was. Maar, het werkte toen wel weer.  ;)

kww

Staat hier iets vreemds?
Ik zie dat er achter de tv een X staat maar ik kan dat niet veranderen.

toetertje

Dat je tv audio niet kunt veranderen, dat klopt.
Dat is je hdmi arc aansluiting, dus alleen hdmi.

Waren er niet meer instellingen, iets met e-arc?

toetertje

Eerste plaatje staat sowieso goed.
Je kunt eens proberen hdmi bediening, of alleen tv audio switching uit te zetten.
en dan kijken of je op andere bronnen weer geluid hebt.

Bij die vriend zijn we toen bezig om arc aan de gang te krijgen, i.c.m. zijn tv.
Dit is uiteindelijk niet gelukt, en hij heeft het nu optisch aangesloten.
Bij 1 van de instellingen die wij toen veranderden, viel ons op, dat hij ineens
geen geluid meer kreeg over alle andere bronnen. Dus dit lijkt mij hetzelfde probleem.

kww

HDMI bediening uit heb ik geprobeerd en geen verschil.
Setup menu nog eens doorgelopen en de tv staat als arc aangesloten.

Zie ik iets basics over het hoofd?
De iptv staat via hdmi op de hdmi-3 ingang.
De receiver staat op hdmi-1 aangezloten van de tv

pvd_66

Heb je de Denon al eens een keer uit gezet, van stroom af gehaalden stroom erop en weer aan gezet?
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

kww

Ja, de verdeeldoos heeft een schakelaar en die staat weleens op off.

toetertje

Ik zou even opnieuw beginnen. Dus alles afkoppelen, dan de denon resetten.
Dan eerst eens kijken, of je er muziek uit krijgt, zonder de tv aan te sluiten.
Misschien even met een cd speler, of via een kabeltje vanaf je telefoon.

kww

HOERA

Eindelijk is het gelukt.
Wat heb ik gedaan:
Stekkers eruit behalve de luidspreker kabels.
Netsnoer eruit
Even gewacht
netsnoer er weer in en tv aangezet.
tv kon ik niet op hdmi1 zetten want die had ik nog niet aangesloten. Dus hdmi kabel er weer in.
Setup menu doorlopen maar de meeste stappen overslaan. Alleen de bronkeuze naar tv via arc zoals ik al 2 keer eerder had gedaan.
setup afgesloten en tv weer naar hdmi3 gezet.
Naar tv menu en geluid optie, maar deze stond nu al op hdmi/arc, geluid komt weer over de Denon.

Ik ben weer blij, bedankt

toetertje

Super, geniet er van.  ;)

pvd_66

Quote from: kww on October 13, 2020, 11:07:30
HOERA

Eindelijk is het gelukt.
Wat heb ik gedaan:
Stekkers eruit behalve de luidspreker kabels.
Netsnoer eruit
Even gewacht
netsnoer er weer in en tv aangezet.
tv kon ik niet op hdmi1 zetten want die had ik nog niet aangesloten. Dus hdmi kabel er weer in.
Setup menu doorlopen maar de meeste stappen overslaan. Alleen de bronkeuze naar tv via arc zoals ik al 2 keer eerder had gedaan.
setup afgesloten en tv weer naar hdmi3 gezet.
Naar tv menu en geluid optie, maar deze stond nu al op hdmi/arc, geluid komt weer over de Denon.

Ik ben weer blij, bedankt

Wat ik al zei stroom er ff af, dat was bij mij soms ook.
Gelukkig weet je het nu voor de volgende keer.
Lekker kijken nu  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest