Sonos Arc, 1 hdmi aansluiting tekort op tv....

Started by raMniv, October 4, 2020, 21:21:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raMniv

Ik zit eraan te denken om beneden een Sonos Arc te kopen.
Nu zit ik alleen met het probleem van de aansluitingen. Vanwege een te kleine buis in de muur, kan ik maar één HDMI kabel erdoor krijgen.
Nu wil ik er het volgende op aansluiten en het gaat me dan ook om het behouden van 4k kwaliteit.
- Ps 5
- Apple tv 4k
- Mede8er
- Kan tv

Is dit te realiseren of zal ik toch aan een receiver met 4k moeten denken?

"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

gerard1

Naar mijn weten gaat er maar 1 kabel naar de sonos, dus alles aansluiten op de tv en de earc aansluiting naar de sonos arc.

raMniv

Er zit inderdaad maar 1 HDMI op de ARC. Helaas ga ik het dus niet redden om voor de rest alles naar de tv te doen ivm de buis in de muur.
Zou een switch eventueel een optie zijn, of verlies je dan de 4K mogelijkheid...
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

scoc

Hoe ga je zelfs zonder Sonos dan 3 bronnen aan je tv koppelen als er maar 1 hdmi kabel door de buis kan?

Ik denk dat een receiver dan de enige oplossing is waarop je alle toestellen aansluit en dan 1 hdmi kabel naar je tv op zijn earc aansluiting. Nadeel is hier wel dat dan altijd je receiver moet aanstaan om geluid te horen van je 3 bronnen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

corsiva


GH

Quote from: scoc on October  5, 2020, 09:30:27
Ik denk dat een receiver dan de enige oplossing is waarop je alle toestellen aansluit en dan 1 hdmi kabel naar je tv op zijn earc aansluiting. Nadeel is hier wel dat dan altijd je receiver moet aanstaan om geluid te horen van je 3 bronnen.

Precies.... 1 hdmi van Sonos naar TV wil gewoon zeggen dat je alleen geluid van/via je tv naar je soundbar kan sturen. Voor beeld is er dan helemaal geen mogelijkheid.

Dus als je niets op je tv kan aansluiten blijft een receiver als enige optie over, en dan geen soundbar.

raMniv

Even een wat ouder topic omhoog halen, omdat de Sonos ARC onderweg is, wilde het toch eens proberen.
Ik heb van mijn apparaten 4 hdmi kabels naar mijn tv lopen, maar met de ARC heb ik een ingang tekort, hoe zou ik dit met behoud van 4K het beste kunnen oplossen?

Dit is mijn setup:

PS5
Apple tv 4k
Mede8er (mediaspeler)
Kpn
Sonos ARC

Nu weet ik niet zo goed wat nu het handigst is om alles aan te sluiten. Moet ik iets van een splitter hebben, of juist een switch. Dit zou dan wel eentje moeten zijn die 4K goed door kan geven, anders is het zonde lijkt mij?

Iemand een goed idee/uitleg voor mij, alvast bedankt voor het meedenken!
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

edwin99

Quote from: raMniv on April 23, 2021, 21:23:21
Even een wat ouder topic omhoog halen, omdat de Sonos ARC onderweg is, wilde het toch eens proberen.
Ik heb van mijn apparaten 4 hdmi kabels naar mijn tv lopen, maar met de ARC heb ik een ingang tekort, hoe zou ik dit met behoud van 4K het beste kunnen oplossen?

Dit is mijn setup:

PS5
Apple tv 4k
Mede8er (mediaspeler)
Kpn
Sonos ARC

Nu weet ik niet zo goed wat nu het handigst is om alles aan te sluiten. Moet ik iets van een splitter hebben, of juist een switch. Dit zou dan wel eentje moeten zijn die 4K goed door kan geven, anders is het zonde lijkt mij?

Iemand een goed idee/uitleg voor mij, alvast bedankt voor het meedenken!

Wat ik zou doen;
Mede8er eruit en Infuse 7 app op Apple tv kopen en die als media speler gebruiken

TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

Hanky Panky

Quote from: edwin99 on May 12, 2021, 14:12:49
Wat ik zou doen;
Mede8er eruit en Infuse 7 app op Apple tv kopen en die als media speler gebruiken

Mede8er eruit, atv eruit, kpn eruit.

Nvidia shield erin en internet van ziggo. Bij mij loopt alles via de shield tv - kodi, YouTube en ziggo go tv.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000