Yippie

Author Topic: Sonos Arc, maar hoe eventueel aan te sluiten?  (Read 431 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline raMniv

Sonos Arc, maar hoe eventueel aan te sluiten?
« on: October 4, 2020, 21:21:47 »
Ik zit eraan te denken om beneden een Sonos Arc te kopen.
Nu zit ik alleen met het probleem van de aansluitingen. Vanwege een te kleine buis in de muur, kan ik maar één HDMI kabel erdoor krijgen.
Nu wil ik er het volgende op aansluiten en het gaat me dan ook om het behouden van 4k kwaliteit.
- Ps 5
- Apple tv 4k
- Mede8er
- Kan tv

Is dit te realiseren of zal ik toch aan een receiver met 4k moeten denken?

"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Offline gerard1

Re: Sonos Arc, maar hoe eventueel aan te sluiten?
« Reply #1 on: October 4, 2020, 21:35:06 »
Naar mijn weten gaat er maar 1 kabel naar de sonos, dus alles aansluiten op de tv en de earc aansluiting naar de sonos arc.

Offline raMniv

« Reply #2 on: October 4, 2020, 22:28:25 »
Er zit inderdaad maar 1 HDMI op de ARC. Helaas ga ik het dus niet redden om voor de rest alles naar de tv te doen ivm de buis in de muur.
Zou een switch eventueel een optie zijn, of verlies je dan de 4K mogelijkheid...
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Offline scoc

« Reply #3 on: October 5, 2020, 09:30:27 »
Hoe ga je zelfs zonder Sonos dan 3 bronnen aan je tv koppelen als er maar 1 hdmi kabel door de buis kan?

Ik denk dat een receiver dan de enige oplossing is waarop je alle toestellen aansluit en dan 1 hdmi kabel naar je tv op zijn earc aansluiting. Nadeel is hier wel dat dan altijd je receiver moet aanstaan om geluid te horen van je 3 bronnen.
Stereo: Intel NUC i7 (Roon Rock) | Stack Audio Link II | Mytek Brooklyn DAC+ | Norma Audio Revo IPA-140 | ATC SCM11 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
HT: Panasonic DP-UB9000 | OSMC Vero 4K | Lyngdorf MP-60 | 3 x Lyngdorf SDA 2175 | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-N5 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050