epson tw7000 3d problems

Started by Eddygogo, October 4, 2020, 12:52:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

#25
Total media theater (zijn gestopt enkel nog een demo versie verkrijgbaar die je elke 30 dagen moet herinstalleren of Powerdvd (demo versie doet geen 3D), en WinDVD Pro (oude versie enkel 3d Blu-ray maar dit omzeilde met een een Blu-ray emulator) waren de enige Media spelers waarmee ik 3D (en de subs) kon afspelen zonder problemen, nu 3D is een heel gedoe ik heb dit formaat dan ook snel opgegeven.

Voor 3D af te spelen heb je zelfs geen zware Gpu nodig bv een 1080 is al zwaar overkill, ik deed het indertijd zelfs met een Gtx 660

J.A.F._Doorhof

Het gaat erom dat de projector een juist signaal moet binnen krijgen en dan kun je eventueel de emulatie gebruiken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddygogo

 Ik kan de pj niet geforceerd in sbs vastzetten, als ik nu 3d selecteer kan in verder niet kiezen.

Als ik in de laptop 3d uitzet dan kan ik aan de pj kant in het geheel 3d niet meer selecteren.
Wat bedoel je/hoe die ik framed packed via hdmi?

Ik ben op dit moment niet bij de pj, vanavond maar weer prullen..

J.A.F._Doorhof

In feite moet je gewoon een standaard HDMI signaal aanbieden op 1080p 16-235 en 24fps en dan zou in ieder geval de emulatie moeten werken
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddygogo

Een nieuwe ontdekking, ik kan in vlc player de optie anaglyph aanvinken en dan worden mijn sbs beelden op elkaar gezet als 1 beeld. Helaas is dan op de pj het beeld een soort van 3d waar ik met mijn active bril niets mee kan.

m9

das voor zo`n goedkoop passief brilletje  :D

Eddygogo

  ;) daar kwam ik ook al achter aangezien je ook je glaskleur per kant in kunt stellen

Eddygogo

Eindelijk gelukt om het 3d beeld met subs in het juiste formaat via de soundbar naar de beamer te streamen. Toch via de google chromecast en de kodi media player uiteindelijk. De clou is om voordat je begint te casten, vanuit de laptop eerst te kiezen voor bureaublad casten in het cast-menu en dan pas te kiezen voor daadwerkelijk casten. Als je dit andersom doet werkt het niet. Allemaal bedankt voor de geboden oplossingen.

J.A.F._Doorhof

Je moet dit altijd op die manier doen met casten. Anders weet de Chromecast niet of hij een venster of bureaublad of app moet casten.

Standaard staat hij geloof ik op Chrome zelf
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddygogo

T is dat ik dat ergens online tegen kwam, maar erg logisch is het niet. Met het openen van de drie puntje rechtsboven in google chrome kom je de "casten" knop tegen met de keuze welke chromecast (ik heb een normale en een 4k) je wilt gebruiken, en om daarvoor eerst de keuze te maken wat je gaat casten...
mede ook omdat je daarvoor eerst onderin een sub menu moet uitvouwen.