epson tw7000 3d problems

Started by Eddygogo, October 4, 2020, 12:52:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eddygogo

Goedemiddag, ik heb een vraag aan evt mede eigenaren van de epson,

Na aanschaf van de bovengenoemde beamer loop ik tegen wat praktijk problemen aan met 3d content...

wanneer ik de ps4 van mijn zoontje eraan hang dan kan ik keurig in de instellingen van de epson 2d of 3d kiezen en met plex media player via laptop een film met subs streamen, helaas wil hij z'n ps4 terug op zijn slaapkamer :(

Volgende optie, mijn laptop direct aan de beamer, (soundbar ertussen of ertussenuit maakt niet uit) probleem is dat de beeldkeuze dan geblokkeerd staat op 2d en niet te verzetten is naar 3d stand. Ook niet als ik speel met de beeldinstellingen in de beamer.

Dan verdere stream pogingen gedaan;

Vlc player, streamen via google chromecast; vlc streamt wel de film maar niet het sub bestand. Dit blijkt een bekend probleem te zijn  i.c.m. de chromecast en alleen op te lossen is door de subs vast bij de film erin te branden. Probleem is dat het erin branden ghost op het scherm veroorzaakt en zonde is van het originele beeld.

Soda player geinstalleerd, deze streamt via chromecast de film en het sub bestand prima als de sub file .srt is, helaas geeft .srt 2x subs op het scherm na 3d omzetting in de beamer.
Dan de .srt omgezet naar .ssa (sub formaat voor 3d films),helaas soda laat dan de subs niet meer zien.

Ik heb ondertussen al diverse media players geprobeerd en tot nu toe hebben ze allemaal hun eigen problemen. Centraal echter is het streamen van 3d films met een los ,ssa sub bestand niet werkt.

Is er iemand bekend hiermee en nog belangrijker...heeft iemand er een oplossing voor?
Is er toch een omweg mogelijk om de 2d in de beamer om te zetten naar 3d ( een externe media player of zo iets)?

J.A.F._Doorhof

Stuur je wel exact 1080P naar de projector ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddygogo

Bedankt voor je reactie,

waarschijnlijk een domme vraag maar ik neem aan dat je de instelling bedoeld als de laptop direct op de beamer zit aangesloten ( dus niet via de chromecast) ?
En zo ja, hoe stel ik dat in op mijn laptop of moet ik dat in vlc player instellen ? 

Eddygogo

ik heb ondertussen in het menu van vlc de resolutie vast gezet op 1080p, bij een film afspelen kan ik nog steeds geen 3d keuze maken in de beamer.

J.A.F._Doorhof

En via een ps4 wel ?
Dan zou ik een keer zelf moeten kijken
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddygogo

Het hele probleem heb ik niet met de ps4, dan is de 3d optie niet uitgevlakt (grijs).
Ook het streamen via chromecast geeft een 3d keuze (alleen geeft het subs probleem).

Voordat ik de hdmi kabel in de laptop doe is de 3d keuze benaderbaar, zodra ik de hdmi kabel in de laptop doe verdwijnt de keuze mogelijkheid. Het lijkt me op een instelling van de beamer alleen krijg ik deze niet ontdekt.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddygogo

ik zou niet weten wat je bedoeld  :blink:

Eddygogo

kom net de instelling in de beamer tegen en die staat op 16-235.....

J.A.F._Doorhof

Ok.
Dan moet het iets met je drivers te maken hebben, ergens stuurt hij geen signaal uit wat compatible is met 3d.

Check als laatste ook even je refresh rate.
Die moet op 25/50 staan of 23.976
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddygogo

Mijn laptop scherm refresh rate stond op 60 hrtz, ik kan alleen kiezen uit 60 of 40 hertz en bij de keuze voor 40 hertz blijft de 3d keuze in de beamer uit staan helaas

J.A.F._Doorhof

Je kan als het goed is de refresh rate aanpassen in je software of videokaart driver. Vroeger gebruikte we powerstrip ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddygogo

ik ben net met powerstrip aan de gang geweest, is me niet echt duidelijk hoe ik t.e.e.a. moet veranderen om dan de 25/50 hertz te kunnen gebruiken.
ik heb trouwens in mij  videokaart menu (intel graphics) een 3d mogelijkheid maar dat doet verder ook niets

J.A.F._Doorhof

Je moet proberen de refresh rate naar 25 te krijgen en dan even te testen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddygogo

Ik kan mijn scherm nu dupliceren en dan krijg ik beeld op de beamer en kan ik 3d selecteren. alleen nu doet de beamer niets meer met het 3d signaal, de beelden blijven naast elkaar staan in de 3d stand  :hehe:

J.A.F._Doorhof

Ik zou het echt moeten zien.
Ik denk echt dat er wat mis gaat met je settings
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

m9

Quote from: Eddygogo on October  4, 2020, 21:20:37
ik ben net met powerstrip aan de gang geweest, is me niet echt duidelijk hoe ik t.e.e.a. moet veranderen om dan de 25/50 hertz te kunnen gebruiken.
ik heb trouwens in mij  videokaart menu (intel graphics) een 3d mogelijkheid maar dat doet verder ook niets

niet alle grafische kaarten worden ondersteund door powerstrip.

heb je geen geavanceerde settingmenu van je eigen grafische kaart?

intel graphics ken ik nmiet maar klinkt als een onboard graphicskaart, ???


J.A.F._Doorhof

Intel is nagenoeg altijd onboard
Wat je nog kan proberen is of je ook een optie ziet voor main graphics card als je de rechtermuisknop indrukt op het icoon van je speler. Vaak bij betere laptops heb je dan nog een optie voor bv een Nvidia video kaart. En dan heb je veel meer opties
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddygogo

Gisterenavond toen ik mijn scherm dupliceerde, kreeg ik de optie om 3d aan de laptop kant te activeren. Nadat ik dat had gedaan kon ik de 3d optie aan de beamerkant aanzetten maar zoals gemeld bleef het bij 2 beeldjes naast elkaar. Het vreemde is dat als ik aan mijn laptop zijde de 3d optie niet aanzet dat dan de beamerkant de 3d optie ook niet te activeren is (deze blijft op grijs blijft staan) .

De videokaart zit trouwens on board en heeft wel een 3d gedeelte, maar daarmee kun je vrij weinig beinvloeden. De laptop is een dell i5.

J.A.F._Doorhof

Welke Dell ?
Ze hebben een groot spectrum
Maar sowieso zou ik het niet meer weten
Als je puur 1080p 16-234 en 25/24 frames uitstuurt moet het werken in emulatie mode.

Wat geeft je projector aan onder info ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddygogo

sorry, maar de dell is een hp.. my bad  type is hp15-ayo29nd (e8n80ea).
in de info van de grafische kaart(en) staat; extension graphics adapter en een regel lager staat; intel (r) hd graphics 520

Ik heb zojuist foto's genomen van de beamerinfo tijdens het uitzenden vanaf laptop, met aansturing alleen naar scherm 2 (instelling op de laptop) waarbij scherm 2 uiteraard de beamer is


Eddygogo

vreemd, mijn 1e info foto is verdwenen, poging 2

m9

het blijft behelpen met onboard graphics en een laptop.

een fatsoenlijke htpc met bijv een 1080ti is al 100 keer beter en tegenwoordig niet eens  zo duur meer, je hebt echt niet de allerlaatste generatie grafische kaart of processor nodig voor geweldige prestaties.

Stef

Ik kan helemaal de bal misslaan...maar als ik je pj beeld zie....moet je niet gewoon in de projector SBS forceren?  Trouwens als je een srt converteert naar 3d gaat deze ook in sbs formaat zijn (het is even geleden maar denk dat dit zo is).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

J.A.F._Doorhof

Je kan het beste op de pc kant even 3d uitzetten en kijken of dan de emulatie werkt of wel dat je dan wel 3d kan kiezen.

Via de pc werkt frame sequential 3d niet op deze projector maar frame packed van een BD via HDMI zou moeten werken.

Zou je ook eens HDMI 1 willen proberen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"