High End AV Receiver

Started by Albereto, September 30, 2020, 22:56:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dexter98

Quote from: raindog on October  1, 2020, 11:26:14
Hier nog steeds een haat-liefde verhouding met Arcam, al wint de liefde het nog steeds. Het klinkt gewoon erg goed, maar je moet er geduld mee hebben en niet te kritisch zijn op de bediening en eventueel firmware-bugs.
Komt bij de grote jongens als Marantz ook gewoon vrolijk voor. Ik vrees dat het algemeen komt door veel complexere software (we eisen steeds meer functies) die wel veel kortere time to market doorloopt.

Waarom geen aparte pre/pro idd. Eindtrappen doen nou eenmaal veel kwa geluid en dat is waar dit soort geïntegreerde versterkers nooit in uitblinken al was het al omdat het eigenlijk niet lekker past met zoveel kanalen en nog eens alle processing.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


GYS

Hier geen animo voor de Monolith HTP-1 ??

Cobraatje

Quote from: RvD on October 10, 2020, 10:46:22
Het voordeel van de Acurus dat je hier wel ruimte correctie kunt gebruiken zonder in te boeten op de geluidsweergave. Audessey gebruiken op een CineMike product wordt dan ook zeer afgeraden, zelf diverse processors gehad met een CM tuning AV7005, AV8801 en AV7702MKII. Als je de kosten van een complete Marantz CM pre uit de 7 serie met de Muse vergelijkt zullen ze niet ver uit elkaar liggen. Ander voordeel de Muse is volledig upgrade baar met een nieuw hdmi board als dit nodig is, bij een Marantz mag je de hele unit weer vervangen en daarbij ook je tuning kwijt. Het is zeker een demo waard voor wie in deze prijsklasse iets zoekt.

Interessant merk, altijd goed dat er meerdere spelers in het (wat) hogere segment zijn.
Weet jij hoe goed de ruimte correctie van Acurus tav andere systemen is en heb je jouw Acurus met andere merken/pre's vergeleken?
Ik heb al veel systemen gehoord(o.a Trinnov, Dirac, Audyssey XT32) maar ik ken geen enkele ruimte correctie waarbij je in imo niet iets inboet aan de weergave.
Afhankelijk van hoe goed je ruimte is, krijg je er bij een goed inregelsysteem ook veel voor terug.
En voordat ik reacties krijg dat de systemen(Trinnov, Dirac) dan niet goed ingeregeld waren, professioneel ingeregeld en in woonkamer/HT ruimte situaties ;)

Zelf gebruik ik geen Audyssey bij mijn CM spullekes, zonder klinkt vele malen beter.
Modulair vind ik persoonlijk niet erg belangrijk, ik hoef niet altijd het nieuwste van het nieuwste.
Komt bij dat veranderingen in pre's niet alleen over HDMI boards gaat.
De nieuwere generatie pre 'gaat' beter klinken dan de oudere aangepaste en in praktijk wordt dan toch vaak het nieuwste model aangeschaft.

vik

Dat Audyssey zeer sterk wordt afgeraden op CM apparatuur klopt ook niet helemaal. Je zal altijd een voordeel halen t.o.v van een orginele versie met Audyssey. Uiteraard speelt de ruimte en plaatsing ook een enorme rol dat is gewoon basis.

Als ik de Acurus zo in mag schatten gebaseerd op de demo bij Pascal zou ik hem ongeveer inschatten op de CM marantz AV7702 mk2 (tussen de stufe 1 en 2 in) zeer fraai apparaat en zeker de prijs waard.

Het is nu wachten op D&M en Dirac want dat gaat er denk ik wel aan komen. Ze kunnen gewoon niet meer achter blijven denk ik dan.  8)


Quote from: Cobraatje on October 18, 2020, 08:24:13
Interessant merk, altijd goed dat er meerdere spelers in het (wat) hogere segment zijn.
Weet jij hoe goed de ruimte correctie van Acurus tav andere systemen is en heb je jouw Acurus met andere merken/pre's vergeleken?
Ik heb al veel systemen gehoord(o.a Trinnov, Dirac, Audyssey XT32) maar ik ken geen enkele ruimte correctie waarbij je in imo niet iets inboet aan de weergave.
Afhankelijk van hoe goed je ruimte is, krijg je er bij een goed inregelsysteem ook veel voor terug.
En voordat ik reacties krijg dat de systemen(Trinnov, Dirac) dan niet goed ingeregeld waren, professioneel ingeregeld en in woonkamer/HT ruimte situaties ;)

Zelf gebruik ik geen Audyssey bij mijn CM spullekes, zonder klinkt vele malen beter.
Modulair vind ik persoonlijk niet erg belangrijk, ik hoef niet altijd het nieuwste van het nieuwste.
Komt bij dat veranderingen in pre's niet alleen over HDMI boards gaat.
De nieuwere generatie pre 'gaat' beter klinken dan de oudere aangepaste en in praktijk wordt dan toch vaak het nieuwste model aangeschaft.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Tabcam

Quote from: GYS on October 17, 2020, 18:20:46
Hier geen animo voor de Monolith HTP-1 ??
Als ik de owners thread op AVSForums lees wordt ik er niet heel warm van.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

RvD

Quote from: Cobraatje on October 18, 2020, 08:24:13
Interessant merk, altijd goed dat er meerdere spelers in het (wat) hogere segment zijn.
Weet jij hoe goed de ruimte correctie van Acurus tav andere systemen is en heb je jouw Acurus met andere merken/pre's vergeleken?
Ik heb al veel systemen gehoord(o.a Trinnov, Dirac, Audyssey XT32) maar ik ken geen enkele ruimte correctie waarbij je in imo niet iets inboet aan de weergave.
Afhankelijk van hoe goed je ruimte is, krijg je er bij een goed inregelsysteem ook veel voor terug.
En voordat ik reacties krijg dat de systemen(Trinnov, Dirac) dan niet goed ingeregeld waren, professioneel ingeregeld en in woonkamer/HT ruimte situaties ;)

Zelf gebruik ik geen Audyssey bij mijn CM spullekes, zonder klinkt vele malen beter.
Modulair vind ik persoonlijk niet erg belangrijk, ik hoef niet altijd het nieuwste van het nieuwste.
Komt bij dat veranderingen in pre's niet alleen over HDMI boards gaat.
De nieuwere generatie pre 'gaat' beter klinken dan de oudere aangepaste en in praktijk wordt dan toch vaak het nieuwste model aangeschaft.

Zelf ook Audessey gehad een Denon AVP met de upgrade heb ik zelfs gehad het beste was wat D&M ooit gebouwd heeft als basis. Wel meteen de kanttekening hij werd meteen weg gespeeld door een Marantz AV8801 CM versie.  :)

Dirac heb ik zelf gehad in combinatie met Arcam prof. ingeregeld door Bjorn van Beter beeld en geluid.

Acurus is op dit moment handmatig te doen via REW. Hun automatische systeem gaat ASPEQT heten is wel kostbaar maar is ook veel hardware wat je krijgt.

Trinnov heb ik alleen ervaren in de HT van forumlid Jean Sibiliuis, wat kun je hier over zeggen deze HT is tot in de puntjes afgewerkt met akoestiek en zelfs dan wordt er nog ruimtecorrectie gebruikt om de puntjes op de i te zetten. Trinnov viel voor mij af omdat zelf inregelen wel erg veel kennis eist en als je dan eens wisselt van component kun je weer iemand inhuren.

Roomperfect van Lyngdorf heb ik geen ervaring mee maar lees ik goede ervaringen over terug.

Bij de laatste upgrade van ACT4 16 naar ACT 4 20 zijn er 3 boards vervangen waaronder ook het DAC board wat weer net iets beter klinkt.

Quote from: vik on October 18, 2020, 09:31:49
Dat Audyssey zeer sterk wordt afgeraden op CM apparatuur klopt ook niet helemaal. Je zal altijd een voordeel halen t.o.v van een orginele versie met Audyssey. Uiteraard speelt de ruimte en plaatsing ook een enorme rol dat is gewoon basis.

Als ik de Acurus zo in mag schatten gebaseerd op de demo bij Pascal zou ik hem ongeveer inschatten op de CM marantz AV7702 mk2 (tussen de stufe 1 en 2 in) zeer fraai apparaat en zeker de prijs waard.

Het is nu wachten op D&M en Dirac want dat gaat er denk ik wel aan komen. Ze kunnen gewoon niet meer achter blijven denk ik dan.  8)


Toen ik nog CM pre's had was toch altijd het advies om het niet te gebruiken.

De AV7702 MKII Stufe 2 had ik en zou ik zeker niet ruilen voor een Muse. In stereo gaat een ACT 4 trouwens wel weer net een stapje verder.

Die geruchten van Dirac en D&M lees je vaker terug. Het zal wel vertraging opgelopen hebben vanwege de huidige omstandigheden in de wereld. Deze combinatie van een D&M product met Dirac en daarover heen een CM tuning dat wordt goud.  8)

In mijn eigen set gaat weer een CM product komen namelijk de beruchte Sony speler. Blind en doof besteld dus laat me verrassen hij gaat de Pioneer UDP-LX500 vervangen.  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

tvb78

Hallo mensen. In vergelijking met jullie ben ik een complete leek. En ik wil het super simpel houden. Ik stond op het punt om een arcam AVR850 te kopen om mijn instapmodel van yamaha te vervangen. Er word 2500 euro voor gevraagd incl inmeting maar vraag me toch af of dit niet een beetje te hoog is. Ik heb nu focal chorus luidsprekers waarbij deze receiver natuurlijk overqualified is maar in de toekomst wil ik naar een medium luidspreker van b&w/sonus faber/dynaudio. Ik vraag me af of ik deze arcam dan nodig heb of dat ik het ook af kan met bijv de arcam AVR550 of een NAD T777 bijv?! In ieder geval iets wat 2dehands zo rond de 1500 euro doet; komt niet op 100 euri aan maar iets in die richting. Kan iemand me voorzien van advies als behoorlijke leek zijnde... :(

Tabcam

Quote from: t.brakel28@upcmail.nl on October 18, 2020, 17:33:00
Hallo mensen. In vergelijking met jullie ben ik een complete leek. En ik wil het super simpel houden. Ik stond op het punt om een arcam AVR850 te kopen om mijn instapmodel van yamaha te vervangen. Er word 2500 euro voor gevraagd incl inmeting maar vraag me toch af of dit niet een beetje te hoog is. Ik heb nu focal chorus luidsprekers waarbij deze receiver natuurlijk overqualified is maar in de toekomst wil ik naar een medium luidspreker van b&w/sonus faber/dynaudio. Ik vraag me af of ik deze arcam dan nodig heb of dat ik het ook af kan met bijv de arcam AVR550 of een NAD T777 bijv?! In ieder geval iets wat 2dehands zo rond de 1500 euro doet; komt niet op 100 euri aan maar iets in die richting. Kan iemand me voorzien van advies als behoorlijke leek zijnde... :(
Je wint sowieso als je een goedkopere AV-receiver koopt en eventueel ondersteunt met een stereo-eindversterker. Je mag, ondanks Covid19 best komen luisteren maar zit best ver van de meesten vandaan.

Dirac vind ik wel een goede toevoeging maar ik zou eerst naar de luidsprekers op zoek gaan. Wie weet dat je met wat anders thuis komt dan je nu beschrijft en dan lan een andere AV-receiver of versterker echt beter zijn voor de set als geheel. Mocht je nu al wat nodig hebben dan kan je met een instapreceiver of een goedkope tweedehandse de tijdelijke periode beter overbruggen dan met verlies de 850 moeten verkopen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

blue-eyes

#83
Een serieuze meting, het inregelen mag een dealer 400 euro voor vragen, dat is te billeken. Het is 4 uur werk.

---
edit: overige tekst even weggehaald, AV met AVR verwisseld :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

tvb78

Ik was er ook al een beetje bang voor idd...dat de 850 wel flink geprijsd was...

naar luidspreker zoeken nu...tja dat word ie nu even niet...wilde een sterkere receiver voor mijn focals die ik nu heb. Ik heb de yamaha rx v681 dus das echt instap. de focals moeten toch nog wel een aantal jaren mee vandaar dus de wens wel om eerst de receiver aan te schaffen...
Mag ik eens vragen wat er door jullie heen gaat als ik de denon avr-x7200wa noem?Een voormalig high end topmodel van denon van zo.n 4/5 jaar oud. Die kan ik kopen voor zo/n 900 euro en is naar mijn idee een serieuze receiver waar ik wel een tijdje mee vooruit kan?!

Dirk

Quote from: Blue-Eyes on October 18, 2020, 19:10:05
Maar voor een oude AVR850, waarvan de opvolger, de AVR860, ook al weer een opvolger heeft, opm dan 2100 euro te vragen lijkt mij te veel!
kleine rechtzetting: de AVR850 receiver is van dezelfde generatie als de AV860 (zonder R!) processor
Een AVR860 is er nooit geweest  ;)

Beide zijn toestellen uit de "vorige" generatie, de huidige is de HDA serie...met de AVR10, 20 of 30 receivers en de AV40 als processor.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

#86
O ja, mea culpa. In de war met de AV..... Vergeet mijn posting, afgezien van de 400 euro voor het inregelen! Dat is imo een fair bedrag. 4 Uur ben je maar zo bezig als je het serieus wilt doen.
Speaker plaats bepaling, eventueel de sub nog, Dirac, etc. etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

tvb78

de avr850 gaat het niet worden!

denoontje

De 850 was 5000 euro en heeft dirac (net als de 550). Inregelen is niet even een uurtje werk[emoji6]. Is nog steeds hele mooi machine met class g versterking. Dat heeft de 550 niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabcam

Quote from: tvb78 on October 18, 2020, 19:35:16
Ik was er ook al een beetje bang voor idd...dat de 850 wel flink geprijsd was...

naar luidspreker zoeken nu...tja dat word ie nu even niet...wilde een sterkere receiver voor mijn focals die ik nu heb. Ik heb de yamaha rx v681 dus das echt instap. de focals moeten toch nog wel een aantal jaren mee vandaar dus de wens wel om eerst de receiver aan te schaffen...
Mag ik eens vragen wat er door jullie heen gaat als ik de denon avr-x7200wa noem?Een voormalig high end topmodel van denon van zo.n 4/5 jaar oud. Die kan ik kopen voor zo/n 900 euro en is naar mijn idee een serieuze receiver waar ik wel een tijdje mee vooruit kan?!
Heb je echt veel meer vermogen nodig dan bv. de Denon X3600H geeft? Je kan eens kijken of je een Denon 3700H en een X8500H (denk beter vergelijkbaar met de oude X7... serie?) voor een thuisdemo kan meekrijgen. Is de 3700 goed genoeg heb je een nieuwe die lang mee kan gaan, is de 8500 de (veel) betere, ga je richting de X7200WA.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Cobraatje

Quote from: tvb78 on October 18, 2020, 19:35:16
Ik was er ook al een beetje bang voor idd...dat de 850 wel flink geprijsd was...

naar luidspreker zoeken nu...tja dat word ie nu even niet...wilde een sterkere receiver voor mijn focals die ik nu heb. Ik heb de yamaha rx v681 dus das echt instap. de focals moeten toch nog wel een aantal jaren mee vandaar dus de wens wel om eerst de receiver aan te schaffen...
Mag ik eens vragen wat er door jullie heen gaat als ik de denon avr-x7200wa noem?Een voormalig high end topmodel van denon van zo.n 4/5 jaar oud. Die kan ik kopen voor zo/n 900 euro en is naar mijn idee een serieuze receiver waar ik wel een tijdje mee vooruit kan?!

De Denon X7200WA is een erg goede receiver, die voor een receiver veel power heeft.
Imo een no brainer om te kopen.

Quote from: RvD on October 18, 2020, 12:06:26
Zelf ook Audessey gehad een Denon AVP met de upgrade heb ik zelfs gehad het beste was wat D&M ooit gebouwd heeft als basis. Wel meteen de kanttekening hij werd meteen weg gespeeld door een Marantz AV8801 CM versie.  :)

Dirac heb ik zelf gehad in combinatie met Arcam prof. ingeregeld door Bjorn van Beter beeld en geluid.

Acurus is op dit moment handmatig te doen via REW. Hun automatische systeem gaat ASPEQT heten is wel kostbaar maar is ook veel hardware wat je krijgt.

Trinnov heb ik alleen ervaren in de HT van forumlid Jean Sibiliuis, wat kun je hier over zeggen deze HT is tot in de puntjes afgewerkt met akoestiek en zelfs dan wordt er nog ruimtecorrectie gebruikt om de puntjes op de i te zetten. Trinnov viel voor mij af omdat zelf inregelen wel erg veel kennis eist en als je dan eens wisselt van component kun je weer iemand inhuren.

Roomperfect van Lyngdorf heb ik geen ervaring mee maar lees ik goede ervaringen over terug.

Bij de laatste upgrade van ACT4 16 naar ACT 4 20 zijn er 3 boards vervangen waaronder ook het DAC board wat weer net iets beter klinkt.

Toen ik nog CM pre's had was toch altijd het advies om het niet te gebruiken.

De AV7702 MKII Stufe 2 had ik en zou ik zeker niet ruilen voor een Muse. In stereo gaat een ACT 4 trouwens wel weer net een stapje verder.

Die geruchten van Dirac en D&M lees je vaker terug. Het zal wel vertraging opgelopen hebben vanwege de huidige omstandigheden in de wereld. Deze combinatie van een D&M product met Dirac en daarover heen een CM tuning dat wordt goud.  8)

In mijn eigen set gaat weer een CM product komen namelijk de beruchte Sony speler. Blind en doof besteld dus laat me verrassen hij gaat de Pioneer UDP-LX500 vervangen.  :)

Mooi dat er meer aangepast wordt dan alleen HDMI board.
Maar een nieuwer model moet toch beter zijn, anders prijs je jezelf als bedrijf uit de markt.

Moet je het inregelsysteem er apart bij kopen, dat zit niet standaard bij de pre?
Even gezocht dat kost €2.500,- extra :o.
Dat vind ik een zeer vreemde strategie en maakt Acurus voor mij een stuk minder interessant.
Dan gaat Acurus meer naar Lyngdorf prijzen toe en zou ik eerder naar Lyngdorf neigen.
Niet dat ik plannen op korte termijn heb, ik ben zeer tevreden met wat ik heb :)

De Oppo 203 CM Stufe 1 klonk al zeker net zo goed als de Oppo 93 CM Stufe 2.
Mijn huidige Panasonic UB900 CM klinkt weer een stuk beter, ik denk dat je met de Sony CM blij verrast zult zijn veel plezier ermee!

jahtari

Quote from: tvb78 on October 18, 2020, 19:35:16
I...wilde een sterkere receiver voor mijn focals die ik nu heb.
De meeste Focals hebben een hoge gevoeligheid, lees 90db (1watt/1meter) of meer. Dit maakt dat je niet veel vermogen nodig hebt om behoorlijk hard te kunnen spelen.

Dit is door vrijwel elke receiver te leveren. Misschien is het goed om naar een nieuwer model te kijken, dan zit je goed met garantie en het compatible zijn met nieuwe standaarden. Een Denon X3700 of X4700 bijvoorbeeld.

Voor een advies helpt het als we de context beter begrijpen. Voorkeuren? Wat mis je nu?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

fredenivanca

Ik loop met het idee om mijn Arcam AVR850 te gaan vervangen voor een losse pre met eindversterker, vraag niet waarom, ik hou nu eenmaal van verandering zo af en toe. Mijn voorkeur ligt bij de Arcam AV860.
Nu wil het geval dat ik tijdens mijn zoektocht vanuit een ooghoek de Lexicon MC10 voorbij zag komen voor nog net geen Gbp2000 nieuw in doos terwijl voor de Arcam AV860 op de 2e hands markt nog een slordige €3000 wordt gevraagd als je ze er al voor vind.

Wie weet of er een wezenlijk verschil is tussen beide apparaten? voor zover ik het kon zien zijn de specs hetzelfde, de achterkant is het zelfde kwa indeling, de AB is hetzelfde, alleen het front wijkt af. Ik kan natuurlijk niet in de apparaten kijken of ook daadwerkelijk dezelde onderdelen zijn gebruikt.
Misschien dat iemand het wel weet, dan hoor ik dat graag
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D1 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

Cobraatje

Volgens mij identiek, alleen heeft de Lexicon als extra Logic 7.

PascalP

Lexicon is verder zelfde, echter draait deze op de (buggy) 7.xx firmware en is er geen Lexicon 4.xx firmware in omloop zoals bij de Arcams
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Quote from: Cobraatje on October 19, 2020, 09:16:49
De Denon X7200WA is een erg goede receiver, die voor een receiver veel power heeft.
Imo een no brainer om te kopen.

Mooi dat er meer aangepast wordt dan alleen HDMI board.
Maar een nieuwer model moet toch beter zijn, anders prijs je jezelf als bedrijf uit de markt.

Moet je het inregelsysteem er apart bij kopen, dat zit niet standaard bij de pre?
Even gezocht dat kost €2.500,- extra :o.
Dat vind ik een zeer vreemde strategie en maakt Acurus voor mij een stuk minder interessant.
Dan gaat Acurus meer naar Lyngdorf prijzen toe en zou ik eerder naar Lyngdorf neigen.
Niet dat ik plannen op korte termijn heb, ik ben zeer tevreden met wat ik heb :)

De Oppo 203 CM Stufe 1 klonk al zeker net zo goed als de Oppo 93 CM Stufe 2.
Mijn huidige Panasonic UB900 CM klinkt weer een stuk beter, ik denk dat je met de Sony CM blij verrast zult zijn veel plezier ermee!

klopt, dat inregelsysteem vind ik ook wel een nadeel, allereerst omdat het nog steeds niet beschikbaar is (er zijn wel kits uitgeleverd naar importeurs met testfirmware zover ik weet), maar dit is dus nog steeds een grote onbekende.
Als het doet wat het beloofd wordt het wel een game changer denk/hoop ik.
Al draai ik nu met een enkele kleine aanpassing op de handmatige PEQ en ben ik 200% tevreden met mijn Muse.

Betreft aanschaf van de kit, denk niet dat iedere consument ditzelf zal aanschaffen maar dat het meer een dealer aangelegenheid wordt idem als bij Trinnov het geval is (uitzonderingen daargelaten natuurlijk ;) )
Merendeel van de markt voor deze units zal ook via custom installers gaan en niet zoals vele forumleden hier die er graag zelf mee bezig zijn  :angel:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

frank2

Er staat in de verkoopsectie een anthem te koop,heb je meteen een goede reciever  die goed speelt ook in stereo. En die stuk beter dan wat je nu hebt. Heeft ook een goed inregelsyteem. Maar bij deze versie moet je geen Windows 10 gebruiken maar bijv. Vista dan werkt t goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

fredenivanca

Quote from: PascalP on October 19, 2020, 11:41:38
Lexicon is verder zelfde, echter draait deze op de (buggy) 7.xx firmware en is er geen Lexicon 4.xx firmware in omloop zoals bij de Arcams

Zou je dan echt egen ernstige problemen aan lopen?  Draai nu oo met 7.xx op mijn Arcam
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D1 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

CinéHome

Dergelijke speakerset verdient toch een Acurus Muse! 😇
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

PascalP

Quote from: fredenivanca on October 19, 2020, 14:38:05
Zou je dan echt egen ernstige problemen aan lopen?  Draai nu oo met 7.xx op mijn Arcam

Zo uit mijn hoofd zitten er deze bugs in de 7.xx FW
- Crossover van de Atmos speakers wordt automatisch gereset naar 50Hz als ie van de stroom af gaat (met standby geen probleem)
- Soms willen er met bepaalde DTS streams wel eens de verkeerde speakers aangesproken worden, heb zelf dit wel eens ervaren met DTS-HD 2.0 streams dat de stemmen ineens uit mijn hoogtespeakers kwamen, maar dit was heel incidenteel
- 7.xx voegt wel IMAX Enhanced toe, mocht je hier uberhaupt content voor hebben ;)

Dus zolang je geen IMAX Enhanced nodig hebt zou ik lekker op 4.xx blijven draaien
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono