High End AV Receiver

Started by Albereto, September 30, 2020, 22:56:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pvd_66

Quote from: Koei on October  7, 2020, 17:04:29
Denon is de enige logische keuze hier. Marantz maakt er over het algemeen een rotzooi van, de nieuwe Arcam's en JBL's (zelfde platform) zijn ook vreselijk slecht voor het geld. NAD weet ook niet hoe ze in het digitale domein fatsoenlijke prestaties neer kunnen zetten. Eigenlijk is het volkomen belachelijk, maar er zijn vrijwel geen receivers te koop die je hi-fi zou mogen noemen.

Onderpresterend:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/arcam-av40-av-processor-review.13242/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/jbl-sdp-55-audio-video-processor-review.15820/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/nad-t778-audio-video-receiver-avr-review.15643/


Degelijk apparaat:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/denon-avr-x8500h-avr-review.15266/

Heb je zelf ook alles beluisterd?
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

raindog

Ik zal wel een ouwe zak aan het worden zijn, maar ik mis de tijd dat er nog geluisterd werd met je oren ipv eindeloos te zeveren over metingen en grafiekjes van apparatuur die je nog nooit gezien of gehoord hebt. Dat hele ASR-metingen-gedoe slaat tegenwoordig zowat elke discussie dood.

De intenties van ASR zijn waarschijnlijk goed maar metingen verrichten maakt iets nog niet meteen wetenschappelijk. Ik zou er niet te veel aandacht aan besteden en gewoon vertrouwen op je eigen flappers.

Denon en Marantz zijn topreceivers in het gebruik maar klankmatig missen ze, in vergelijk met de (duurdere) concurrenten zoals Anthem en Arcam, vooral dynamiek, controle en openheid in hun klank. Als je wat felle speakers hebt zoals Kef of Monitor Audio, en geen optimale akoestiek (weinig demping), kan dat juist een goede keuze zijn om de geluidsbeleving 'prettig' te houden.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Stellar Parallax

Ik denk dat de twee,  metingen en luisteren met je eigen oren elkaar niet hoeven uit te sluiten.









Christoffeldg

Ik denk dat we ook gewoon niet mogen vergeten dat veel van die receivers draaien rond hun room optimizer software. Als je mij vraagt of Lyngdorf Room Perfect 1000-2000 Euro waard is? Dan zeg ik dat ik dat bedrag echt peanuts is voor wat je ervoor in de plaats krijgt.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

Cobraatje

Quote from: PascalP on October  8, 2020, 09:33:47
Je bent Acurus vergeten in dit rijtje ;)

Zou kunnen ;)
Wel het Acarustopic met interesse gevolgd, maar Acarus nog nooit gehoord.
Heb jij andere goede pre's/receivers gehad in jouw ruimte, zodat je Acarus een beetje kunt plaatsen t.a.v. andere merken?


PascalP

#55
Quote from: Cobraatje on October 10, 2020, 07:29:03
Zou kunnen ;)
Wel het Acarustopic met interesse gevolgd, maar Acarus nog nooit gehoord.
Heb jij andere goede pre's/receivers gehad in jouw ruimte, zodat je Acarus een beetje kunt plaatsen t.a.v. andere merken?

Had hiervoor zelf een Arcam AVR550 en ten tijde van de aanschaf/demo van de Acurus ook een Arcam AV40 hier gehad.
Niet dat de AV40 slecht is maar de Acurus steekt er gewoon met kop en schouders bovenuit, rust, detail, dynamiek echt op een paar niveaus hoger.

Hier mijn 'verslag' van toen:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169005.msg3359741#msg3359741
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Cobraatje

Thx voor de info :clapping: :clapping:

De Arcam AVR550 heb ik een tijdje gehad en dat geeft voor mij een goed referentiekader.
Wat jij beschrijft over Acarus ervaar ik met mijn Marantz Cinemike combi.

PascalP

Absoluut, ook al vaker een CM Marantz gehoord en rust/detail/dynamiek/controle is gewoon het eerste wat opvalt en daar onderscheiden ze zich echt in tov een 'standaard' receivertje.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RvD

Quote from: Cobraatje on October 10, 2020, 07:52:23
Thx voor de info :clapping: :clapping:

De Arcam AVR550 heb ik een tijdje gehad en dat geeft voor mij een goed referentiekader.
Wat jij beschrijft over Acarus ervaar ik met mijn Marantz Cinemike combi.

Het voordeel van de Acurus dat je hier wel ruimte correctie kunt gebruiken zonder in te boeten op de geluidsweergave. Audessey gebruiken op een CineMike product wordt dan ook zeer afgeraden, zelf diverse processors gehad met een CM tuning AV7005, AV8801 en AV7702MKII. Als je de kosten van een complete Marantz CM pre uit de 7 serie met de Muse vergelijkt zullen ze niet ver uit elkaar liggen. Ander voordeel de Muse is volledig upgrade baar met een nieuw hdmi board als dit nodig is, bij een Marantz mag je de hele unit weer vervangen en daarbij ook je tuning kwijt. Het is zeker een demo waard voor wie in deze prijsklasse iets zoekt.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Tot nu toe heeft (voor zo ver ik het heb ervaren) een zogenaamd "modular design" nog nooit zijn vruchten afgeworpen. Ook meer een marketing verhaaltje want ergens in de hardware vindt er toch een beperking plaats die niet meer mee komt met de nieuwe hardware (en software) specs.

Een mooi voorbeeld is Datasat  :)


Quote from: RvD on October 10, 2020, 10:46:22
Het voordeel van de Acurus dat je hier wel ruimte correctie kunt gebruiken zonder in te boeten op de geluidsweergave. Audessey gebruiken op een CineMike product wordt dan ook zeer afgeraden, zelf diverse processors gehad met een CM tuning AV7005, AV8801 en AV7702MKII. Als je de kosten van een complete Marantz CM pre uit de 7 serie met de Muse vergelijkt zullen ze niet ver uit elkaar liggen. Ander voordeel de Muse is volledig upgrade baar met een nieuw hdmi board als dit nodig is, bij een Marantz mag je de hele unit weer vervangen en daarbij ook je tuning kwijt. Het is zeker een demo waard voor wie in deze prijsklasse iets zoekt.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Fr@nk

Heren, TS heeft al lang de benen genomen...
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

H&C Hifi

Quote from: vik on October 10, 2020, 11:41:38
Tot nu toe heeft (voor zo ver ik het heb ervaren) een zogenaamd "modular design" nog nooit zijn vruchten afgeworpen. Ook meer een marketing verhaaltje want ergens in de hardware vindt er toch een beperking plaats die niet meer mee komt met de nieuwe hardware (en software) specs.

Een mooi voorbeeld is Datasat  :)

Klopt helemaal..  ik verkocht destijds de Onkyo TX-NR5000.... ook de mooiste verhalen... maar helaas  ::)

Dirk

Quote from: vik on October 10, 2020, 11:41:38
Tot nu toe heeft (voor zo ver ik het heb ervaren) een zogenaamd "modular design" nog nooit zijn vruchten afgeworpen. Ook meer een marketing verhaaltje want ergens in de hardware vindt er toch een beperking plaats die niet meer mee komt met de nieuwe hardware (en software) specs.

Een mooi voorbeeld is Datasat  :)

Dat het "modular design" jammer genoeg vaak enkel marketing BS is, valt niet te ontkennen.

Toch zijn er wel een handvol fabrikanten die er wél in slagen om hun klant jaren later "upgrade/update" modules aan te bieden, één daarvan is bvb StormAudio, maar ik geloof dat bvb ook Trinnov vrijwel alle "upgrades" ook nog kan uitvoeren op oudere units, al is het bij hen iets minder straight forward en moet de unit veelal wel terug naar de dealer.

't is inderdaad zo dat er veel meer merken op te noemen zijn die hiermee een USP naar voren schuiven, terwijl ze er later niets mee kunnen/willen doen, da's dan wel zuur voor een consument die daarop heeft gerekend.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

H&C Hifi

Quote from: aktevox on October 10, 2020, 11:56:22
Heren, TS heeft al lang de benen genomen...

Nee hoor, die heb ik gister nog gesproken  ;)

Teejoo

Quote from: Dirk on October 10, 2020, 11:59:10
Dat het "modular design" jammer genoeg vaak enkel marketing BS is, valt niet te ontkennen.

Toch zijn er wel een handvol fabrikanten die er wél in slagen om hun klant jaren later "upgrade/update" modules aan te bieden, één daarvan is bvb StormAudio, maar ik geloof dat bvb ook Trinnov vrijwel alle "upgrades" ook nog kan uitvoeren op oudere units, al is het bij hen iets minder straight forward en moet de unit veelal wel terug naar de dealer.

't is inderdaad zo dat er veel meer merken op te noemen zijn die hiermee een USP naar voren schuiven, terwijl ze er later niets mee kunnen/willen doen, da's dan wel zuur voor een consument die daarop heeft gerekend.
Ik heb dat toch wel bij een paar fabrikanten gehad: Linn, Tag McLaren Audio, Classé en nu idd Trinnov.

Van de mainstream merken weet ik eigenlijk alleen Denon dacht ik.

Dirk

Linn is een beetje een apart geval in dat rijtje...bij hen kon (kan?) je elk "oud" model 100% DS laten updaten naar de allerlaatste stand van zaken, maar dan spreken we niet over een modulair systeem zoals dat heden ten dage vaak door fabrikanten in hun marketing wordt ge-/misbruikt.

Er is een reden waarom bijna alle namen die je hier opnoemt het deden maar niet meer doen (of zelfs niet meer bestaan), het is imo vrijwel onmogelijk om dit effectief en kostenefficiënt door te voeren, tenzij je zoals Trinnov idd start vanaf een heel andere filosofie/basis in het ontwerpen van je apparatuur, dan lijkt het wel haalbaar.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

CinéHome

NAD heeft zijn M17 wel mooi naar M17v2 gebracht.
En hun optionele insteekmodules zijn ook al jaren een gegeven. En BluOs hebben ze pas geupdate voor alle apparaten die ooit onder dat systeem werkten.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

Dirk

NAD lijkt vooralsnog idd één van de weinige fabrikanten die "modulaire opbouw" niet (enkel) als marketingpraat gebruikt, maar gelijkaardige voorbeelden zijn zoals blijkt dus op één hand te tellen. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Quote from: Dirk on October 10, 2020, 11:59:10
Dat het "modular design" jammer genoeg vaak enkel marketing BS is, valt niet te ontkennen.

Toch zijn er wel een handvol fabrikanten die er wél in slagen om hun klant jaren later "upgrade/update" modules aan te bieden, één daarvan is bvb StormAudio, maar ik geloof dat bvb ook Trinnov vrijwel alle "upgrades" ook nog kan uitvoeren op oudere units, al is het bij hen iets minder straight forward en moet de unit veelal wel terug naar de dealer.

't is inderdaad zo dat er veel meer merken op te noemen zijn die hiermee een USP naar voren schuiven, terwijl ze er later niets mee kunnen/willen doen, da's dan wel zuur voor een consument die daarop heeft gerekend.
Linn....
Weliswaar geen processor in de range , maar telkens updates.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RvD

Quote from: vik on October 10, 2020, 11:41:38
Tot nu toe heeft (voor zo ver ik het heb ervaren) een zogenaamd "modular design" nog nooit zijn vruchten afgeworpen. Ook meer een marketing verhaaltje want ergens in de hardware vindt er toch een beperking plaats die niet meer mee komt met de nieuwe hardware (en software) specs.

Een mooi voorbeeld is Datasat  :)

Dan verwijs ik je graag naar dit artikel: https://app.box.com/s/g0o8hzb0lwcflegfgxoe0ssi2s3gqdrd?fbclid=IwAR3O7BwA3nQWWe1HAqXAUraGm_9Q9-aY69X8rtFYK7089afLRlsCRv9nofA

De eerste generatie ACT 4 16 kanaals kan gewoon voorzien worden van het nieuwste hdmi board en is ook aparte firmware voor beschikbaar.

Er is ook de mogelijkheid om de ACT 4 te laten upgraden van 16 naar 20 kanaals en wat andere opties komen dan beschikbaar. De garantie begint dan weer op 0 met 5 jaar, dit werkt overigens echt want heb zelf een ACT 4 16 gebruikt gekocht en laten upgraden naar een ACT 4 20 en direct laten voorzien van het hdmi 2.1 board.

Sommige merken kunnen het wel Stormaudio de MKI kun je een MKI.5 laten maken zodat die gelijk is aan de huidige generatie MKII. Trinnov bied ook zeker hdmi upgrades dan heb je nog Lyngdorf deze doet het ook alleen bij de duurdere MP50 en 60.

Voor de Acurus Muse werkt de hdmi board upgrades ook uitstekend en is daarom een zeer fraai product wat net een beetje extra kost tegenover een Arcam AV40 etc. Maar wel toekomstbestendig in een interview heb ik ze wel eens horen roepen dat hun streven is om een apparaat 10 tot 15 jaar up to date houden.

Natuurlijk willen merken als Marantz en Onkyo etc. zoiets niet aanbieden die dumpen liever elk jaar een nieuwe lijn op de markt. Datasat is overgenomen door ATI en die hadden eigenlijk zelf al een processor in de kinderschoenen staan maar daar hoor je eigenlijk ook niks meer over. Voor de mensen die een Datasat hebben is het wel erg zuur na zo'n investering en geen mogelijkheid tot updates.

Niks ten nadele tot CM producten die klinken erg goed, maar vind het zelf gewoon jammer dat er bij een Marantz pre niks te tweaken valt met handmatige EQ zonder Audessey te gebruiken en het hdmi verhaal. Ik sluit zelf zeker ook niet uit om de Sony UHD CM speler eens te proberen en aan te kopen.  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

PascalP

Ik heb de Muse gekocht voor wat hij vandaag kan, niet voor wat hij ooit gaat kunnen ;)
Maar heb wel het al het 'nieuwe' HDMI 2.1 PCB erin dus dit zou volgens hun inderdaad straks volledig 2.1 moeten zijn met een FW upgrade.
We shall see maar geloof het wel hoor als ik inderdaad zie wat ze al met de 'oude' ACT16 doen.
En idd ook als bonus dat wanneer je een unit HW matig laat upgraden hij gewoon weer als nieuw de 5 jaar volledige fabrieksgarantie krijgt :D

Betreft die X800 CM speler, heb hem hier op mijn Muse gehad in de demo en werd er gewoon stil van, is voor mij zeker een van de aankomende upgrades  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Albereto

Quote from: Koei on October  7, 2020, 20:32:41
Sommigen hier hechten nu eenmaal veel waarde aan de prijs en het merkje wat op hun apparatuur staat. Als je echt advies wilt zou ik je aanraden te kijken naar receivers met weinig vervorming (gemeten, niet de specificaties van de fabrikant), geen gekke ontwerpfouten en een degelijk versterking (dit is meestal geen probleem, maar niet altijd. Check hiervoor ook metingen). Er zitten echt enorme verschillen tussen apparaten in dezelfde prijsklasse.

Wel zou ik in ieder geval iets kopen met HDMI 2.1

Van wat ik gezien heb is de SR8015 waarschijnlijk de beste keuze. De AV20 weet ik de precieze details niet van, maar weet wel dat de AV40 niet geweldig is. Denon is ook een goed optie, maar weet niet hoe het met HDMI 2.1 zit daar in het assortiment. NAD heb ik nog nooit wat goeds van gezien op receiver gebied.

Wat is het voordeel van HDMI 2.1?

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

PascalP

8K en ook 4K@120Hz, en nog een zwik andere (optionele) functies zoals eARC welke door sommige fabrikanten ook al in hun HDMI 2.0(b) producten worden toegepast.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Mooie ontwikkelingen als ze het allemaal waar gaan maken toch?  :)


Quote from: RvD on October 10, 2020, 17:20:36
Dan verwijs ik je graag naar dit artikel: https://app.box.com/s/g0o8hzb0lwcflegfgxoe0ssi2s3gqdrd?fbclid=IwAR3O7BwA3nQWWe1HAqXAUraGm_9Q9-aY69X8rtFYK7089afLRlsCRv9nofA

De eerste generatie ACT 4 16 kanaals kan gewoon voorzien worden van het nieuwste hdmi board en is ook aparte firmware voor beschikbaar.

Er is ook de mogelijkheid om de ACT 4 te laten upgraden van 16 naar 20 kanaals en wat andere opties komen dan beschikbaar. De garantie begint dan weer op 0 met 5 jaar, dit werkt overigens echt want heb zelf een ACT 4 16 gebruikt gekocht en laten upgraden naar een ACT 4 20 en direct laten voorzien van het hdmi 2.1 board.

Sommige merken kunnen het wel Stormaudio de MKI kun je een MKI.5 laten maken zodat die gelijk is aan de huidige generatie MKII. Trinnov bied ook zeker hdmi upgrades dan heb je nog Lyngdorf deze doet het ook alleen bij de duurdere MP50 en 60.

Voor de Acurus Muse werkt de hdmi board upgrades ook uitstekend en is daarom een zeer fraai product wat net een beetje extra kost tegenover een Arcam AV40 etc. Maar wel toekomstbestendig in een interview heb ik ze wel eens horen roepen dat hun streven is om een apparaat 10 tot 15 jaar up to date houden.

Natuurlijk willen merken als Marantz en Onkyo etc. zoiets niet aanbieden die dumpen liever elk jaar een nieuwe lijn op de markt. Datasat is overgenomen door ATI en die hadden eigenlijk zelf al een processor in de kinderschoenen staan maar daar hoor je eigenlijk ook niks meer over. Voor de mensen die een Datasat hebben is het wel erg zuur na zo'n investering en geen mogelijkheid tot updates.

Niks ten nadele tot CM producten die klinken erg goed, maar vind het zelf gewoon jammer dat er bij een Marantz pre niks te tweaken valt met handmatige EQ zonder Audessey te gebruiken en het hdmi verhaal. Ik sluit zelf zeker ook niet uit om de Sony UHD CM speler eens te proberen en aan te kopen.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike